Meest recente klachten

M. M.
6/09/2024

Misleidende reclame in mail van Paris Londres

Geachte mevrouw, geachte heer Vandaag, 6 september 2024, kocht ik 2 paar sneakers van het merk DL Sport op de webshop van Paris Londres. Ik had nl. op 30 augustus in mijn mailbox van hen het volgende bericht ontvangen: "SUMMER SPECIALS LAATSTE DAGEN - Profiteer van -20% extra korting bovenop de nettoprijzen". Dit zijn mijn aangekochte schoenen: - DL Sport sneaker goud - maat 37 - van 189 euro voor 119.20 euro, - 36% - DL Sport sneaker bordeaux - maat 37 - van 189 euro voor 129 euro, - 31% Op verschillende plaatsten in het bericht staat duidelijk vermeld dat de 20 % EXTRA korting wordt toegepast BOVENOP de netto prijs. De originele prijs staat doorstreept, de soldenprijs staat ernaast in het rood. Met de uitleg erbij ga ik er als klant van uit dat er dus nog eens 20% extra wordt afgetrokken. Er staat nl. ook duidelijk en op verschillende plaatsen in het bericht: "De nettoprijs wordt aangeduid door middel van een gebareerde prijs. Er is een EXTRA 20% korting (wat toch impliceert dat er eerder een korting op werd toegepast) bovenop die prijs. Bij het afrekenen bleek ik 119.20 euro en 129 euro te moeten betalen. Er was dus geen enkel spoor van extra korting. Daarom nam ik contact op met de klantendienst via chat. De mevrouw die me te woord stond, verzekerde me dat er niets fouts was gebeurd. De korting werd gewoon al op voorhand verrekend. De bedragen die ik moest betalen, waren het resultaat van 2 kortingen: iets van een 13% (wat toch uitermate pover is)en daarna omwille van de laatste soldendagen nog eens 20%. Dit lijkt me heel vreemd, aangezien ik de voorgaande jaren ook in de outlet bij Paris Londres heb gekocht. Toen boden ze ook eerst kortingen (tot 60%). Bij het einde van de solden ging hier toen ook nog eens een extra % af. Nu zou het dus helemaal anders zijn, wat echt niet duidelijk werd aangegeven. De dame raadde me aan om verder op de pc te werken, omdat daar meer uitleg zou te lezen zijn dan op de gsm. Lijkt me nog vreemder. Uiteindelijk zei ze ook dat er wel degelijk in de kleine lettertjes het volgende stond: "Actie reeds verrekend op de webshop". Ik heb er moeten naar zoeken, maar dit staat er inderdaad. Maar dit klopt helemaal niet met de herhaalde mededeling dat je EXTRA korting ERBOVENOP krijgt. Na de chat, heb ik de klantendienst gebeld. Dezelfde dame stond me ook hier te woord. Ik werd vrij denigrerend toegesproken: het stond er toch duidelijk bij hoe het allemaal werkte! Ik zou ook de enige klant zijn die een probleem maakte van de korting. Ik heb slechte voeten, daarom heb ik de twee paar sneakers uiteindelijk wél gekocht, aan een hogere prijs. Maar ik voel me behoorlijk in het ootje genomen: Paris Londres zal waarschijnlijk blijven schermen met dat ene regeltje in de kleine lettertjes. Voor de klant zijn het grote rode en oranje blok met de blijkbaar foute boodschap die hen bij deze firma doen kopen. M. i. is dit een duidelijk voorbeeld van een misleidende tekst. Ik ga hier voor mezelf conclusies uit trekken. Ik hoop dat u de zaak nader bekijkt, want ik heb hier een erg slecht gevoel bij. Vriendelijke groeten Martine Meili Bijlage: - Kopie mailbericht - Aankoopbewijs sneakers

Afgesloten
A. C.
23/11/2015

Beschadigde Lui Jo handtas

Vorig jaar in november kreeg ik van mijn vriend een handtas van Lui Jo cadeau, aangekocht in de Paris Londres winkel in Mechelen. Al na zes weken was de handtas volledig kapot, de naden langs de binnenkant van de handtas scheurden volledig door. Ik heb toen een bericht gestuurd via de website, zij hebben mij aangeraden om de handtas binnen te doen. Drie weken later kreeg ik mijn handtas terug. Na een maand of twee was het echter weer volledig hetzelfde. Ik contacteerde opnieuw de communicatie verantwoordelijke (Christel Tanghe) maar kreeg nooit een reactie. Twee maanden geleden besloot ik contact op te nemen met de Paris Londres in Mechelen zelf. Ik ben toen met de handtas langs geweest en de verantwoordelijke van de winkel zei dat dit echt niet door de beugel kon (mijn handtas hing letterlijk uit elkaar) en dat ik zeker en vast ofwel een andere handtas kreeg dan deze of ik anders een waardebon kreeg ter waarde van de handtas. Ik werd dus vriendelijk ontvangen. Daarnaast zei de verantwoordelijke mij zelf dat deze handtas van slechte kwaliteit is maar ze dit natuurlijk niet luidop kan verkondigen omdat ze dan tegen haar eigen aanbod inspreekt. Na twee weken hoorde ik weer niets over mijn handtas (terwijl ze mij elke keer beloofden terug te bellen). Hierop heb ik meermaals telefonisch contact opgenomen. Allereerst met de winkel zelf, die mij opeens zeiden dat de handtas enkel hersteld kan worden en niet terugbetaald of vervangen door een andere. De toon was allesbehalve vriendelijk nog. Hierop besloot ik te bellen naar het hoofdbureau en daar werd ik wederom erg onvriendelijk aangesproken door Christel Tanghe die opeens beweerde dat ze nooit problemen hebben met handtassen van Lui Jo en het dus wel aan mij zal liggen (mijn vriendin Ineke Smeulders heeft hetzelfde model in het zwart bij hen gekocht en zij heeft hem ook al moeten binnendoen en heeft hem al twee keer moeten laten repareren door haar moeder. Zij wil gerust ook getuigen). Hierop werd mij meermaals beloofd mij terug te bellen dit gebeurde echter NOOIT. De klantenservice van Paris Londres is schandalig slecht. Uiteindelijk heb ik het even laten rusten en ging ik afwachten tot ik mijn handtas terugkreeg. Deze heb ik ondertussen ontvangen maar hier zijn nog scheuren in - bovendien heb ik mijn garantiebewijs niet teruggekregen ook al was de handtas nog een jaar geldig. Wanneer ik belde naar de winkel werd ik wéér onvriendelijk behandeld en zeiden ze me mij terug te bellen - ook nu wederom geen gehoor, een telefoontje heb ik nog steeds niet gehad. Tenslotte heb ik ook meermaals gevraagd de verantwoordelijke van Paris Londres zelf te spreken - dit was ook nooit een optie voor hun, wederom zeiden ze dat deze persoon contact met mij ging opnemen, wat nooit is gebeurt.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform