Mobiliteit en Parkeren Antwerpen

Postdiensten en elektronische communicatie

Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

onterecht parkeerretributie

We ontvingen een uitnodiging voor een parkeerretributie te betalen. We zijn in bezit van een parkeerkaart voor gehandicapte die duidelijk zichtbaar was op de dashboard. Dit is tegenstrijdig met de berichtgeving op de folder die we op de voorruit vonden en waarop staat, ik citeer, '... is je registratie niet in order? Je kan met een parkeerkaart voor personen met een handicap nog steeds gratis parkeren op de voorbehouden parkeerplaatsen. Registratie is niet nodig.'

Opgelost

Exorbitante kosten te laat betaalde parkeerretributie

Op 7/8/2020 ontving ik van MPA een aangetekende aanmaning ter betaling van 39 euro voor een parkeerretributie van 2/3/2020. Er werd ook 20 euro aanmaningskosten aangerekend. Omdat ik geen eerdere aanmaningen had ontvangen, betaalde ik onmiddellijk 39 euro hoofdsom. Vervolgens onvting ik op 11/9/2020 een aanmaning van gerechtsdeurwaarder Agerant voor de betaling van 85,54 euro uit hoofde van retributie en kosten, waarvan 50 euro kosten, 20,32 euro inningsrechten en aanmaningskosten. Aangezien de retributie van 39 euro reeds betaald was op 7/8/2020, en ik enkel de 20 euro aanmaningskosten niet betaalde, wordt dus nu 85,54 euro kosten aangerekend voor een openstaand bedrag van 20 euro. Geen van deze kosten wordt gerechtvaardigd door een wettekst (er werd mij in elk geval niets aangeleverd) en bovendien int de gerechtsdeurwaarder zijn kosten rechtstreeks bij mij i.p.v. bij zijn opdrachtgeefster-medecontractant.

Opgelost

Retributievergoeding maar niets geweten.

Geachte, wij waren op datum van 9-11-2019 naar een optreden in het Antwerps sportpaleis, door geen trams op onze eerste wachtplaats diende we met de auto een plaats te zoeken in de buurt om toch naar het optreden te gaan. ( Dus geen trams beschikbaar gedurende al meer dan een half uur en niets op de meters/infopalen op komst ) Daar aangekomen, reeds te laat want optreden was al bezig, diende we de politie te volgen en deze heeft ons naar een parkeerplaats geleid. Dit was een terrein met spoorlijnen en iedereen diende daar op te rijden. naar ( oude ) gewoonte hadden wij 5 euro cash klaar. Toen wij uit onze auto stapten en op enkele mensen afstapten die daar het verkeer 'regelde' zeiden die ons dat zij geen geld aannamen. Zij hebben ook niet gezegd wat we wel dienden te doen, het was daar uitzonderlijk druk, het optreden was al bezig en iedereen kwam te laat aan. Dan zijn wij in sneltempo naar het sportpaleis gelopen via de trappen vlakbij onze parkeerplaats en hebben niets gezien van enige meters of uitleg wat en of wie en of rond betaalvoorwaarden of enige boetes ... . Na het optreden stond ook daar gewoon de politie klaar om iedereen van het terrein te halen. Wij hebben nergens een bord of sein gezien met betalingsinstructies. Niemand heeft ons 'verwittigd' op deze handeling. Wij parkeren regelmatig en hebben een 4411 account om te parkeren in de stad. Wij waren niet op de hoogte van deze 'parkeergewoonte' en gezien we te laat waren heeft niemand ons kunnen wijzen op deze 'gewoonte'. Wij hebben het heel moeilijk met deze 'retributie' omdat wij niet op de hoogte waren. Wij betalen altijd correct onze parkeersessie en vinden dat de firma hier in de fout gaat. Wij vragen om 'gewoon' de 5 euro te betalen zoals normaal dit het bedrag zou zijn. Voor ons voelt dit aan als 'afpersen'/'profiteren'. Mvg Ive en Annemie

Afgesloten

Onterechte parkeerboete

Geparkeerd in De Burburestraat in Antwerpen, btaling uitgevoerd via SMS naar 4411Vinden geen betaling van de parkeertijd terug bij 4411>> gevolg een boete van €45Om dit probleem op te lossen heb ik parkeren en mob. in Antwerpen gecontacteerd, die verwezen mij door naar de provider van 4411, naar beide instanties printscreens doorgestuurd van al mijn parkeersessies... zonder gevolg, ook verschillende malen hen telefonisch gecontacteerd, zonder enige vorm van oplossing.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform