Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering garantie
Geachte, Op 24/06/2022 kocht ik in Cadiar (Spanje) waar ik toen woonde een Stihl hogedrukreiniger type RE110 met serienummer 8281252166. In het najaar 2023 kwam ik terug naar België. In februari 2024 vertoonde deze hogedrukreiniger een waterlekkage. In heb dit probleem laten herstellen bij de Stihl dealer Marijsse in Balegem onder garantie. In april 2024 was er opnieuw een probleem dat de hogedrukspuit niet wilde starten, terug bij Marijsse ingeleverd. Na 6 weken wachten ( er moesten stukken besteld worden) kreeg ik de hogedrukspuit terug. Bij in gebruik nemen blijkt de machine niet op volle kracht te werken, dus terug naar Marijsse. Daar zullen ze het probleem onderzoeken en raden mij aan een extra waterfilter te kopen wat ik direct doe. Na 2 weken hoor ik dat de hogedrukspuit naar Stihl zelf gestuurd is, omdat Marijsse het niet kon oplossen. Vorige week kwam de hogedrukspuit terug en na installatie van de extra waterfilter bleek er weer een probleem nl: de machine werkt intermitterend: draait 10 sec, stopt 10 sec en start weer. Terug naar Marijsse, die contact opneemt met Stihl en mij laat weten dat ze geen garantie meer geven omdat ik die extra filter niet zou gebruikt hebben, terwijl die duidelijk op de machine gemonteerd was.
Machine rookt
Beste,Ik heb een probleem van vervroegde veroudering met het volgende toestel:Categorie: Stihl heggenschaar HS 81TMerk: StihlModel: HS 81 TDetails: Machine begint te roken als een oude Turk, volgens dealer is het versletenPeriode in bezit: Tussen 5 en 6 jaarIk zou graag willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost aangezien ik het apparaat nodig heb om ... [beschrijf het belang van het toestel in je dagelijks leven]Met vriendelijke groeten,
Koele klantendienst bij Stihl
In 2017 kochten wij een gloednieuwe grasmaaier van het merk ''Viking'' ondertussen overgenomen door Stihl.De motor van deze grasmaaier is een juweeltje maar alles er omheen is andere koek, ik zet de problemen eens op een rijtje.1. 2017 aankoop van deze grasmaaier Type Viking MB 650.3 V / Serie nummer: 4366222022. Na iets meer dan één jaar in gebruik begon de groene verf van het metalen chassis overal af te springen ? dealer eerste maal contact genomen met Viking/Stihl3. In 2020 brak de poli van het tractiesysteem voor de aandrijving van de achterwielen (omdat die in plastiek was gemaakt) ? dealer tweede maal contact genomen met Viking/Stihl4. Dit jaar op 03/08/21 gedurende een maaibeurt schiet de luchtfilter en de luchtfilterhouder letterlijk in brand!!!! ? dealer derde maal contact genomen met Viking/Stihl.Deze grasmaaier werd steeds door een erkend dealer onderhouden en in een droge ruimte opgeborgen.Reactie van de klantendienst van Stihl ''het probleem die U dit jaar aan Uw grasmaaier meemaakt hebben wij nog nooit tegengekomen, het lijkt daarom ook onmogelijk dat de oorzaak bij de fabrikant ligt. Voor de twee voorgaande problemen hebben wij U onder de garantieclausule een tegemoetkoming gegeven. De garantie is nu verlopen dus komen wij niet meer tussenbeide einde discussie!''.Daaruit concluderen wij als klant dat de houding van Stihl in deze zaak er één is van: ''wij kennen het niet omdat dit nieuw is voor ons, dus kan het niet van ons komen en doen wij er niets aan....''.Onze vraag naar Stihl was niet om een nieuwe grasmaaier of geld te ontvangen maar om een degelijke analyse van dit toestel uit te voeren want wij vinden het niet normaal dat een toestel die bijna 1000€ heeft gekost en die amper 6 maanden op een jaar wordt gebruikt al drie totaal uiteenlopende breuken heeft gehad in vier jaar tijd.Dit zegt genoeg over de visie die Stihl België heeft omtrent Quality Management.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten