Ik heb vorige maand een aantal producten bij IKEA besteld via Oney Bank voor een bedrag van €547,89 totaal. Het eerste deel van €182,63 werd bij de betaling afgetrokken en mijn bankrekening/visa kaart werden succesvol toegevoegd via de Oney website/platform. Bij het tweede openstaande bedrag van €182,63 kreeg ik een bericht van Oney dat ze deze niet konden afschrijven omdat er zogenaamd niet genoeg geld opstond, wat zeker niet het geval was. Ik heb mijn bank inmiddels gecontacteerd en die gaven aan dat ze geen poging tot automatische afschrijving hebben ontvangen van Oney Bank.
Ik heb al meerdere keren een mail gestuurd naar de klantenservice van Oney en die geven aan dat mijn bankpas is geblokkeerd en dat ik een andere Visa kaart of Master Kaart moet toevoegen via het platform, wat ik gedaan heb en zodra ik een andere Visa of Master kaart toevoeg krijg ik de melding dat deze kaarten niet gemachtigd zijn voor automatisch incasso. Ik heb al meerdere keren per mail gevraagd voor een bankrekening of Iban nummer van Oney Bank om de openstaande bedragen over te maken maar ze geven aan dat ze deze optie niet hebben.
Welke zelf respecterende bank biedt nou geen optie tot directe bankoverschrivjing? vervolgens gaan ze door met bedreigen van extra kosten zonder enige oplossing te bieden als bank zijnde, noch tonen ze enige begrip voor mijn situatie. Inmiddels heb ik een verhoging ontvangen van €10 euro na 14 dagen en ze zullen een incasso bureau inschakelen na 1 maand met extra kosten, terwijl dit hele probleem de fout is van de website/platform van Oney Bank wat mijn eerder goedgekeurde kredietkaart blokkeerd via hun website en geen directe bankoverschrijving accepteerd, zonder mij enig ander betalingsalternatief te bieden. Ook doen ze niks met mijn aangekaarte problemen.
Wees als consument heel erg gewaarschuwd voor Oney Bank want ze zijn alleen maar uit om jou extra rentes te laten betalen over de openstaande bedragen binnen 1 maand, terwijl zij de macht hebben om wel of niet geld af te schrijven van jouw bankrekening en verhogingen toe te kennen als ze dat goed uitkomt, ook kun je geen betalingen overmaken naar hun bankrekening. Ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar in België enkel in Frankrijk en per mail communiceren ze heel zakelijk en sturen ze eigenlijk altijd dezelfde soort van mail, met hun manier van werken en bedreigingen. Zonder iets te doen met jouw problemen. Afschuwelijk bedrijf, waar ik nooit meer gebruik van zal maken.