Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Inductie kookplaat met werkbladdampkap na 1 jaar reeds vol krassen!
Beste,Via onze keuken leverancier lieten wij in september 2019 een Inductie kookplaat plaatsen met werkblad dampkap. (Type Novy 1811)Wij gebruiken deze kookplaat op een zeer normale en voorzichtige manier. Wij hadden reeds een Smeg inductie kookplaat waar we nooit problemen mee hebben gehad. (bovendien een pak goedkoper)Vanwege de naambekendheid dachten wij bij Novy aan het juiste adres te zijn voor onze nieuwe inductie kookplaat met geintegreerde dampkap.Helaas kwamen er al snel de eerste krassen op de kookplaat. Wij dachten spijtig maar enkele krasjes daar is niets aan te doen. Helaas bleef het niet bij enkele krasjes en staat de de kookplaat ondertussen reeds vol met lichte krassen en slaat zelfs al wit uit.Ook de touch bediening werkt bovendien zeer slecht en reageert pas na meerdere keren duwen .Voor een kookplaat van maar liefst 3298euro hadden wij toch verwacht dat deze wat langer mooi zou blijven en beter functioneren.Daarom gingen wij uit van een productie fout in het glas.Het kon toch niet zijn dat een kookplaat van deze prijsklasse zo een slechte kwaliteit glas zou hebben. De enige uitleg die we van Novy ontvingen is dat wij de kookplaat foutief hebben gebruikt en onze potten te veel verschuiven.Dit louter op basis van de door ons bezorgde foto'sZonder ook maar even de moeite te doen om onze kookplaat verder te bekijken.Er is ons een grill plaat aangeboden ter compensatie als we zelf een nieuw glas bekostigen of een korting van 30% op de aankoop van een nieuw glas. Uiteraard is dit voor ons niet voldoende rekening houdend met de aankoopprijs die wij betaalden.
recirculatieafzuiging filtert onvoldoende
De klacht gaat over de Novy Panorama, met recirculatieafzuiging. Bij rookontwikkeling tijdens het koken, bij het bakken van vlees bijvoorbeeld. Zie ik deze rook, gewoonweg terug uitgeblazen worden via de uitlaat. De ruimte vult zich zo, geleidelijk aan, met rook. Wanneer ik klaar ben met koken, is dit ondertussen zo erg, dat de hele ruimte mistig lijkt. Ik heb hierover contact gehad met Novy. Er werd mij toen verteld, dat dit normaal is. Vet en geuren worden gefilterd, rook niet. Dit systeem werkt dan duidelijk niet, het is niet af, naar mijn mening.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten