Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Terugbetaling
Ik ben vrijwilliger van Oekraïense gezinnen en mail u deze klacht in naam van een 19-jarige Oekraïense oorlogsvluchteling-student, omdat hijzelf nog niet voldoende de Nederlandse taal kent. Benadeelde : Danylo Bukarenkov, Rijksreg. 04.12.15-483.40 Rozenberg 177 2400 Mol. Danylo heeft samen met mijn hulp een Online aankoop gedaan van een manicuretafeltje bij PRODUCTSHOP t.w.v. € 189,55 op 30.08.2024. Hij wou met zijn spaarcenten dit tafeltje cadeau doen aan zijn mama met wie hij samenwoont in 2400 Mol, Rozenberg 177. Na de bestelling kreeg hij per mail een uitnodiging tot betaling van Produceshop. De betaling werd door Danylo nog diezelfde dag uitgevoerd per overschrijving. Bestelling ordernummer 724069875 Instantoverschrijving van zichtrekening BE86 0019 7083 1650 (Danylo Bukarenkov) naar : BKM FINCOM BE63 9671 1759 7308 - Ref. 724069875 - Bankref. 2408301546077645 Betaling verliep via PAYPLUG Het bedrag van de betaling € 189,55 werd nog diezelfde dag van zijn rekening afgeschreven zoals u kan merken op het rekeninguittreksel in bijlage. Nadien kreeg hij het bericht van Produceshop dat zijn bestelling geannuleerd werd (zonder opgaaf van reden). PayPlug bevestigde nadien ook per mail dat de betaling mislukt was, waardoor Produceshop de bestelling had geannuleerd. Als gevolg van deze misgelopen aankoop werden nadien mails uitgewisseld met Payplug op 3, 12, 20, 21, 24, 25 en 28 september, aanmaning per mail d.d. 3 oktober 2024. Antwoord van Payplug op 4.10 dat ze de transactie zullen onderzoeken. Sindsdien niets meer vernomen, zodat ik vandaag bevestiging heb gestuurd dat het dossier wordt overgemaakt aan het Ministerie van Economische Zaken. Er zijn nergens concrete contactgegevens te vinden noch over Productshop noch over BKM FINANCE. Payplug reageert enkel per mail en is niet telefonisch bereikbaar. Hello Bank (filiaal van BNP Fortis) die de betaling uitvoerde, wil wel onderzoeken waar het geld gebleven is maar rekent daarvoor meer dan € 50,00 kosten aan ! Danylo is erkend oorlogsvluchteling-student en wou dit tafeltje schenken voor de verjaardag van zijn mama en die 189 € had hij één jaar lang opgespaard. Nu meer dan € 50 extra betalen aan de bank om te weten waar zijn geld is is voor hem onmogelijk. Hij wil dus asap zijn geld recupereren. Het dossier wordt ingediend en opgevolgd door de vrijwilliger van Danylo : René Geeraerts - lid TA 2453582-64 (gsm 0467 06 62 17 - email : rg.legal@telenet.be). Hopelijk kan Danylo asap zijn centen recupereren. Het manicuretafeltje wil hij niet meer. Voor Danylo Bukarenkov Rene Geeraerts
Defect product
Dit nr is de bestelnummer. Heb geen ander nummer. Het probleem is dat bij levering het product zo beschadigd was dat het niet meer gebruikt kan worden. De doos zag er ook uit alsof die al 10 keer verstuurd was. En nu vroeg ik een vervanging van product maar dit kon niet meer geleverd worden wegens niet meer in stock. Ik vroeg dus een terugbetaling van 100% maar krijg als antwoord dat ik maar 50% terug krijg en dat ik het maar met siliconen moet herstellen. Na nog meerdere mails te hebben gestuurd krijg ik nu te horen dat het product eerst binnen 10 dagen zou komen dus meld ik van oké dan stuur dit maar en hierop krijg ik als antwoord het is dan toch niet in stock , we verwachten het mogelijk begin augustus. Met de vraag wil je wachten of 50 % terug ontvangen. Ik wil dus ergens anders bestellen maar krijg mijn bedrag niet terug. Wat kan ik nu nog doen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten