In 2017 kochten wij een gloednieuwe grasmaaier van het merk ''Viking'' ondertussen overgenomen door Stihl.De motor van deze grasmaaier is een juweeltje maar alles er omheen is andere koek, ik zet de problemen eens op een rijtje.1. 2017 aankoop van deze grasmaaier Type Viking MB 650.3 V / Serie nummer: 4366222022. Na iets meer dan één jaar in gebruik begon de groene verf van het metalen chassis overal af te springen ? dealer eerste maal contact genomen met Viking/Stihl3. In 2020 brak de poli van het tractiesysteem voor de aandrijving van de achterwielen (omdat die in plastiek was gemaakt) ? dealer tweede maal contact genomen met Viking/Stihl4. Dit jaar op 03/08/21 gedurende een maaibeurt schiet de luchtfilter en de luchtfilterhouder letterlijk in brand!!!! ? dealer derde maal contact genomen met Viking/Stihl.Deze grasmaaier werd steeds door een erkend dealer onderhouden en in een droge ruimte opgeborgen.Reactie van de klantendienst van Stihl ''het probleem die U dit jaar aan Uw grasmaaier meemaakt hebben wij nog nooit tegengekomen, het lijkt daarom ook onmogelijk dat de oorzaak bij de fabrikant ligt. Voor de twee voorgaande problemen hebben wij U onder de garantieclausule een tegemoetkoming gegeven. De garantie is nu verlopen dus komen wij niet meer tussenbeide einde discussie!''.Daaruit concluderen wij als klant dat de houding van Stihl in deze zaak er één is van: ''wij kennen het niet omdat dit nieuw is voor ons, dus kan het niet van ons komen en doen wij er niets aan....''.Onze vraag naar Stihl was niet om een nieuwe grasmaaier of geld te ontvangen maar om een degelijke analyse van dit toestel uit te voeren want wij vinden het niet normaal dat een toestel die bijna 1000€ heeft gekost en die amper 6 maanden op een jaar wordt gebruikt al drie totaal uiteenlopende breuken heeft gehad in vier jaar tijd.Dit zegt genoeg over de visie die Stihl België heeft omtrent Quality Management.