Terug

Misleidende reclame in mail van Paris Londres

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Paris Londres

06/09/2024

Geachte mevrouw, geachte heer Vandaag, 6 september 2024, kocht ik 2 paar sneakers van het merk DL Sport op de webshop van Paris Londres. Ik had nl. op 30 augustus in mijn mailbox van hen het volgende bericht ontvangen: "SUMMER SPECIALS LAATSTE DAGEN - Profiteer van -20% extra korting bovenop de nettoprijzen". Dit zijn mijn aangekochte schoenen: - DL Sport sneaker goud - maat 37 - van 189 euro voor 119.20 euro, - 36% - DL Sport sneaker bordeaux - maat 37 - van 189 euro voor 129 euro, - 31% Op verschillende plaatsten in het bericht staat duidelijk vermeld dat de 20 % EXTRA korting wordt toegepast BOVENOP de netto prijs. De originele prijs staat doorstreept, de soldenprijs staat ernaast in het rood. Met de uitleg erbij ga ik er als klant van uit dat er dus nog eens 20% extra wordt afgetrokken. Er staat nl. ook duidelijk en op verschillende plaatsen in het bericht: "De nettoprijs wordt aangeduid door middel van een gebareerde prijs. Er is een EXTRA 20% korting (wat toch impliceert dat er eerder een korting op werd toegepast) bovenop die prijs. Bij het afrekenen bleek ik 119.20 euro en 129 euro te moeten betalen. Er was dus geen enkel spoor van extra korting. Daarom nam ik contact op met de klantendienst via chat. De mevrouw die me te woord stond, verzekerde me dat er niets fouts was gebeurd. De korting werd gewoon al op voorhand verrekend. De bedragen die ik moest betalen, waren het resultaat van 2 kortingen: iets van een 13% (wat toch uitermate pover is)en daarna omwille van de laatste soldendagen nog eens 20%. Dit lijkt me heel vreemd, aangezien ik de voorgaande jaren ook in de outlet bij Paris Londres heb gekocht. Toen boden ze ook eerst kortingen (tot 60%). Bij het einde van de solden ging hier toen ook nog eens een extra % af. Nu zou het dus helemaal anders zijn, wat echt niet duidelijk werd aangegeven. De dame raadde me aan om verder op de pc te werken, omdat daar meer uitleg zou te lezen zijn dan op de gsm. Lijkt me nog vreemder. Uiteindelijk zei ze ook dat er wel degelijk in de kleine lettertjes het volgende stond: "Actie reeds verrekend op de webshop". Ik heb er moeten naar zoeken, maar dit staat er inderdaad. Maar dit klopt helemaal niet met de herhaalde mededeling dat je EXTRA korting ERBOVENOP krijgt. Na de chat, heb ik de klantendienst gebeld. Dezelfde dame stond me ook hier te woord. Ik werd vrij denigrerend toegesproken: het stond er toch duidelijk bij hoe het allemaal werkte! Ik zou ook de enige klant zijn die een probleem maakte van de korting. Ik heb slechte voeten, daarom heb ik de twee paar sneakers uiteindelijk wél gekocht, aan een hogere prijs. Maar ik voel me behoorlijk in het ootje genomen: Paris Londres zal waarschijnlijk blijven schermen met dat ene regeltje in de kleine lettertjes. Voor de klant zijn het grote rode en oranje blok met de blijkbaar foute boodschap die hen bij deze firma doen kopen. M. i. is dit een duidelijk voorbeeld van een misleidende tekst. Ik ga hier voor mezelf conclusies uit trekken. Ik hoop dat u de zaak nader bekijkt, want ik heb hier een erg slecht gevoel bij. Vriendelijke groeten Martine Meili Bijlage: - Kopie mailbericht - Aankoopbewijs sneakers


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform