Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 53
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Geweigerde volledige terugbetaling na herroeping
Beste Parhsip, Op 15/05/2025 om 23:57 heb ik een premiumlidmaatschap afgesloten via uw website Parship.be. Conform mijn wettelijke rechten heb ik dit lidmaatschap op 16/05/2025 om 00:20 herroepen, dus ruim binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen. Ondanks deze tijdige herroeping weigert u een volledige terugbetaling en houdt u een waardecompensatie van €2,06 in. U beroept zich hierbij op het feit dat ik de dienst "kon gebruiken", terwijl ik slechts 23 minuten toegang heb gehad en geen enkele premiumfunctie daadwerkelijk heb gebruikt. Ik betwist deze inhouding op de volgende gronden: 1) Wettelijke bepalingen: Artikel VI.47-VI.53 van het Wetboek Economisch Recht bepaalt duidelijk de voorwaarden voor herroeping bij dienstverlening op afstand. Een waardecompensatie is alleen gerechtvaardigd bij daadwerkelijk geleverde prestaties, niet bij de loutere mogelijkheid tot gebruik. 2) Uw eigen voorwaarden: Ook volgens uw eigen algemene voorwaarden is de ingehouden compensatie niet gerechtvaardigd gezien de minimale gebruiksduur en het ontbreken van daadwerkelijk gebruik van premiumfuncties. 3) Proportionaliteit: Een inhouding van €2,06 voor 23 minuten waarbij geen premiumdiensten zijn gebruikt, is disproportioneel en onredelijk. Mijn verzoek: Ik verzoek u hierbij om binnen 14 dagen het volledige betaalde bedrag terug te storten, zonder inhouding van enige waardecompensatie. Mijn herroeping was tijdig en rechtmatig, en er zijn geen gronden voor een gedeeltelijke inhouding. Indien u niet akkoord gaat met dit verzoek, verzoek ik u om een gemotiveerde schriftelijke reactie waarin u uitlegt op welke wettelijke basis u de inhouding rechtvaardigt. In bijlage alle e-mail communicatie tot op heden. Met beleefde groeten,
Incasso inning zonder iets van mails of facturen
Geachte mevrouw/heer, Op 20/03/2025 ontving ik van u een mail met het verzoek tot betaling van het bedrag van 381,29 euro van Call2Collect ref: 20377136 Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 26/3 schreef ik Call2Collect hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat ik nooit mails ontvangen heb met een factuur, nooit een offerte ondertekend heb, en nooit mails van parship heb ontvangen. Ik kreeg van jullie de zogenaamde bewijzen op 25/3. Deze bestaan uit een PDF van een zogezegde mail, die ik nooit ontvangen heb(overigens ook maar voor 85 euro). En ook 2 mailbestanden die niet te openen en overigens leeg zijn. Ik heb dus tot op vandaag nog steeds geen bewijs ontvangen. Ik zie ook niet in hoe ik in godsnaam zo een bedrag aan een datingsite zou moeten betalen die ik helemaal niet gebruik. Ik herhaal: ik heb nooit een contract afgesloten met Parship, ik wens geen gebruik te maken van deze diensten gezien ik een vriendin heb, ik heb nooit facturen gekregen en ik kom compleet uit de lucht gevallen. Dit is overigens niet de eerste keer. Dit is mij in 2019 ook overkomen en toen is dit pas gestopt na een klacht bij de politie. Ik ben hier absoluut niet mee gediend dat dit nogmaals gebeurt. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Annulering maar dat lukt niet
Beste, Ik wou een basis-lidmaatschap bij Parship, maar dan zie je geen foto of kun je geen bericht sturen. Dus ben je verplicht een premium-lidmaatschap te nemen. Dat heb ik gedaan op 15 november 2024 en vroeg om maandelijks te betalen. De eerste 3 maanden krijg je korting en ik betaalde 20.95€. Maar pas na betaling zie ik dat ze me een abonnement van een jaar hebben aangesmeerd. Totaal = 376.95€. Dit is toch onrechtvaardig. Dat heb ik helemaal niet gevraagd. Na 2 weken ben ik het beu en heb geannuleerd, Met een basis-lidmaatschap zou dat lukken, maar met een premium niet. Ik vroeg toch of het ging of eventueel te wisselen voor een minimum abonnement ( is goedkoper)maar dat mag ook niet. Ik kan eventueel alle mails en het factuur doorsturen. Maar dan zou ik jullie mailadres moeten hebben. Met vriendelijke groeten Dirk Laureys
Ineens grote rekening betalen
Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van [BEDRAG] euro [Referentienummer brief gerechtsdeurwaarder of incassobureau]. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op [DATUM] schreef ik [NAAM FIRMA] hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat [ARGUMENTEN]. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Herroepen lidmaatschap
Beste, Ik boekte per vergissing een lidmaatschap van 447€ en wou dit meteen herroepen. Het bedrag is meteen via payconiq afgeboekt. Op mijn meerdere mails conform de herroepingsprocedure wordt niet gereageerd. Kunnen jullie helpen?
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten