Terug

slechte communicatie met alle gevolgen van dien

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: MedExel

05/06/2025

MedExel heeft mijn contract (hospitalisatieverzekering) afgesloten, nadat ik hen dit verschillende keren (periode februari-maart) had gevraagd. Echter hebben ze mij nooit laten wanneer het contract effectief afgesloten was. Toen ik na enkele maanden (juni) opnieuw contact met hen opnam, mailde ze me doodleuk terug dat het contract al van eind maart was afgesloten, maar hierover had ik nooit info ontvagen. Dit houd dus in dat wij als gezin nu 3 maanden moeten wachten om te kunnen genieten van onze nieuwe hospitalisatieverzekering (overigens veel goedkoper) omdat de overgang niet direct verloopt. Op de briefwissel van MedExel staat ook wel pas de datum van 09/05/2025. terwijl de afsluiting al was op 31/03.

Berichten (4)

MedExel

Naar: J. V.

20/06/2025

Beste, We hebben uw email goed ontvangen en waarvoor dank. Bij nazicht van deze klacht kan ik u de volgende elementen geven : Meneer heeft ons op 11/03/2025 gemaild om zijn hospitalisatieverzekering te schrappen op 01/04/2025 Op 17/03/2025 heeft ons productiedienst de dossiers afgeslote ter 31/3/2025 De afsluitingsbrief en de verschilden attesten van dekking werden op zin MyMedexel account geplaatst – zie bijlagen. Het schijnt dat ze niet op de portaal stonden, ik geef dit door aan onze IT dienst voor verder opzoeking. De communicatie is dus tijdig geweest mar door een IT-bug is het mis geweest. De nieuwe attest die van 09/05/2025 dateert werd opnieuw door een collega besteld op aanvraag van meneer. Als meneer het wenst, mogen we zijn verzekering verlengen tegen betaling van de premies zodat hij aan de voorwaarden van zijn nieuw verzekering voldoet zonder stage. Inmiddels verblijven we. Cordialement, met vriendelijke groeten, _________ Laurie DICKBURT Coordinatrice Qualité Formation Kwaliteit Coördinator Opleiding Boulevard Louis Mettewielaan 74/76 1080 Bruxelles/Brussel FSMA 112080 A Numéro d’entreprise – Ondernemingsnummer : 0440.342.980 ____________ P Please don’t print this e-mail unless you really needto. SOUS RESERVE DES CONDITIONS GENERALES ET PARTICULIERES DU CONTRAT ONDERWORPEN AAN DE ALGEMENE EN BIJZONDERE VOORWAARDEN VAN HET CONTRACT De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: jeudi 5 juin 2025 10:30 À: INFO MEDEXEL (Medexel) info@medexel.be Objet: slechte communicatie met alle gevolgen van dien You don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important CAUTION: This email originated from outside of the organization (

J. V.

Naar: MedExel

20/06/2025

Beste Daar de fout bij jullie IT afdeling ligt, had ik graag gehad dat jullie dus de nodige stappen (zonder bijbetalen) ondernemen zodat ik doorlopend aangesloten en gedekt kan zijn bij mijn nieuwe hospitalisatieverzekeraar (LM Plus). Die laatste is hiervan trouwens ook op de hoogte. Alvast bedankt voor reactie Jens Vandendriessche

MedExel

Naar: J. V.

30/06/2025

Beste, Ik heb nota genomen van uw verzoek, maar ik kan er helaas niet positief op reageren. Aangezien onze afdelingen tijdig op uw verzoek hebben gereageerd en hoewel er een IT-probleem was, kunnen wij u alleen voor de gevraagde extra tijd dekken als u de premies voor deze periode betaalt. Ik blijf natuurlijk tot uw beschikking en wacht op uw terugkeer mocht u uw dekking willen verlengen. Cordialement, met vriendelijke groeten, _________ Laurie DICKBURT Coordinatrice Qualité Formation Kwaliteit Coördinator Opleiding Boulevard Louis Mettewielaan 74/76 1080 Bruxelles/Brussel FSMA 112080 A Numéro d’entreprise – Ondernemingsnummer : 0440.342.980 ____________ P Please don’t print this e-mail unless you really need to. SOUS RESERVE DES CONDITIONS GENERALES ET PARTICULIERES DU CONTRAT ONDERWORPEN AAN DE ALGEMENE EN BIJZONDERE VOORWAARDEN VAN HET CONTRACT De : klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé : vendredi 20 juin 2025 15:01 À : INFO MEDEXEL (Medexel) info@medexel.be Objet : Nieuw bericht van JENS V You don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important CAUTION: This email originated from outside of the organization (

J. V.

Naar: MedExel

30/06/2025

Beste Bedankt voor de loze reactie. Waar het dus op neer komt is dat jullie een fout maken en deze gelukkig wel erkennen, maar gewoon niks aan doen. Gans mijn gezin is en blijft nu dus tot eind augustus het dupe van jullie wanpraktijken. Versta dus ook dat ik zeker niet zal bijbetalen voor de, door jullie, mislopen periode. We gaan net weg bij MedExel omdat hun prijzen exuberant te hoog zijn. Vriendelijke groeten Jens Vandendriessche


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform