Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen wagen Seat Leon 2020.
In oktober 2020 ondertekende ik mijn aankoop voor mijn nieuwe wagen. Een Seat Leon. Sinds de levering in januari 2021 kampt de wagen met een vervelend probleem. De verwarming wil soms niet werken. Je dient de wagen dan uit te schakelen, enkele minuten te wachten, en terug op te starten. Met een beetje geluk is het probleem van de baan en kan je de wagen bedienen.De wagen is al verschillende malen terug naar de concessiehouder geweest om verschillende (poging tot) herstellingen te doen in opdracht van Seat, zonder het gewenste resultaat. Ondertussen zijn we midden september en de wagen heeft nog steeds deze problemen.Bij mijn weten moet de aankoop van een nieuwe wagen een plezier zijn, voor mij is het een ergernis en voelt het aan als een miskoop. Heel belangrijk om te weten is dat ik mijn dealer niets kan verwijten. Ze zijn nu eenmaal afhankelijk van de communicatie/middelen/oplossingen welke Seat hun geeft.Via deze url kan je het probleem ontdekken:https://vimeo.com/user57323402Mijn geduld begint nu echt op te raken. Hiervoor koop ik geen nieuwe wagen. Mijn oude Peugeot (welke ik hiervoor heb ingeruild) begin ik stilletjes aan meer en meer te missen.Ik verwacht een oplossing. En liefst eerder vandaag dan morgen.
Te hoge factuur en afspraak niet nakomen
Beste, Ik heb een Seat Arona gekocht bij MIG Motors in Zwijnaarde. De verkoper was behulpzaam en klantvriendelijk. Na een iets minder dan een jaar had ik een auto ongeluk. De achterbumper moest vervangen worden. Ik heb bij de Seat garage in Zwijnaarde een bestek (voor de verzekering) laten opmaken. Hiervoor heb ik 90,- Euro betaald. De afspraak was dat het bestek dezelfde dag of een dag later naar mij en tegelijkertijd naar de verzekering gemaild zou worden. De afspraak is niet nagekomen. Na een aantal telefoontjes, kreeg ik na een aantal dagen zeer klantonvriendelijk te horen dat ik moest wachten op de goedkeuring van de verzekering. Pas als de verzekering het bedrag zou goedkeuren, zou ik het bestek ontvangen. Maar dat was niet de afspraak. Niet de verkering, maar ik had betaald voor het maken van een bestek. Waarom moest ik wachten op een goedkeuring van de verzekering. Omdat ik deze vraag had gesteld, kreeg ik op mijn donder van de Seat garage verantwoordelijke v.d. werkplaats.Omdat ik zeer klantonvriendelijk ben behandeld, heb ik ervoor gekozen om de auto bij een bekende kleine andere garage te laten repareren. Hiervoor moest ik meer dan een maand wachten. Want de verzekering had het bedrag aan Seat garage in Zwijnaarde al uitbetaald. De Seat garage moest het bedrag weer terug storten aan de verzekering, zodat zij het aan mij konden overmaken. Dit terugstorten heeft meer dan een maand geduurd!Toen ik het bedrag kreeg heb ik de auto bij een kleine garage laten maken. Alleen hebben zij hun werk niet goed gedaan. De sensoren vielen in de achterbumper. Ze waren niet goed geplaatst. Ik heb het teruggebracht, maar een tweede keer waren ze weer niet goed teruggeplaatst.Ik heb telefonisch contact gehad met Seat in Zwijnaarde. Ik werd weer zeer onvriendelijk behandeld. Ze zeiden dat ik de auto maar naar de andere garage moest brengen. Als ik vertrouwen had in die andere kleine garage, dan zou ik toch niet aan jullie de vraag stellen of jullie het kunnen repareren?Ik had ook een email gestuurd naar de Seat garage in Evergem. Ik vertelde het verhaal en vroeg hoeveel het zou gaan kosten. Ik kreeg een telefoontje met de mededeling dat het 150,- zou gaan kosten inclusief btw en exclusief vervangwagen. Ik ging ermee akkoord. Ik moest alleen nog langskomen om de papieren van de auto te tonen. Ik heb dit gedaan en een afspraak gemaakt voor 25 juli 2019.Op 25 juli heb ik tijdens het afgeven van de auto nog eens benadrukt dat de reparatie 150,- Euro zou gaan kosten. De medewerker daar zei dat hij daar niet op de hoogte van was, maar dat hij het zou gaan noteren. Ik zei: ‘ik wil niet onverwacht een hogere factuur krijgen.’Toen ik de auto ging ophalen kreeg ik een factuur voorgeschoteld van 326,18 Euro. Dat was toch niet afspraak zei ik. Hij zei: ‘Het klopt dat mijn collega heeft gezegd dat het 150,- Euro zou gaan kosten, maar onverwachts zijn de kosten toch hoger uitgekomen. Aantal gewerkte uren zijn veel hoger uitgevallen dan verwacht. We moeten dit aan u doorrekenen.’ Wat ik ook heb gezegd, ik moest van hen het bedrag betalen.Nu vraag ik mij een aantal dingen af.1) Een werknemer kan trager of sneller werken, als ik een bedrag heb afgesproken voor het te repareren stuk en niet voor de uurloon. Waarom moet ik dan de uurloon betalen.2) De prijs van de uurloon is per uur 93,50 Euro inclusief btw. In totaal is dit 3,10 uur maal 93,50 is 290,- Euro. In het bestek wat ik eerder door de Seat garage in Zwijnaarde had gekregen was de uurloon 62,50 Euro. Dat zou normaal gesproken dan 3,10 uur maal 62,50 is 193,75 Euro moeten kosten. Dat is een verschil van ongeveer 100,-Euro!!!3) Ik had voor het opmaken van een bestek 90,- moeten betalen. Als ik het bij Seat zou gaan repareren, dan zou dit bedrag aan mij terugbetaald worden. Nu heb de auto niet in zijn geheel, maar gedeeltelijk bij Seat (MIG Motors) laten repareren. Zou tenminste niet een gedeelte van die 90,- in minderen gebracht moeten worden?Gelukkig is de reparatie wel op een correcte manier gebeurd. De sensoren op de achterbumper zijn goed teruggeplaatst. Maar ik ben door MIG motors niet op een eerlijke manier geholpen. Daarom richt ik mijn vragen nu aan jullie. Kan er iets met mijn klacht gedaan worden? Kan de factuur van Seat Evergem verminderd worden en een gedeelte weer terugbetaald worden?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten