Terug

Onhygiënische omstandigheden – weigering onmiddellijke beëindiging contract

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. Z.

Naar: Mooze : QLife

18/08/2025

Onze fitnessruimte is onhygiënisch (dierenharen, slecht onderhoud). Ondanks onze meerdere meldingen sinds juli 2025 weigert Mooze ons contract onmiddellijk stop te zetten. Wij vragen onmiddellijke beëindiging en stopzetting van betalingen. Geachte, Wij wensen hierbij klacht in te dienen tegen Mooze Gym (QLife Gezondheid). Ondanks onze meerdere meldingen sinds juli 2025 betreffende de ernstige hygiëneproblemen in de fitness (o.a. stof, slecht onderhouden kleedkamers, aanwezigheid van dierenharen op de vloer), heeft de uitbater nagelaten structurele maatregelen te nemen. Het lidgeld bedraagt 90 EUR per maand, maar de faciliteit voldoet niet aan minimale hygiënische normen en vormt een risico voor de gezondheid. Op 24/07/2025 hebben wij formeel verzocht om onmiddellijke beëindiging van onze contracten om gegronde reden en stopzetting van alle domiciliëringen. Deze vraag werd geweigerd: de uitbater houdt vast aan contractuele voorwaarden en heeft de einddatum eenzijdig vastgelegd op 31/12/2025. Wij achten dit onaanvaardbaar en eisen dat onze contracten met onmiddellijke ingang worden stopgezet zonder kosten of boetes, dat alle verdere domiciliëringen onmiddellijk worden beëindigd en dat reeds ten onrechte geïnde bedragen worden terugbetaald. Wij verzoeken Test-Aankoop om tussenkomst en ondersteuning. Met vriendelijke groet,

Berichten (4)

Mooze : QLife

Naar: R. Z.

27/08/2025

Beste, Wij streven steeds naar maximale hygiëne in onze gyms. Daarvoor besteden we dagelijks de schoonmaak uit aan een externe firma én zorgen ook onze coaches tussendoor nog eens dat het proper blijft. We kunnen deze opmerking dan ook niet plaatsen. Dieren zijn sowieso niet toegelaten in onze gyms, dus ook de bewering dat er zelfs honden haren zouden liggen, lijkt erg vergezocht. We nodigen iedereen uit eender welk moment een inspectie te komen doen van de hygiëne, dit is net één van onze sterktes Indien er verder nog vragen zijn hoor ik het graag. Met sportieve groeten, Jelle Administratief Coördinator

R. Z.

Naar: Mooze : QLife

27/08/2025

Geachte Jelle, Ik heb uw antwoord ontvangen maar kan mij absoluut niet vinden in uw verklaring. In tegenstelling tot wat u beweert, heb ik meermaals een hond in de fitnessruimte gezien die daar op iemand stond te wachten. Ter bevestiging hiervan beschik ik over een video – gemaakt in aanwezigheid van één van uw trainers, die dit perfect kan getuigen – waarop duidelijk hondenharen zichtbaar zijn. Deze video is reeds in uw bezit. Bovendien heb ik aanvullend fotografisch materiaal verzameld dat aantoont dat de schoonmaak van de zalen niet met de door u beweerde nauwkeurigheid wordt uitgevoerd. Gezien de ernst van deze feiten delen wij u hierbij mee dat wij de onmiddellijke ontbinding van zowel mijn contract als dat van mijn echtgenote eisen. Parallel hieraan hebben wij reeds juridische stappen ondernomen. Ik verwacht van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van onze contracten.

Mooze : QLife

Naar: R. Z.

29/08/2025

Dag Rob, Hier het antwoord ivm de klacht via testaankoop. Wat kan/mag ik hier nog op antwoorden heb jij ooit een video hiervan ontvangen? Indien er verder nog vragen zijn hoor ik het graag. Met sportieve groeten, Jelle Administratief Coördinator

R. Z.

Naar: Mooze : QLife

30/08/2025

Beste Jelle, Ik bevestig dat ik de video reeds heb verstuurd waarin duidelijk de aanwezigheid van een hond en de hygiënische toestand van de fitnesszaal wordt aangetoond. Aangezien ik deze niet aan dit antwoord kan toevoegen, zal ik de video opnieuw rechtstreeks doorsturen naar het e-mailadres van Mooze. Ik herhaal mijn verzoek tot onmiddellijke ontbinding van de contracten op mijn naam en die van mijn echtgenote en ik wacht op uw schriftelijke bevestiging. Zoals reeds meegedeeld, ben ik ook juridische stappen aan het ondernemen en zult u binnenkort een formeel schrijven van mijn advocaat ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform