Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Defecte buggy
Onderwerp: Verzoek om herstel van defecte buggyGeachte,Ik hoop dat deze e-mail u goed bereikt. Ik ben een trouwe klant van uw winkel. En was heel tevreden omtrent onze lijst maar heel teleurgesteld in de service nadien.Onlangs heb ik bij uw winkel een buggy gekocht, model joolz aer, in oktober maar deze is sinds pas in gebruik sinds maart (geboorte kind).Helaas moet ik u mededelen dat de buggy ernstige defecten vertoont. Deze gebreken werden pas duidelijk na een paar keer gebruik, wat ons als ouders van een jong kind behoorlijk heeft bezorgd.De specifieke problemen zijn dat de draagmand naar beneden buigt dus de baby met het hoofd naar beneden ligt. We kunnen de mand dus niet gebruiken.In overeenstemming met de consumentenwetgeving en uw eigen retourbeleid wil ik vriendelijk verzoeken om de buggy te laten repareren of vervangen. Ik begrijp dat technische problemen kunnen voorkomen, maar het is belangrijk voor ons als klanten dat onze aankopen goed functioneren en veilig zijn.Ik heb al contact opgenomen met uw klantenservice en sprak met een collega over de situatie. De collega’s zagen het ook en hebben het probleem aangekaart bij het merk Joolz.Helaas werd mij verteld dat de winkel niet bereid is om de buggy te repareren of te vervangen, ondanks het feit dat deze nog steeds binnen de garantieperiode valt.Eerst kregen we een nieuwe frame van de draagmand maar het probleem bleef hetzelfde, nadien werd deze getest op het toonzaalmodel en ook daar werd het probleem vastgesteld. En plots zegt de winkel en het merk dat dit normaal is.Dan mag u mij vertellen dat het normaal is dat een kind/baby met het hoofd naar beneden in een buggy ligt. Dit lijkt mij niet normaal en is zelf gevaarlijk en helemaal niet veilig.Ik verzoek u vriendelijk om deze kwestie opnieuw te bekijken en alstublieft te overwegen om de buggy te repareren of te vervangen, zoals wettelijk vereist. Ik ben bereid om samen te werken en alle nodige stappen te ondernemen om dit proces soepel te laten verlopen.Ik kijk uit naar uw spoedige reactie op deze kwestie. U kunt mij bereiken op op stefanie_94@msn.com voor verdere discussie of om een afspraak te maken om de buggy te inspecteren.Alvast bedanktMet vriendelijke groet,Een teleurgestelde klant Fant Stefanie
Paradisio weigert toepassen laagste prijs garantie
Beste,Vandaag kochten wij in Paradisio Aalst, uit dringende noodzaak, de Medela Dubbele elektrische borstkolf Freestyle Flex voor €288.89.Echter was exact hetzelfde product vandaag in babydump te koop voor €249, zowel in de fysieke winkel in Gent als online. Binnen het kader van jullie laagste prijs garantie vroeg ik dan ook om de prijs aan te passen. Tot mijn verbazing weigerden jullie dit te doen.De redenen die jullie gaven waren dat- jullie het product daarmee onder jullie aankoopprijs zouden verkopen- babydump te ver gelegen is.De eerste reden heeft echter geen uitsluiting tot toepassing van de laagste prijs garantie volgens jullie voorwaarden. Integendeel, jullie vermelden dat jullie voor de laagste prijs garantie ook rekening houden met kortingen, zoals hier van toepassing bij babydump.De tweede reden is ter discussie vatbaar: jullie vermeldden inderdaad dat voor fysieke winkels enkel kijken naar Belgische winkels binnen ‘dezelfde regio’. Dit is echter enorm vaag. Nemen we Oost-Vlaanderen als regio dan geeft dit bijvoorbeeld al geen reden tot uitsluiting. Bovendien hebben jullie in het verleden wel al de laagste prijs garantie toegekend voor producten die goedkoper te vinden waren in babydump.Wanneer ik vroeg om met jullie baas hier verder over te spreken, liet hij me weten dat jullie een straal van 20km als regio nemen. Het klopt babydump Gent hier net buiten valt. Echter vroeg ik als reactie daarop om mij te tonen waar deze voorwaarde te vinden is en kon/wou jullie baas mij dit niet tonen.Omdat ik als klant hiermee dan ook geen enkele reden in jullie voorwaarden zie om de toepassing van jullie laagste prijs garantie uit te sluiten, had ik dan ook via deze weg nogmaals beroep willen doen op deze dienst. Het verschil van €39.89 mag overgemaakt worden op rekeningnummer BE03 9734 3375 0284.Omdat ik voor een formele klacht via Test-Aankoop een e-mailadres nodig heb, heb ik het enige e-mailadres van Paradisio Aalst gebruikt dat ik kon vinden. Ik hoop dat deze klacht hiermee zijn weg vindt naar de nodige instanties.Alvast bedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten