Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
produkt niet aanwezig
Beste,23/05 was er in de okay in jabbeke bij aankoop van 2 pakken omer een grote fles gratis erbij,maar de kassa medewerkster zei me dat de grote flessen nog niet binnen gekomen waren ,ik had deze zeker nog tegoed,alsook op het bonnetje genoteerd de aktie liep van 21/05 tot en met 03/06 vandaag ga ik terug naar de winkel en krijg voor antwoord dat de aktie verlopen is en dat de grote flessen niet meer binnen komen, er zijn er toegekomen maar die waren direkt terug weg ik vind dit geen antwoord en misleidende reclame,ik vroeg om desnoods dan de kleine flesjes te krijgen,ahnee das een andere prijs sorry maar als iets in reclame word aangeboden moet dit er zijn of toch zeker dat je het tegoed kan krijgen echt niet oke dit
Ander product geafficheerd
Beste, ik kocht bij de Okay in Gent (Sint-Pietersnieuwstraat) een tapéro potje met ‘Fuet’. Helaas was het product helemaal geen fuet, maar de goedkoopste vorm van salami die ook verkocht worden bij Colruyt groep als ECONOM salami blokjes. Okay rekende dus de prijs aan van een specifiek & duur type worst, dat uiteindelijk enkel zo verpakt bleek, voor een goedkope versie van slechte salami. Ik wil graag een volledige terugbetaling en een rechtzetting van de verdere verkoop van dit product. Ik heb verder nog geen andere actie ondernomen.
foute prijszetting
Dag, ik werd nu voor de 3de keer door Okay vriendelijk wandelen gestuurd, waardoor ik de klacht ook via testaankoop wens te herhalen. Zie hieronder:Goeiedag, neem me niet kwalijk dat ik hier op terugkom. Het antwoord van de zeer vriendelijke winkelverantwoordelijke die de prijs checkte op smartphone en concludeerde dat de prijs van de nieuwe oogst aarbeien zoveel duurder kon zijn door de oorlog in Oekraïne was niet afdoende en Ik ga ook niet akkoord met uw antwoord. Gelieve mijn bericht goed te lezen. Ik weet dat de werknemers in de Okay Sint-Niklaasstraat Gent vriendelijke mensen zijn en ik weet dat de Okay niet de rode prijzen volgt van de Colruyt. Daar gaat het niet over. Ik wens ook niks terugbetaald te worden. Ik wil enkel dat jullie de foute prijszetting voor de Boni aardbeienconfituur met spoed aanpassen. Nu durf ik niks meer te kopen in uw winkel, want voor hetzelfde geld vragen jullie ook voor andere producten een exorbitante prijs. Ik herhaal en staaf met de nodige bijlagen. Dit kan gewoon niet!! De ene winkel kan 10% procent duurder zijn dan de andere voor identiek hetzelfde product, eventueel zelfs 20% duurder zijn in hele dure winkels, maar nooit 200% duurder. Dat is een foute prijszetting. Is uw prijs van de Boni confituur niet fout, dan is dat regelrechte diefstal. De aarbeienconfituur Boni is al altijd de goedkoopste soort/smaak geweest. Goedkoper dan kersen, goedkoper dan aalbessen, ananas en vele andere smaken. Dat is bij jullie niet het geval. Uw kersenconfituur Boni 450g kost 1,48 (3,29 euro per kilo). Uw Boni 450g met aardbei kost 4,22 (9,38 euro per kilo). En dus gaat er bij mij een belletje rinkelen dat hier iets niet klopt. Die Boni confituur is zelfs zo veel duurder dan het allerduurste merk uit uw zaak. Ook in Heusden waar ik woon is de Okay prijs abnormaal hoog. Als ik de prijs van identiek dezelfde pot confituur vergelijk in de Okay Sint-Niklaasstraat en in de Colruyt Ledeberg dan merk ik het volgende: Bij Okay betaal ik 9,38 per kilo, bij de Colruyt betaal ik 3,08. Meer dan 3 x zo veel, en dus is 200% duurder geen leugen. Dit is niet Ok(ay). Mag ik daarom vragen om de prijszetting voor minstens deze Boni confituur aarbei dringend te herzien. In al jullie Okay winkels! Het is nu heel toevallig dat mijn oog viel op deze overdreven prijs. Misschien zijn er nog producten waarvoor Okay een abnormale prijs hanteert? Best ook dat eens controleren. Ik plaats alvast de consumentenombudsdienst in cc. Handig dat zij al op de hoogte zijn voor het geval ik opnieuw met de glimlach met een standaardantwoord wandelen gestuurd wordt. Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten