Slecht

24 punten Info

Meest recente klachten

L. S.
15/09/2025

Klacht over de behandeling van mijn geschil

Ik wil hierbij een klacht indienen over de manier waarop PayPal mijn geschil heeft behandeld. Voorgeschiedenis: Op 7 juli heb ik een bestelling geplaatst bij de webshop Novodiva. Binnen paar uur vroeg ik de verkoper om de bestelling te annuleren. Vier dagen lang (7–10 juli) bleef ik dit verzoek herhalen, maar de verkoper weigerde in te gaan en probeerde mij enkel alternatieven(andere maten of modellen) of kortingen aan te bieden. Op 10 juli bevestigde ik nogmaals hun vraag of ik zeker wil cancelen, dat ik wilde annuleren, maar de volgende dag (11 juli) werd het pakket tóch verzonden. Toen ik de producten ontving, bleek de kwaliteit zeer slecht en niet conform de beschrijving. Ik heb vervolgens een geschil geopend bij PayPal. PayPal besliste dat ik de artikelen moest terugsturen om een terugbetaling te krijgen. De verkoper weigerde een retourlabel te verstrekken, waardoor ik gedwongen werd €46 zelf te betalen om het pakket naar China terug te sturen. Op 1 augustus heb ik het pakket verzonden en de trackinggegevens van PostNL correct en op de dag zelf toegevoegd. De tracking toont nu steeds duidelijk dat het pakket de Chinese douane heeft bereikt. Ondanks dit bewijs sloot PayPal de zaak op 5 september in het voordeel van de verkoper, met de onjuiste reden dat ik geen tracking had verstrekt. Ik heb meerdere keren (acht keer) gebeld en zelfs tweemaal per e-mail het bewijs nog eens doorgestuurd, maar er werd niets rechtgezet. Twee PayPal-medewerkers gaven zelf toe dat de zaak verkeerd was behandeld, maar er is nooit actie ondernomen. Daardoor ben ik niet alleen de aankoopprijs van $146 kwijt, maar ook de €46 retourkosten, die ik uitsluitend heb betaald omdat PayPal dit verplichtte. Dit resultaat is onrechtvaardig en in strijd met het principe van kopersbescherming dat PayPal beweert te bieden. PayPal heeft mijn bewijs volledig genegeerd en achteraf ook geen correctie heeft plaatsgevonden. PayPal schiet hiermee structureel tekort in zijn verplichtingen tegenover Belgische consumenten. Daarbovenop heeft PayPal de verkoper, die duidelijk de consument misleidde en tijd rekte, helemaal niet gesanctioneerd. Dit betekent dat de verkoper ongestraft verder kan gaan met dezelfde praktijken.

In behandeling
I. D.
15/06/2025

opgelicht fraude

ik verwijs naar dezelfde klacht neergelegd bij Ebay. Maar Ebay stuurt mij wandelen en verwijst naar Paypal. Ik kocht het op Ebay, maar betaalde via Paypal. Paypal is in het bezit van alle bewijsstukken, maar ze houden zich niet aan de voorwaarden. Ze bieden een aankoopbescherming aan, maar ze houden zich niet aan de regels. Ik citeer : " De PayPal Gebruikersovereenkomst regelt de voorwaarden voor het gebruik van PayPal-diensten. Om een PayPal-rekening te openen, moet je minimaal 18 jaar oud zijn en de bevoegdheid hebben om contracten af te sluiten als je een particulier bent. Als je een bedrijf bent, moet dit bedrijf in Nederland geregistreerd zijn. Enkele belangrijke aspecten van de PayPal-voorwaarden zijn: Aankoopbescherming: Als je een artikel koopt via PayPal en het niet ontvangt of het artikel sterk afwijkt van de beschrijving, kan PayPal je mogelijk een terugbetaling verstrekken. Fraudebescherming: PayPal monitort transacties om fraude en identiteitsdiefstal te voorkomen. Ze bieden ook beveiligingsmaatregelen zoals gegevenscodering en een terugbetalingsbeleid bij ongeautoriseerde transacties. Veiligheid: U kunt dus alle stukken terugvinden in het dossier van Ebay. Dit is de oorspronkelijke klacht aan Ebay, maar Ebay verwijst mij door naar Paypal. Vrijdag 31/5 belde ik met Bras, een vriendelijke man bij Paypal die mij duidelijk zei dat zijn persoonlijke mening is dat wij moeten terugbetaald worden... Hij zou mij dinsdag terugbellen, maar ik hoorde niemand Dit is de oorspronkelijke klacht bij Ebay. Geachte mevrouw/heer, Op 25/4/2025 , Kocht ik 'Dragon Ball Z complete Bosx set vols 1-26 Paperback' voor het bedrag van 103,02 EUR. Vervolgens betaalde ik ook nog eens douanekosten voor het bedrag van 51,75 EUR. U hebt reeds alle bewijsstukken... Wij stelden echter vast (zie bijlage) dat het om valse boeken gaat én dat het karton erg beschadigd toekwam. De boeken zijn namelijk niet allemaal even dik, de afdrukken zijn heel erg vaak slecht leesbaar én schuingedrukt. Ook moeten de tekeningen van op de kaft samen één tekening vormen (in een rechte duidelijke lijn) en dat is niet het geval. U zei mij dat u enkel de boeken zelf terugbetaalt. Hiermee ben ik het niet eens. Wij betaalden mét plezier de douanekosten maar niet voor valse boeken. Wij werden hier opgelicht. Wij wensen een terugbetaling van 104,77 EUR. De boeken wil ik gerust terugsturen MAAR (zie bijlage) Bpost liet mij weten dat de verzendkosten (zie bijlage) 155,20 EUR bedragen. Dus nog meer. Na opgelicht te zijn heb ik schrik dit bedrag voor te schieten. Want dan moet ik een terugbetaling krijgen van 259,97 EUR. Ook wilde ik u melden dat ik via uw portaal niet kan antwoorden daar wij altijd foutmeldingen krijgen. Ik begin dit grondig beu te geraken en men zinnes naar te politie te stappen en klacht neer te leggen tegen Ebay/Payapal. tenslotte zijn jullie het portaal waarop ik de boeken heb gekocht. Ik betaal met Paypal OMWILLE van de aankoopbescherming, maar als je het dan nodig hebt, dan helpen jullie jullie klanten niet? Dat is precies een autoverzekering hebben die op het moment dat je tegen een andere wagen rijdt, zegt dat je zelf de kosten moet betalen!!! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 18/6 een terugbetaling van 159,97 EUR (en dan stuur ik de boeken niet terug) ofwel een terugbetaling van 259,97 en dan stuur ik u de boeken onmiddellijk terug. Alle bewijsstukken werden u reeds overgemaakt. Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
G. V.
16/05/2025

Terugbetalingsprobleem

Ik heb de bevesteging ontvangen dat een uitgaande betaling geannulleerd is. Zie bijlage; 3x contact per telefoon met Paypal en 2x met Xoom ( nummer in Belgie en Frankrijk onbestaande ) . Deze annulatie is gebeurd op 28 april 2025 en verwacht een terugbetaling van het geannuleerde bedrag 110,99 € op mijn rekening BE60-9502-6398-9370;

Afgesloten
S. D.
14/06/2024

Extra kosten

Geachte mevrouw/heer, Op 24/05/2024, heb ik via PayPal een betaling gedaan van 30 usd, transactiereferentie: 0MS1219828575061J. Bij deze betaling heb ik met debit kaart betaald en ik heb gekozen om de wisselkoers van PayPal te gebruiken. Ik stel echter vast dat PayPal mij 30 euro heeft aangerekend i.p.v. 28,93 euro (zie bijlage rekening afschrift en betaling PayPal). Ik heb hiervoor contact opgenomen met PayPal, ik kreeg als antwoord dat het extra aangerekende bedrag van 1,07 euro een extra fee was van 3%. Ik heb aangetoond dat dit niet het geval was om verschillende redenen: 1) Als ik zelf de 30 dollar omreken naar euro via de wisselkoers van de ECB op die dag, dan kom ik uit op €27,675. Ik tel er de 3% fee bovenop, dan kom ik op €28,5. 2) Die zogenoemde extra fee van 3% staat nergens vermeld, niet bij het betaalproces en ook niet op de factuur. Als antwoord hierop kreeg ik te horen dat ze de mogelijkheid niet hebben om de fee te annuleren (zie bijlage reactie PayPal). Daarom verzoek ik u onverwijld een terugbetaling van de €1,07 en dat u dit probleem in uw systeem oplost. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
D. V.
10/05/2024

Frauduleuze betaling

Op 16/02/2024 werd mijn FB account gehackt. Dit merkte ik op door 's avonds te willen inloggen. Eerst wist ik niet wat er aan de hand was en wou ik mijn wachtwoord herstellen. Meteen erna kreeg ik een Russische melding en bleek mijn FB account te zijn uitgeschakeld omdat het in strijd was met de community richtlijnen.Ook mijn Instagram account was gehackt evenals al mijn profielen op mijn pc van 2dehands, marktplaats, ...Ik heb FB proberen te contacteren hierover maar het is makkelijk om uit een gevangenis te breken dan FB te contacteren. Ik heb een nieuw account moeten maken met een professioneel mail adres aangezien alles wat gelinkt was aan het geblokkeerd account niet meer gebruikt kon worden (mail adres, telefoonnummer,...).Op 06/03/2024 werd er een bedrag van 480€ van mijn rekening gehouden via Paypal. De factuur kwam van Meta Platforms (Facebook). Aangezien dit totaal niet kon heb ik ook meteen een geschil indiend bij Paypal en mijn bank gebeld. Zij hebben dit bedrag dan teruggevorderd. Ik ben klacht gaan indienen bij de politie aangaande de hacking en deze factuur. Ik heb alle informatie aan Paypal bezorgd.Ik heb eveneens contact proberen op te nemen met FB via de contactgegevens die Paypal vermeld had op de factuur. Het telefoonnummer is niet in gebruik en via het mail adres heb ik nooit antwoord gekregen.Via mijn nieuw account heb ik dan met veel moeite een kort contact gehad met Facebook en zij hebben me laten weten niets terug te kunnen vinden van deze transactie. Wat ik Paypal ook meteen heb laten weten.Gisteren (3 maanden na de opening van het geschil) kreeg ik plots een bericht van Paypal dat het geschil gesloten was in mijn nadeel. Ik heb meteen Paypal gecontacteerd en aangegeven dat ik hier echt niet mee akkoord ben. Ik heb nooit een dienst ontvangen van FB, laat staan besteld.Paypal zou wel de details hebben gekregen van Facebook hieromtrent maar wil deze niet met mij delen.Tot op heden ben ik dus altijd in het ongewisse over wat dit precies gaat, wanneer dit werd besteld, wanneer dit geleverd zou zijn, aan wie de bevestiging van de bestelling werd gestuurd, etc..Ik heb het email adres van de hackers kunnen achterhalen aangezien achteraf bleek dat al mijn contactgegevens werd aangepast naar een voor mij onbekend emailadres.Ik weet niet wat ik nog moet doen om iemand te spreken die mij kan helpen en mij van details kan voorzien.Het kan toch niet zijn dat het zo simpel is om iemand zijn account te stelen, iets te bestellen en dat het 'slachtoffer' maar gewoon moet betalen. Ik heb hier al zoveel tijd en moeite ingestoken maar FB is gewoon niet bereikbaar laat staan behulpzaam en Paypal stelt mij ook enorm teleur daar zij altijd de kopersbescherming aanprijzen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen want 480€ is veel geld, en zeker als het onterecht is en ik voldoende materiaal heb om aan te tonen dat ik er ALLES aan heb gedaan om details te bekomen en aan te geven dat mijn account niet meer toegankelijk is.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform