Meest recente klachten

G. G.
18/11/2025

Verzekering bij diefstal

Beste Op 27/02/2025 lease ik een e-bike (Cube KATHMANDU HYBRID ONE 800) via mijn werkgever bij O2O. Die wordt gestolen ‘s avonds 16 oktober 2025 terwijl hij op slot was, geparkeerd stond onder twee camera’s pal en pal in verlichting. Ik doe onmiddellijk aangifte van de diefstal ook bij O2O en Vanbreda Risk & Benefits. De politie komt overigens onmiddellijk ter plaatse. Zij delen me mee dat er bende fietsendieven die avond actief is. De expert van de verzekeringen stelt vast dat ik de fiets niet zomaar heb laten rondslingeren (zie verklaring). Op 10 november laat de verzekeringsmaatschappij weten dat omdat de fiets niet werd vastgemaakt aan een vast verankerd punt, dat zij niet tussenbeide komen. Op 13 november laat O2O me om dezelfde reden weten dat ik de fiets conform het contract moet vergoeden. Op zaterdag 15 november sturen ze me een factuur van € 2999,20. Ik heb hen er op gewezen dat ik alles gedaan heb om de fiets niet te laten stelen. Er was geen mogelijkheid om de fiets te verankeren. Ik vraag hen dan ook een tegemoetkoming om een nieuwe fiets te kunnen leasen. Ze houden zich echter strikt aan het verzekeringscontract en er zal betaald moeten worden. Hun administratie is bovendien wat ongelukkig. Alles wordt gecorrespondeerd met ‘enthousiaste groeten’. Op 18 november krijg ik tevens bericht dat ik niet mag vergeten om de fiets bij de hersteller binnen te doen… Mijn vraag: • Kan ik verhaal krijgen voor een toch wel zodanig opgesteld verzekeringscontract dat de gebruiker bijna altijd de pineut is. Ik word erger gestraft dan de dieven. • Kunnen jullie bemiddelen voor een tegemoetkoming? Verklaring bij expert verzekering: Op 16 10 2025 rond 20:15 heb ik mijn fiets het laatst gezien. Ik heb de fiets geparkeerd tegen de achtergevel van het gebouw Toerisme Geel. De fiets werd toen door mij vastgemaakt met de ketting dewelke ik verplicht bij de fiets heb gekocht.Dit door het frame van de fiets vast te maken aan het voorwiel.De batterij was zoals steeds vergrendeld in de fiets. Rond 21:30 kwam ik opnieuw aan bij de fiets en merkte ik op dat hij verdwenen was. Ik kon ook niets meer terugvinden van sloten of beschadigingen. Met collega’s heb ik zo’n 10 minuten gezocht naar de fiets in de omgeving maar niets gevonden. De politie heb ik nadien gebeld en deze zijn ter plaatse geweest. Intussen ben ik in het bezit van de PV. Ik laat u dit zien. Er was camerabewaking aanwezig op de locatie van diefstal. Tot op heden heb ik niets meer vernomen van de politie over een verdere stand van zaken. In het verleden is er geen fiets van mij gestolen. Ik ben in het bezit van volgende zaken: 2 sleutels van het merk Abus van het slot met uniek nummer 8N00706 2 sleutels van het merk Abus om de batterij in de fiets te vergrendelen. Deze elementen bezorg ik aan de inspecteur.

In behandeling
J. W.
5/06/2023

Herstel fiets na ongeval

Geachte, Ik heb een fietsleasing bij O2O via mijn werkgever gestart op 07/04/2022. Op 24/05/2022 heb ik een zwaar ongeval gehad met de fiets, we hebben aangifte gedaan bij O2O en een expertise laten doen. De rest ging geregeld worden maar na een aantal maanden kreeg ik nog geen nieuws van O2O in verband met herstel. Dus zelf met hun contact opgenomen en kreeg uitleg dat ze fietshandelaar niet konden bereiken. Dus heb ik zelf met de fietshandelaar contact opgenomen en had wel direct contact, maar O2O wil de fiets laten herstellen met goedkope onderdelen waarmee in niet instemde, de fiets was nog maar nieuw en wilde de origenele stukken gemonteerd hebben. Ikzelf heb zeker 50 mails gestuurd zowel naar O2O en de fietshandelaar om toch stukken te verkrijgen en die heb ik gekregen van de fietshandelaar. Maar er was ook lak en frame schade dat moest herstelt worden en dat wilde ze dat ik dat deed met lakstift waarop ik antwoorde krassen in aluminuim krijg je daar niet mee weg. Dus dat geprobeerd maar lukte niet. De fiets moest weer volledig gedemonteerd worden. Op de dag van vandaag is mijn fiets nog bij de hersteller. Ik heb gevraagd wat ze gingen doen voor mij omdat ik al een jaar geen fiets heb maar wel maandelijks mijn bijdrage betaal, vertelde ze mij dat ze daar niets kunnen aan doen en steekt de schuld op de fietshandelaar en de herstellers dat het zo lang duurt en dat is geen waar want het duurde zeker 8 maanden tegen dat ze konden starten aan het herstel van de fiets. En dat ik eigenlijk niet zelf moest rond bellen en mailen om aan stukken te geraken. Dus had ik een voorstel gedaan wegens omdat ik een jaar mijn fiets niet heb om na de financiering ik mocht de fiets hoeden zonder de opleg van 412.64€ maar dit wilde ze niet toekennen en kreeg geen tegen argument juist 112 €.Waeghe Jurgen

Afgesloten
J. V.
28/09/2022

Problemen ivm fietsdiefstal

Beste, mijn elektrische fiets die ik via leasing van mijn werk (TVH Equipment) bij de firma o2o heb geleasd, werd enkele maanden geleden gestolen in onze afgesloten garagebox. We hebben deze diefstal bij de politie ook aangegeven (want er zijn nog zaken gestolen uit onze garage). Vermits de fiets zelf niet op slot was en we dus maar één fietssleutel hebben, wil de verzekering de diefstal niet verzekeren. Terwijl onze garagebox wél op slot was.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform