Terug

Terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

R. G.

Naar: Produce shop

11/10/2024

Ik ben vrijwilliger van Oekraïense gezinnen en mail u deze klacht in naam van een 19-jarige Oekraïense oorlogsvluchteling-student, omdat hijzelf nog niet voldoende de Nederlandse taal kent. Benadeelde : Danylo Bukarenkov, Rijksreg. 04.12.15-483.40 Rozenberg 177 2400 Mol. Danylo heeft samen met mijn hulp een Online aankoop gedaan van een manicuretafeltje bij PRODUCTSHOP t.w.v. € 189,55 op 30.08.2024. Hij wou met zijn spaarcenten dit tafeltje cadeau doen aan zijn mama met wie hij samenwoont in 2400 Mol, Rozenberg 177. Na de bestelling kreeg hij per mail een uitnodiging tot betaling van Produceshop. De betaling werd door Danylo nog diezelfde dag uitgevoerd per overschrijving. Bestelling ordernummer 724069875 Instantoverschrijving van zichtrekening BE86 0019 7083 1650 (Danylo Bukarenkov) naar : BKM FINCOM BE63 9671 1759 7308 - Ref. 724069875 - Bankref. 2408301546077645 Betaling verliep via PAYPLUG Het bedrag van de betaling € 189,55 werd nog diezelfde dag van zijn rekening afgeschreven zoals u kan merken op het rekeninguittreksel in bijlage. Nadien kreeg hij het bericht van Produceshop dat zijn bestelling geannuleerd werd (zonder opgaaf van reden). PayPlug bevestigde nadien ook per mail dat de betaling mislukt was, waardoor Produceshop de bestelling had geannuleerd. Als gevolg van deze misgelopen aankoop werden nadien mails uitgewisseld met Payplug op 3, 12, 20, 21, 24, 25 en 28 september, aanmaning per mail d.d. 3 oktober 2024. Antwoord van Payplug op 4.10 dat ze de transactie zullen onderzoeken. Sindsdien niets meer vernomen, zodat ik vandaag bevestiging heb gestuurd dat het dossier wordt overgemaakt aan het Ministerie van Economische Zaken. Er zijn nergens concrete contactgegevens te vinden noch over Productshop noch over BKM FINANCE. Payplug reageert enkel per mail en is niet telefonisch bereikbaar. Hello Bank (filiaal van BNP Fortis) die de betaling uitvoerde, wil wel onderzoeken waar het geld gebleven is maar rekent daarvoor meer dan € 50,00 kosten aan ! Danylo is erkend oorlogsvluchteling-student en wou dit tafeltje schenken voor de verjaardag van zijn mama en die 189 € had hij één jaar lang opgespaard. Nu meer dan € 50 extra betalen aan de bank om te weten waar zijn geld is is voor hem onmogelijk. Hij wil dus asap zijn geld recupereren. Het dossier wordt ingediend en opgevolgd door de vrijwilliger van Danylo : René Geeraerts - lid TA 2453582-64 (gsm 0467 06 62 17 - email : rg.legal@telenet.be). Hopelijk kan Danylo asap zijn centen recupereren. Het manicuretafeltje wil hij niet meer. Voor Danylo Bukarenkov Rene Geeraerts

Berichten (5)

Produce shop

Naar: R. G.

14/10/2024

Hi, Order724069875 was canceled, because the customer(Danylo Bukarenkov) had requested it to be canceled and change the payment method to card (Payplug is payment service provider) instead of bank transfer. An payment link was sent to the customer, but they never paid it or payment was not completed correctly. The customer had made the bank transfer directly to our bank account, however since the order was not registred as bank transfer payment order anymore, we never realized that we have received the payment, as we have an automatic system in place to register payments. The customer have not contacted us directly to investigate. After investigating we have found the payment. Could the customer please provide us with the IBAN, BIC, name/address of bank and name/address of bank account holder where the refund should be made to? Kind regards, Thor ProduceShop Customer Service This e-mail and its attachments may contain confidential information only for the RECIPIENT specified in this e-mail. The information transmitted via this e-mail and its attachments is intended solely for the recipient and is to be considered confidential and may not be disseminated or used without explicit authorisation. If this e-mail and its attachments have been received in error by a person other than the addressee, please destroy everything received and inform the sender by the same means. Any unauthorised use, disclosure or copying of this communication is strictly prohibited and will constitute a breach of the provisions of the Data Protection Act EUROPEAN REGULATION 2016/679.

R. G.

Naar: Produce shop

15/10/2024

Thank you for your response to our complaint via Test Aankoop. Still, just to mention that Danylo chose the payment method by bank transfer because it was proposed by you after he received a message that the first attempt to pay had failed. That he never contacted you to report the problem is correct because customers cannot contact you directly: nowhere on your website is an email address or phone number mentioned. Research work on the internet has yielded nothing and that is why we have switched to Test Aankoop. We are happy that the problem is finally being solved. The undue amount of €189.55 can be transferred into the following account: IBAN: BE86001970831650 BIC code: GEBA BE BB Account holder name: Danylo Bukarenkov Best regards For Danylo R.A.M. Geeraerts Rg.legal@telenet.be

R. G.

Naar: Produce shop

15/10/2024

Adres of Danylo Bukarenkov : Rozenberg, 177 2400 Mol Belgium

Produce shop

Naar: R. G.

15/10/2024

Hi, We have a customer care portal on our website that can be access through any page. On all product pages, there is also a contact button to ask more information about a product directly, but of course you can write anything in the form. Danylo could also have replied to some of the automatic emails we sent and there is even a support email specifically written in the payment request email, as show in the attachment to this complaint. Unfortunately, we do not offer a phone service to customers in Belgium. I can confirm that the refund have been made today and should be in Danylo's account within 5 business days. Kind regards, Thor ProduceShop Customer Service This e-mail and its attachments may contain confidential information only for the RECIPIENT specified in this e-mail. The information transmitted via this e-mail and its attachments is intended solely for the recipient and is to be considered confidential and may not be disseminated or used without explicit authorisation. If this e-mail and its attachments have been received in error by a person other than the addressee, please destroy everything received and inform the sender by the same means. Any unauthorised use, disclosure or copying of this communication is strictly prohibited and will constitute a breach of the provisions of the Data Protection Act EUROPEAN REGULATION 2016/679. ---- on Tue, 15 Oct 2024 00:30:06 +0200 klachtenklachten@test-aankoop.be wrote ---- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

R. G.

Naar: Produce shop

15/10/2024

Dear Mister Thor, We can continue to have controversy about this case and that is absolutely not our intention, but you as a seller must remember the message that it is not easy for a buyer to get in touch with your shop. On the website, you can indeed click on a link for support and then you will receive an OTP code via email. Danylo always got the error message when entering the received OTP code! So there may be a bug in the support system and you can use this experience to serve customers even better in the future. We thank you for the various answers and are now closing the file because it has been resolved for us. Best regards For Danylo R.A.M. Geeraerts Rg.legal@telenet.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform