Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

J. B.
9/09/2025

Cashback nooit gekregen

Goedemorgen, Heb al gestuurd naar Hasting maar die beweren dat jullie nog geen cashflow gestuurd hebben voor een terugbetaling en dit na meer dan 2 maanden dus dan maar via deze weg want geduld raakt op en zoals te zien telkens andere versie

In behandeling
L. L.
7/07/2024

Weigering Promotie

Geachte mevrouw/heer, Op 2 juli 2024 wilde ik een online liptone ice tea peach zero bestelling plaatsen en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt. ( 2 + 1 GRATIS) Echter, de beloofde promotie/korting werd geweigerd. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en om binnen de 7 dagen geleverd zien zoals eerder gefactureerd. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Promotie/korting - Betalingsbewijs - Aankoopfactuur

Opgelost
T. M.
9/04/2024

Geen/beperkte wisselstukken/reparateurs

Beste, Iets meer dan 3 jaar terug kocht ik een Sodastream machine. De rubber voor de drinkfles aan te koppelen aan de machine is intussen versleten. Dit stukje rubber lijkt me een typisch onderdeel van de machine onderhevig aan normale gebruiksslijtage. Op internet zag ik dat andere mensen ook reeds naar een vervangstuk zochten voor dit onderdeel en er vanuit Sodastream of andere firma geen wisselstuk of reparateur hiervoor beschikbaar is. Het lijkt bijna deel van hun businessmodel om machines van korte levensduur te verkopen en dan geen wisselstukken te voorzien zodat een nieuwe machine onvermijdelijk is. Sodastream blijkt voor hun machine quasi slechts 1 onderdeel als wisselstuk aan te bieden waarbij andere delen van de machine ook aan normale gebruikslijtage onderhevig zijn totaal niet beschikbaar zijn. Zelf vind ik dit niet kunnen. Een enkel goedkoop stukje, makkelijk zelf te vervangen van circa 1 a 2 EUR bieden ze niet aan als wisselstuk en vereist zodoende een totaal nieuwe aankoop van een machine van rond de 100 EUR. Voornamelijk ifv product duurzaamheid en de werkelijke kost per liter kom je met een machine waar geen vervangstukken voor mogelijk te verkrijgen zijn dan ook een stuk duurder uit. Ik dacht dat voor elektronische toestellen er een 7 of 10-jarige periode was vastgelegd waarbij de mogelijkheid voor reparatie steeds vanuit de fabrikant aangeboden werd. Zelfs als deze machine nog niet onder die 7 a 10j periode zou vallen zou ik denken dat SODASTREAM met hun visie op milieu, als bedrijf zeker mee op die kar zouden springen. Hun slogan/belofte 'samen een verschil' met de belofte om miljarden plastic flessen te besparen lijkt me dan ook een complete farce want de duurzaamheid van de onderdelen van hun machines kunnen gewoon niet mee... er komt in de plaats een berg machines op de afvalberg, wss gezien de korte levenscylce een pak meer vervuilend dan de flessen. Als ze echt een verschil willen maken dan zouden ze een aanbod moeten voorzien van reparateurs waar de consument terecht kan of onderdelen bvb 10 j beschikbaar stellen aan de consument zelf. Ik heb hun Customer Support afdeling dit ook laten weten en ze boden 10 EUR korting op een nieuwe machine. Korting is idem als by default beschikbaar op Sodastream.be Ze missen duidelijk het punt rond duurzaamheid en een structurele oplossing aan te bieden!

Afgesloten
P. V.
3/01/2020

Koolzuurfles levert geen 60 l bruiswater

Beste, ik bestelde een paar maanden geleden een SODA STREAM Spirit One Touch toestel om zelf bruiswater te maken. Dit toestel werkt elektrisch en heeft drie voorgeprogrammeerde standen gaande van licht(1) over medium(2) tot sterk bruisend(3). De eerste keer experimenteerden we op standen 1 en 2 maar waren wel verbaasd dat we na amper 12 dagen (geschat gemiddelde van 1,5 l per dag) met een lege gasfles zaten. Wij zouden dus na max 20 l met een lege gasfles zaten. Dit kwam hoegenaamd niet overeen met de 60 l die in de reclame beloofd wordt.Toen we dit in een Blokkerwinkel aankaarten was de winkelierster bereid ons gratis een nieuwe gasfles in retour te geven Ze zou dit melden aan de vertegenwoordiger van Soda Stream, dat het inderdaad onwaarschijnlijk snel was( ze had zelf een Soda Stream toestel) en dat er nog klachten waren . Ik heb Soda Stream gemeld dat we na amper 20 l met een lege gasfles zaten.. Zij antwoorden dat een correct afgevulde cilinder 1100 - 1200 gram weegt, een defecte of lege 700 - 800 g. Zij waren ook bereid een defecte kosteloos te ruilen door ons een gepast formulier door te sturen. Om praktische redenen bestelden we nog een bijkomende cilinder bij Soda Stream zodat we telkens een fles in reserve klaar hadden liggen.Maar om ons verbruik bij te houden begonnen we onze gevulde flessen te turven(Eén fles is 0.84 l) en er nauwlettend op toe te zien dat we enkel op stand 1 tankten.Zo tankten we met onze tweede koolzuurfles 41 waterflessen zijnde 34.4 l.Met onze volgende 47 flessen zijnde 39.48 l.Dit liet ik aan Soda Stream weten.Ondertussen wisselde ik de twee lege gascilinders met een retourformulier in bij Colruyt. Zij noteerden mijn gegevens en gaven me gratis twee nieuwe cilinders mee.Thuis bleven wij turven.De eerstvolgende cilinder was leeg na 50 flessen van 0.84 l zijnde 42 l.Ondertussen kreeg ik antwoord van Soda Stream, ik citeer het volledige bericht: Wanneer u kiest voor stand 1 bij de Spirit One Touch, staat dit vooraf ingesteld.Dit betekent dat de hoeveelheid koolzuur die in het toestel gespoten wordt al technisch ingesteld staat bij het toestel. Bij de gewone Spirit heeft u dit volledig zelf in de hand, bij de One Touch wordt er zo'n 4x bruis toegevoegd en staat dit dus standaard ingesteld. Het is mogelijk TOT 60 l bruiswater te maken. Dit is afhankelijk van het gekozen bruisniveau. Bij de Spirit One Touch staan alle bruisniveaus vooraf ingesteld en is er sprake van dezelfde hoeveelheid bruis bij elke optie. Bij de Spirit, Cool en de Crystal kunt u zelf bepalen hoe vaak u drukt.Hiermee heb ik dus geen antwoord op mijn vraag hoe het komt dat ik reeds drie gascilinders heb leeggetankt op stand 1 en dat die mij niet de beloofde 60 l water geeft. Met 34, 39 en 42 l kom ik helemaal niet in de buurt. Ik kan begrijpen dat je op stand 2 en 3 minder dan 60 l bruiswater maakt maar er staat nu eenmaal geen 'extra zuinig- knop' op het toestel om alsnog aan de 60 l te geraken.Ofwel zijn de gascilinders fout afgevuld en zijn ze niet in staat om op de laagste stand 60 l bruiswater (of bij benadering) te leveren.Ofwel is mijn Spirit One Touch defect.Ofwel maakt de firma Soda Stream voor haar toestel Spirit One Touch bedrieglijke reclame.Het is nochtans op basis van hun beloofde 60 l per gascilinder dat wij onze kosten-baten analyse gemaakt hebben. Kostprijs toestel, gascilinder versus kostprijs bruiswater in de supermarkt plus vervoer.We hoopten met de aanschaf van dit toestel ook onze ecologische voetafdruk te verkleinen.Hebben jullie weet van gelijkaardige klachten?Ik heb Soda Stream opnieuw gecontacteerd maar heb tot op heden geen reactie gekregen.Ik heb wel laten weten dat ik met jullie contact zou opnemen.Met vele groetenPatrick Van den Berghe

Afgesloten
S. B.
12/12/2018

klacht over capaciteit cilinders

beste,Vier maand geleden besloot ik een Sodastream te kopen. Geen plastic flessen meer én goedkoper water drinken. Dacht ik. Want de claim van 60 liter bruiswater per cilinder blijkt helemaal niet te kloppen. Omdat de capsule zo verbazingwekkend snel leeg was, heb ik voor de nieuwe capsule geturfd. En wat blijkt? Na 22 flessen van 840 ml (= 18,5 liter) is de capsule alweer leeg. Op die manier is Sodastream niet meer goedkoper dan plastic flessen. Ik ben ontgoocheld en voel me bedrogen door de valse claim.Ik heb ondertussen al 3x 32,5 liter water te goed van Sodastream. Daarom wil ik een compensatie vragen voor de 97,5 liter water die ik niet heb kunnen maken. Of extra cilinders ter waarde van 97,5 liter. Een 5-tal dus. dank,Sara Bosmans

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform