Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Schrapping CKP na kwijtschelding schulden
RONALD BRUYNINCKX RR. 66010732978 Soort probleem Andere Beschrijving Ronald Bruyninckx Molenveldstraat 11/002 3440 Zoutleeuw ronald.bruyninckx@gmail.com +32456026074 06-11-24 Cetelem/ AlphaCrédit: 998-4694476-58 Ref2: AL0003507247 Betreft: Verzoek tot schrapping van de CKP Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u deze brief om u te verzoeken om mijn naam te schrappen van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) bij de Nationale Bank van België. Volgens de Belgische wetgeving geldt er een wachttijd van drie maanden na de kwijtschelding van mijn schulden, en aangezien mijn kwijtschelding op 04-06-2024 is gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad, verzoek ik u vriendelijk om de nodige stappen te ondernemen zodat ik uiterlijk op drie maanden na de kwijtschelding van de zwarte lijst wordt verwijderd. Dit is van groot belang voor mij, zodat ik weer kan deelnemen aan het economische verkeer en nieuwe kredietmogelijkheden kan verkennen. Ik vertrouw erop dat u dit verzoek zo snel mogelijk in behandeling neemt en zie uw bevestiging graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Ronald Bruyninckx
Uitbetaling schijf wordt niet in orde gebracht
Beste, we hebben in augustus 2023 een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten om de betalingsproblemen aan onze kant op te lossen. Er werd overeengekomen een bijkomend krediet af te sluiten om deels de achterstanden en verschuldigde bedragen af te lossen, en deels om nieuw budget vrij te maken voor ons project. Na herhaaldelijk informeren, heeft het tot half januari 2024 geduurd vooraleer het krediet uiteindelijk getekend kon worden bij de notaris. We hebben snel hierna de eerst aanvraag gedaan voor de uitbetaling van een eerste schijf. Deze werd ons geweigerd omdat de meegestuurde facturen ouder waren dan 6 maanden. Als reactie heb ik vervolgens laten weten dat dit kwam omdat we ook lang hebben moeten wachten op ons krediet. Er werd ons vervolgens verteld dat de directie hierin een beslissing moest nemen. Dat is ondertussen 2 maanden geleden. We wachten nog steeds op een antwoord. Elke keer wordt ons telefonisch verteld dat we nog even geduld moeten hebben, en dat er intern een herinnering naar de directie gestuurd wordt. Ondertussen lopen de interesten van deze facturen hoog op, krijgen we deurwaarders over de vloer en wordt het steeds moeilijker de situatie nog te verantwoorden bij onze schuldeisers. Het neemt vervolgens dus ook een serieuze hap in ons budget, waarmee we ook nergens terecht kunnen. De kosten lopen immers op tot 2000 euro en meer. We vinden het niet terecht dat wij opdraaien voor laattijdige aflossingen, maar dat Record Credits ons niets verschuldigd zou zijn owv laattijdig reageren. We wensen nu toch snel antwoord te krijgen en een uitbetaling van de aanvraag, zodat we de nodige betalingen kunnen uitvoeren.
Terugbetaling lening
Beste,Wij hebben reeds 2019 een hypothecaire lening lopen bij Record Credits. Er hebben zich nooit problemen voorgedaan tot nu. Ons te betalen maandelijkse bedrag, gaat van de rekening en wordt enkele dagen later weer teruggestort. We hebben verschillende keren contact opgenomen met Record Credits zelf om te vragen wat er juist is misgelopen. Zij ging het in orde maken, maar we moesten ook eens contact opnemen met onze eigen bank en bemiddelaar waar wij onze lening hebben geopend. Ze gingen allemaal hun best doen om dit op te lossen. Verder hebben we hier niet meer over gehoord. Enkele weken geleden kregen we een uitnodiging in de brievenbus om voor naar de rechtbank te gaan voor een minnelijke schikking. Vandaag daar aangekomen staat er blijkbaar een schuld open van €7550 ongeveer. Zij eisen een terugbetaling in 6 maanden bovenop ons te betalen maandelijkse bedrag. We hebben nooit geen brieven gekregen ivm de openstaande bedragen en stonden daar dus vandaag zonder enige weet van wat er aan de hand was. De terugbetaling in 6 maanden, is een veel te hoog bedrag, bovenop onze maandelijkse kosten. Want als wij hier van op de hoogte waren gehouden dan was dit niet zo ver gekomen. Noch Record Credits nog de Hypotheekwinkel hebben ons nooit gecontacteerd ivm de openstaande bedragen.Wat kunnen wij hieraan doen? Met vriendelijke groeten
record credits hypotheek
in 2005 een hypotheek afgesloten bij de record bank. Vanaf het begin af aan slechte tot geen bereikbaarheid en communicatie geweest. Hun zeggen nu ineens dat we een betaling zouden hebben overgeslagen in 2019. We zijn inmiddels 2 jaar verder en hebben een dwangbevel van een gerechtelijke notaris ontvangen mbt de openbare verkoop van het huis. Wij hebben nooit geen schriftelijke brieven of aangetekende brieven ontvangen. Ze zeggen van wel maar deze zijn hier nooit aangekomen. Als je dan vraagt voor een bewijs door te sturen dat we getekend zouden hebben voor ontvangst van een aangetekende brief krijg je als antwoord : dit kan ik u niet toezenden. Advocaat ingeschakeld en record credits wenst enkel te communiceren via hun advocaat wie geen mandaat heeft volgens zijn woorden. Dus een betalingsregeling proberen te regelen of een minnelijke schikking voor te stellen kan hij niet en staat record credits niet voor open. Wij hebben hun alle betalings uitreksels van wat wij de afgelopen 10 jaar verricht hebben toegezonden. Ook hier word wederom niet op gereageerd. Op de vraag aan record credits om een tastbaar bewijs te ontvangen van hun wat het bedrag is van het nog openstaande af te lossen hypotheekbedrag krijgen wij ook geen antwoord. Op de vraag aan record credits of zei ons vanaf 2005 t/m 2011 betalingsuitreksels als tastbaar bewijs kunnen leveren krijgen wij als antwoord : nee dit kunnen we niet helaas. Doordat zei ook maar enige vorm van medewerking naar ons toe weigeren te doen, dreigt ons huis dus gewoon openbaar verkocht te gaan worden terwijl het om een openstaand bedrag zou gaan van +/- 1200 euro. Zij eisen nu dus een bedrag van 88.000 euro wegens stopzetting en wanbetaling van onze hypotheek. dit bedrag gaan ze alleen kunnen verkrijgen door een gedwongen openbare verkoop te organiseren en wij dus gewoon op straat komen te staan !!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten