Meest recente klachten

R. Z.
18/08/2025

Onhygiënische omstandigheden – weigering onmiddellijke beëindiging contract

Onze fitnessruimte is onhygiënisch (dierenharen, slecht onderhoud). Ondanks onze meerdere meldingen sinds juli 2025 weigert Mooze ons contract onmiddellijk stop te zetten. Wij vragen onmiddellijke beëindiging en stopzetting van betalingen. Geachte, Wij wensen hierbij klacht in te dienen tegen Mooze Gym (QLife Gezondheid). Ondanks onze meerdere meldingen sinds juli 2025 betreffende de ernstige hygiëneproblemen in de fitness (o.a. stof, slecht onderhouden kleedkamers, aanwezigheid van dierenharen op de vloer), heeft de uitbater nagelaten structurele maatregelen te nemen. Het lidgeld bedraagt 90 EUR per maand, maar de faciliteit voldoet niet aan minimale hygiënische normen en vormt een risico voor de gezondheid. Op 24/07/2025 hebben wij formeel verzocht om onmiddellijke beëindiging van onze contracten om gegronde reden en stopzetting van alle domiciliëringen. Deze vraag werd geweigerd: de uitbater houdt vast aan contractuele voorwaarden en heeft de einddatum eenzijdig vastgelegd op 31/12/2025. Wij achten dit onaanvaardbaar en eisen dat onze contracten met onmiddellijke ingang worden stopgezet zonder kosten of boetes, dat alle verdere domiciliëringen onmiddellijk worden beëindigd en dat reeds ten onrechte geïnde bedragen worden terugbetaald. Wij verzoeken Test-Aankoop om tussenkomst en ondersteuning. Met vriendelijke groet,

In behandeling
X. V.
5/11/2021

Problemen met beeindiging fitnessabbonement

Beste, Omwille van de recente Covid maatregelen en de invoering van het verplichte CST bij het betreden van de fitnesscentra kan ik helaas niet langer gebruik maken van mijn fitnessabonnement. Hierdoor heb ik het bedrijf gecontacteerd om een onderlinge beëindiging waarop ik een negatieve respons mocht ontvangen en een vergoeding zou moeten vragen bij de overheid.Via familie weet ik dat de concurrentie Basic Fit en NRG Fitness hier geen problemen van maakt en het cliënteel de mogelijkheid geeft om hun abonnement om deze reden zonder kosten te beëindigen. Hierdoor stel ik mij dus ook de vraag wat deze fitness meer is dan andere. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. In bijlage kunnen jullie al het mailverkeer alsook mijn contract en het reglement terugvinden. Bij verdere vragen hoor ik het graag. Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,X

Afgesloten
E. V.
20/09/2020

Niet nakomen van abonnement Mooze Gold kwaliteit

Beste,Ik vraag een gedeeltelijke terugbetaling toe te kennen voor de betaalde lidgelden voor de maanden maart, juni en juli 2020. In maart werd het volledig lidgeld betaald, maar kon slechts 2 weken worden getraind. Vanaf 8 juni konden fitnesscentra opnieuw openen 3 juni rekende Mooze daarom al meteen het volledige abonnementsgeld aan ook al kan Mooze niet aan de gold membership voorwaarden voldoen: beperktere openingsuren, geen omkleedruimte/douche faciliteiten, geen wellness, geen persoonlijke opvolging, en geen bootcampsessies. Hetzelfde verhaal voor juli: volledig abonnementsgeld geïnd, maar dezelfde beperkte dienstverlening. Zolang Mooze onze overeenkomst niet volledig kan nakomen, vraag ik dan ook een korting op het abonnementsgeld in verhouding met de verminderde dienstverlening.Daarnaast ga ik niet akkoord met de opschorting/verlenging van het contract. Ik heb getekend voor een 12-maandencontract, te starten op 1 november 2019. In dit contract staat vermeld dat het abonnementsgeld maandelijks zal worden geïnd. Ik wens mijn contract dan ook stop te zetten vanaf 31 oktober 2020. Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de administratieve dienst, maar kreeg enkel ontwijkende antwoorden. Ik verwacht een gedeeltelijke restitutie van het betaalde lidgeld voor de maanden maart, juni en juli en verwacht een bevestiging van de stopzetting van mijn contract vanaf 31 oktober 2020.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform