Terug

Weigering garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

E. B.

Naar: STIHL

19/07/2024

Geachte, Op 24/06/2022 kocht ik in Cadiar (Spanje) waar ik toen woonde een Stihl hogedrukreiniger type RE110 met serienummer 8281252166. In het najaar 2023 kwam ik terug naar België. In februari 2024 vertoonde deze hogedrukreiniger een waterlekkage. In heb dit probleem laten herstellen bij de Stihl dealer Marijsse in Balegem onder garantie. In april 2024 was er opnieuw een probleem dat de hogedrukspuit niet wilde starten, terug bij Marijsse ingeleverd. Na 6 weken wachten ( er moesten stukken besteld worden) kreeg ik de hogedrukspuit terug. Bij in gebruik nemen blijkt de machine niet op volle kracht te werken, dus terug naar Marijsse. Daar zullen ze het probleem onderzoeken en raden mij aan een extra waterfilter te kopen wat ik direct doe. Na 2 weken hoor ik dat de hogedrukspuit naar Stihl zelf gestuurd is, omdat Marijsse het niet kon oplossen. Vorige week kwam de hogedrukspuit terug en na installatie van de extra waterfilter bleek er weer een probleem nl: de machine werkt intermitterend: draait 10 sec, stopt 10 sec en start weer. Terug naar Marijsse, die contact opneemt met Stihl en mij laat weten dat ze geen garantie meer geven omdat ik die extra filter niet zou gebruikt hebben, terwijl die duidelijk op de machine gemonteerd was.

Berichten (3)

STIHL

Naar: E. B.

19/07/2024

Geachte heer Broekaert,In eerste instantie wil ik u bedanken voor uw vertrouwen in STIHL en wij betreuren het dat u problemen ondervonden heeft met uw STIHL hogedrukreiniger RE 110.Als verantwoordelijke producent, doet STIHL al het mogelijke om zijn producten zo duurzaam, betrouwbaar, ergonomisch en veilig mogelijk te maken. Een technische probleem of een defect is echter nooit uit te sluiten.Voor onze dienst na verkoop en herstellingen rekenen wij op onze erkende STIHL dealers en vertrouwen wij op hen om hier steeds correct en in het belang van de klant te handelen. Deze partners volgen technische opleidingen en zijn zeer goed gekwalificeerd om over technische problemen en garanties te oordelen.Na overleg met uw STIHL dealer Marijsse BV. Land- en tuinbouwmachines in Balegem, zijn wij van mening dat uw machine en de herstelling ervan niet in aanmerking komen voor garantie, dit omdat vervuild water en het niet gebruiken van de extra waterfilter aan de oorsprong liggen van het probleem. Wij menen dat uw STIHL dealer dit correct beoordeeld heeft en hiernaar gehandeld heeft.Hopelijk zijn wij u met dit antwoord van dienst geweest en kunnen wij hierin op uw begrip rekenen.Met vriendelijke groeten,Technische dienst STIHL Benelux_________________________Andreas STIHL N.V.Veurtstraat 117 BE-2870 Puurs-Sint-Amandswww.stihl.be We process your data in accordance with the legal requirements of the EU GDPR.You can find further information here: policy (NL)policy (FR)Code of Conduct, Code of Conduct for suppliers, Integrity Line

E. B.

Naar: STIHL

20/07/2024

Geen garantie omwille van vervuild water en het niet gebruiken van extra filter. De hogedrukreiniger heeft 1,5 jaar gewerkt in Spanje, zonder extra filter en met water van zoeen kwaliteit dat het niet als drinkwater mocht gebruikt worden; en dit zonder het minste probleem. In België maak ik gebruik van een geboorde put van 40m die al 20 jaar drinkwater levert voor het gezin, zonder problemen voor de toestellen als boilers, wasmachine, afwasmachine e.a. Als argument voor het niet gebruiken van de extra filter wordt door Marijsse aangegeven dat de interne filter vuil bevat, ondanks dat zij beweren dat bij de laatste herstelling een nieuwe geplaatst is. Ik heb een foto toegevoegd van de “nieuwe “ filter. Deze filter bevat enkele vuilpartikels, maar de filtermazen zijn bruin, wat waarschijnlijk door roest veroorzaakt is, wat onmogelijk is voor een nieuwe fllter die maar even gebruikt is. Deze filter is nooit vervangen maar de originele die 2 jaar dienst gedaan heeft. Het argument dat het vuil in deze filter veroorzaakt is door het niet gebruiken van een extra filter is een drogreden. Voor het in gebruik nemen na de laatste herstelling werd die extra filter gemonteerd. Het verwondert mij dat een gerenomeerd Duits bedrijf zich zo verlaagd om valse argumenten te gebruiken om aan een rechtmatige garantie te ontsnappen.

STIHL

Naar: E. B.

22/07/2024

Geachte heer Broekaert,Wij hebben nogmaals contact gehad met uw STIHL dealer Marijsse BV. Land- en tuinbouwmachines in Balegem, zowel wij als de dealer blijven bij het standpunt dat vervuild water en het niet gebruiken van de extra waterfilter aan de oorsprong liggen van het probleem. Dit valt niet onder garantie.STIHL is zeer coulant met garantie, maar als de oorzaak van een technisch probleem ligt in een verkeerd gebruik (niet volgens de handleiding) of het niet opvolgen van het advies van de dealer na een eerdere herstelling (die wel onder garantie is uitgevoerd), kunnen wij helaas geen tweede herstelling onder garantie uitvoeren. De eerste herstelling van uw toestel, waarbij vervuild water ook de oorzaak van het defect was, werd wel onder garantie uitgevoerd, we hadden ook deze met als reden “gebruik van vervuild water”, kunnen weigeren, dit hebben we echter niet gedaan.Voor ons is deze zaak afgesloten.Met vriendelijke groeten,Technische dienst STIHL Benelux_________________________Andreas STIHL N.V.Veurtstraat 117 BE-2870 Puurs-Sint-Amandswww.stihl.be We process your data in accordance with the legal requirements of the EU GDPR.You can find further information here: policy (NL)policy (FR)Code of Conduct, Code of Conduct for suppliers, Integrity Line


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform