Terug

Klacht over de behandeling van mijn geschil

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Paypal Europe

15/09/2025

Ik wil hierbij een klacht indienen over de manier waarop PayPal mijn geschil heeft behandeld. Voorgeschiedenis: Op 7 juli heb ik een bestelling geplaatst bij de webshop Novodiva. Binnen paar uur vroeg ik de verkoper om de bestelling te annuleren. Vier dagen lang (7–10 juli) bleef ik dit verzoek herhalen, maar de verkoper weigerde in te gaan en probeerde mij enkel alternatieven(andere maten of modellen) of kortingen aan te bieden. Op 10 juli bevestigde ik nogmaals hun vraag of ik zeker wil cancelen, dat ik wilde annuleren, maar de volgende dag (11 juli) werd het pakket tóch verzonden. Toen ik de producten ontving, bleek de kwaliteit zeer slecht en niet conform de beschrijving. Ik heb vervolgens een geschil geopend bij PayPal. PayPal besliste dat ik de artikelen moest terugsturen om een terugbetaling te krijgen. De verkoper weigerde een retourlabel te verstrekken, waardoor ik gedwongen werd €46 zelf te betalen om het pakket naar China terug te sturen. Op 1 augustus heb ik het pakket verzonden en de trackinggegevens van PostNL correct en op de dag zelf toegevoegd. De tracking toont nu steeds duidelijk dat het pakket de Chinese douane heeft bereikt. Ondanks dit bewijs sloot PayPal de zaak op 5 september in het voordeel van de verkoper, met de onjuiste reden dat ik geen tracking had verstrekt. Ik heb meerdere keren (acht keer) gebeld en zelfs tweemaal per e-mail het bewijs nog eens doorgestuurd, maar er werd niets rechtgezet. Twee PayPal-medewerkers gaven zelf toe dat de zaak verkeerd was behandeld, maar er is nooit actie ondernomen. Daardoor ben ik niet alleen de aankoopprijs van $146 kwijt, maar ook de €46 retourkosten, die ik uitsluitend heb betaald omdat PayPal dit verplichtte. Dit resultaat is onrechtvaardig en in strijd met het principe van kopersbescherming dat PayPal beweert te bieden. PayPal heeft mijn bewijs volledig genegeerd en achteraf ook geen correctie heeft plaatsgevonden. PayPal schiet hiermee structureel tekort in zijn verplichtingen tegenover Belgische consumenten. Daarbovenop heeft PayPal de verkoper, die duidelijk de consument misleidde en tijd rekte, helemaal niet gesanctioneerd. Dit betekent dat de verkoper ongestraft verder kan gaan met dezelfde praktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform