Meest recente klachten

A. B.
3/02/2019

totaal gebrek aan organisatie en communicatie

Beste,Mijn dochter is met route du soleil op skivakantie naar Andorra. Ze is vertrokken op vrijdagavond om 24u. Op het moment van deze mail, 42 uur later dus, is de bus nog steeds niet aangekomen. De reden dat de bergpas werd afgesloten is natuurlijk een onvoorziene omstandigheid. Het feit dat ze op zaterdag sedert 14 u tot zondag voormiddag stil staan is daar natuurlijk aan te wijten. Mijn klacht betreft de wijze waarop de organisatie deze situatie aanpakt. De jongeren op de bus hebben tot op dit moment nauwelijks informatie gekregen van de organisatie. Als ze al enige informatie kregen was die vaak tegenstrijdig met de informatie die de buschauffeur verspreidde. Met de moderne communicatiemiddelen vandaag is mensen geïnformeerd houden nochtans niet echt moeilijk. Bovendien zou je toch verwachten dat tijdens de 2O uren stil staan eten en drinken en dekens worden voorzien ? De organisatie heeft hen op geen enkele manier hulp geboden.

Afgesloten
S. T.
18/02/2018

probleem met beloften site en mails

Via de Route du Soleil heb ik samen met 7 vrienden de skireis naar Andorra geboekt van 3 tot 10 februari 2018. Ik heb hiervoor 748 euro betaald. Snowbreak 2018 naar Andorra________________________________________• Base price 480 EUR• Bus: eigen vervoer (incl.)• Skipas: 7d (+40 EUR)• Lessen: skilessen (+120 EUR)• Reisverzekering: Reisbijstandsverzekering (+39 EUR)• Materiaal: Skipack zilver (+99 EUR)• Early bird: Korting (-30 EUR)• Hello member: ja (incl.)• Muts: geen (incl.)• Skipak: geen (incl.)________________________________________Total price: 748 EUR Tijdens deze reis merkten we dat er een aantal dingen die op de website en in de e-mails stonden niet klopten.Zo hadden we de reis geboekt via Route du Soleil omdat de activiteit die werden aangekondigd ons echt aanspraken. Zo was er sprake van human bowling, dit heeft niet plaatsgevonden alsook de waterski contest die op de site staat vond niet plaats.Bij de wedstrijd de Santa run kon niet alleen de eerste persoon aan de finish iets winnen, maar ook degene met de origineelste foto op instagram. Hier heb ik en nog andere mensen aan deelgenomen, maar er is nooit een winnaar bekend gemaakt.Op de site wordt vermeld dat mensen die zelf rijden zich vanaf 12u ’s middags kunnen aanmelden op zaterdag 3 februari en om 17u om de sleutel mochten gaan. Toen we dit wouden toen en toekwamen aan de check-in balie stond daar 2 man die zei dat dit nog niet ging omdat er niemand was en dat we om 17u mochten terugkeren om in te checken en de sleutel op te halen, ons bagage mochten we achterlaten in een parkeergarage. Om 17u keerden we dan terug om ons in te checken, daar kregen we te horen dat een groep Walen die de week voor ons komen skiën waren een paar appartementen hadden beschadigd en dat ze bezig waren die te herstellen,er werd ons gezegd dat we een sms zouden krijgen wanneer we om onze sleutel mochten komen, we begrepen dan ook dat we de sleutel later zouden krijgen. Om 20u hadden we nog altijd geen sms gekregen dat we om de sleutel mochten komen, maar we wouden toch eens luisteren hoe het zat en hebben de sleutel gekregen. We hebben nooit een sms gekregen en moesten we niet zelf gaan vragen zijn naar de sleutel, konden we nog lang in de kou staan wachten hebben.Op het appartement (we hadden er 2 van 4 personen) merkten we dat er geen vaatwasser aanwezig was, wat wel beloofd werd op de site van Snowbreak.Ook hebben we geen boekje gekregen in het begin met alle info in, toen we dit later gingen vragen aan mensen van Snowbreak werd er ons verteld dat er te weinig boekjes waren. Dit vind ik raar want men weet hoeveel man/groepen er meegaan dus kan men makkelijk het juiste aantal hebben om minstens elke groep van minstens 1 infoboekje te voorzien. De ‘dagelijkse’ nieuwsbrief met info en activiteiten van de volgende dag hebben we maar 2 keer ontvangen.De Après-ski werd meestal op de Mountain Stage georganiseerd, dit lag bovenop een berg en was enkel bereikbaar als je een rode piste kon doen. Er gingen echter veel beginners (waaronder ik en een paar vrienden) mee en die konden dan jammer genoeg niet genieten van het feestje bovenop de berg waar ze wel betaald hadden door mee te gaan op reis.Vrijdag 9 februari werd de après-ski van 17u00 met dj donald, die normaal aan de voet van de berg doorging, verhuisd naar de mountain stage omdat het mooi weer was. We kregen hiervoor om 13u34 een sms. Om een 14u26 werd er een sms gestuurd dat mensen met een skipas van 6 dagen hun materiaal voor 17u moesten terugbrengen. Hierdoor konden zij ook niet meer genieten van de après-ski.De fakkelafdaling was ook niet goed georganiseerd, alleen gevorderde skiërs en snowboarders konden er aan deelnemen. Mijn vrienden die meededen en speciaal naar boven waren gegaan hiervoor hebben geen fakkel gekregen, de organisatie zei dat ze er tekort hadden. Later merkten we dat de fakkels aan iedereen werd uitgedeeld die er één vroeg, zo hebben zelfs groepen Spanjaarden een fakkel gekregen, terwijl mijn vrienden die er speciaal voor gekomen waren met lege handen werden achtergelaten.Het vuurwerk dat zou plaatsvinden achter de fakkeltocht dus om 19u00 vond blijkbaar vroeger plaats en was niet zoals beloofd zichtbaar van de après-ski stage, ik was hiervoor speciaal naar buiten gekomen.Ik heb bij betaald om 5 voormidagen lessen te volgen, dat leek mij ideaal zodat we in de voormiddag les hebben om dan in de namiddag met vrienden te oefenen wat we gezien hebben. De eerste dag bleek echter dat de lessen elke dag door zouden gan van 14h tot 17h (het uur dat de pistes sluiten).Door lid te worden bij Hello Bank konden we de hele avond gratis drinken in de Vlaamse feestzaal, we moesten juist een waarborg van 2euro betalen voor de beker. Toen we iets voor het einde van het feestje onze waarborg wouden terugvragen bleek de kassa echter al weg te zijn, hierdoor hebben we onze bekers nooit kunnen teruggeven en zijn we toch geld kwijt. Een vriend van ons die geen lid is geworden van Hello Bank kreeg een mail voor het vertrek dat hij verplicht 50 euro moest bij betalen om mee te mogen feesten. Hij heeft dit gedaan, maar in de zaal heeft hij gedurende heel de week niet zoveel gedronken om die 50 euro te kunnen halen.De voorlaatste dag had ik info nodig uit het bureau du soleil, dit vond ik niet direct terug, toen ik iemand van de organisatie zag en aan haar vroeg waar het was, moest ze dit zelf aan iemand anders vragen.Op de site werd vermeld dat we zaterdag 10 februari om 10u het appartement moeten verlaten, vrijdag 9 februari echter kregen we plots een sms om 19u30 dat we voor 9u uit het appartement moeten zijn.Van een andere groep die mee was en die ik ken en met de bus kwamen, hoorde ik dat op de terugweg alle monitoren in 1 bus zaten en dus alle deelnemers zonder begeleiding in de bus zaten. Er werd 1 persoon willekeurig gekozen door de chauffeur om in het begin te kijken wie er op stapte, bij de pauzes tussendoor werd dit niet meer gecontroleerd zelfs.

Afgesloten
A. C.
18/02/2018

Niet invullen van belofte (Snowbreak 2018 Andorra)

Daar wij met eigen vervoer naar Andorra afgereisd waren, kwamen we vroeger aan dan de bussen. Volgens de website konden we vanaf half één ontvangen worden/inchecken maar eens aangekomen, stootten we enkel op twee onwetende monitoren. Er werd ons gezegd dat we een sms gingen krijgen om de sleutel te komen halen rond 16-17h. Om 20h hadden we nog steeds niets gehoord en zijn we zelf onze sleutel in de absolute chaos gaan opeisen (met vele zatte mensen rondom ons). Organisatie-boekjes met extra details over de evenementen, lessen,... waren er al niet meer aangezien er te weinig geprint waren. Frappant was ook dat zelfs de eigen monitoren niet wisten waar hun locale bureau was. We hebben drie dagen moeten wachten op een sms waarin vermeld stond dat deze van plaats veranderd was. In de tussentijd hadden we geen informatie voorhanden!Ook stonden verschillende activiteiten die beloofd werden op de site zoals human bowling, waterski contest,... niet op de planning. Spijtig, want deze evenementen hadden ons juist overtuigd om met Route Du Soleil mee te gaan en er iets meer voor te betalen. De activiteiten die wel doorgingen waren bijzonder slecht georganiseerd. Zo was de apres-ski op de mountainstage en enkel bereikbaar via een rode piste waardoor beginnende skiërs en snowboarders hier geen gebruik van konden maken. Dit was ook het geval voor de fakkelafdeling die langs een moeilijk traject werd geleid. Bij dit event waren er te weinig fakkels voorhanden doordat de monitoren fakkels hadden uitgedeeld aan Spanjaarden die niet met Route Du Soleit op reis waren en ze het belangrijker vonden om beneden een kampvuur te maken. Het vuurwerk werd aangekondigd om 19h aan de après-ski stage, maar is doorgegaan om 18h op een volledig andere plaats. Op de website stond ook dat de lessen ’s ochtends gingen plaats vinden. Pas om 12:45 kregen we een sms dat de lessen gingen plaats vinden om 13u en waar we gingen samen komen. De lessen zijn altijd doorgegaan in de namiddag van 14:00-17:00 waardoor we geen enkel evenement konden bijwonen. Vele skiërs en snowboarders hadden de lessen niet genomen indien op voorhand was geweten dat deze ’s middags werden gegeven... Elk appartement ging volledig uitgerust zijn met een vaatwasmachine, wat in beide appartementen niet het geval was. Op de site stond ook dat iedereen het appartement zaterdag ging moeten verlaten om 10u, behalve diegene die nog een extra skipas hadden die dag (= wij dus). De vrijdagavond kregen wij echter bericht dat we om 9u moesten uitgecheckt zijn, waardoor we halsoverkop zijn beginnen inpakken en de avond verpest was. De bagage moest worden achter gelaten op het zevende verdiep in een sporthal, volledig onbewaakt en op eigen risico. Aangezien we dus voor onze bezittingen moesten zorgen, hebben we geen gebruik meer kunnen maken van onze extra skidag.We zijn een bende die altijd in alles het goede proberen te zien, maar we voelen ons echt extreem bedrogen door de organisatie. Als werkmensen in ons verlof 'heilig' en hadden we dus voor Route Du Soleil gekozen omdat deze fantastische activiteiten aanboden. Ook qua monitoren, liet de service de wensen over. Om hulp vragen ging niet, we moesten zelf alles maar zien op te lossen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform