Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Misleidende reclame over directe korting
Beste,Op 19.11.2023 bestelde ik een kraan bij uw firma. Door mij in te schrijven op uw nieuwsbrief zou ik volgens affichering op uw website 10 euro directe korting ontvangen op mijn bestelling.(Zie bijlage) Deze korting werd ook correct in mindering gebracht tijdens de bestel-flow. Ik heb echter te laat gemerkt dat bij de uiteindelijke betaling deze korting niet werd verrekend. Uw reactie op mijn mail (zie bijlage) dat de korting kan worden toegekend op een volgende bestelling onder voorwaarden (o.a. beperkt in de tijd, minimum bestelbedrag,...) stelt mij niet tevreden en ik vind uw reclame dan ook misleidend. Graag wens ik de korting, zoals beloofd, direct verrekend te zien in mijn bestelling van 19.11.2023. Dit kan door terugbetaling op mijn rekening van 10 euro of creditering op de gebruikte kredietkaart. Tevens wens ik hiervoor een creditnota te ontvangen zodat dit boekhoudkundig correct verwerkt kan worden.Mvg
Niet gekregen waar ik voor betaald heb
https://www.sawiday.be/nl-be/p/77055856/villeroy-boch-badwaste-met-toevoer-en-overloop-voor-oberon-2.0-chroom-of-wit?gclid=CjwKCAjw9-6oBhBaEiwAHv1QvNu3npD8fYnS6EZqMi6pUswDMI2uXHBhLDdPNs4iE9RGQUKZPbGBKRoCRdcQAvD_BwE. Op bovenstaande link bestelde ik een speciale badsifon. Bij ontvangst bleek er enkel de overloop bij te zitten. Nergens op hun website (zie link) wordt vermeld dat er geen sifon bij zou zitten. Na telefonisch contact werd ik er op gewezen dat de sifon op de foto een andere kleur had (wat achteraf gezien vaag bleek te kloppen). Doordat het niet vermeld staat dat het enkel over de overloop ging voel ik mij nu bedrogen en zelfs bestolen. Ze hebben nu bij wijze van tegemoetkoming het voorstel gedaan dat ik de sifon apart kan kopen aan 250€ ipv 490€. Hier ga ik echter niet met akkoord.
Garantieregeling
Beste, op 28/02/18 bestelde ik online (toen nog via sanitairwinkel.be) een Grohe Get keukenkraan. Bestelnummer 409408, factuurnr 79207, factuurdatum 28/02/2018 voor 104€ + 4,95€ verzendigskosten = 108,95€Deze kraan begint nu onderaan aan de aansluiting op de gootsteen te lekken.Op de website van Grohe https://www.grohe.be/nl_be/onze-service/garantie.html lees ik dat zij 2j +1j en 5j garantie tegen fabrieksfouten geven. Uit mailverkeer met Sawiday blijkt volgende: Er is een algemene garantie van 2 jaar de kraan is van begin 2018 , we zijn 2021 dus dat is 3 jaar . De kraan valt dus niet meer onder de garantie .De plus 1 jaar is voor een bepaalt aantal producten die dan ook nog geregistreed moeten zijn . Dit is niet het geval voor deze tupe kraan .De 5 jaar is alleen maar op fabriksfouten .Het lijkt mij eigenaardig, ten 1ste dat de firma dan zelf in hun voordeel bepaalt voor welke produkten de 2+1j geldt en ten 2de dat een lekkende kraan zonder ze gezien te hebben geen fabrieksfout kan zijn.Grohe wil wel langskomen maar de kost hiervan is hoger dan de prijs van een gelijkwaardige nieuwe Grohe kraan. En als ze langskomen en het is niet herstelbaar dan moet ik bovenop nog eens de prijs van een nieuwe kraan betalen.De minst dure oplossing voor beide partijen is dat Grohe mij een nieuwe kraan bezorgt, ik monteer ze en ik bezorg hun de lekkende kraan terug.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten