Meest recente klachten

G. S.
2/04/2025

BPAID kaart werkt niet naar behoren, vooral in BINNENLAND!

Maandenlange weigering tot aanvaarding van de BPAID Mastercard! Klachten bij BPost (mondeling aan postkantoren De Panne en Mechelen; per e-mail en bij klacht vanuit TestAankoop) leiden tot NIETS; De kaart wordt steevast geweigerd bij online bestellingen; is nochtans geactiveerd en beveiligd volgens instructies; Vreemd genoeg gaat ze wel voor transacties met Duitse of Chinese online aankopen, NIET voor Belgische aankopen (zoals Farmaline, TakeAway of nu Booking.com!). Ik heb hierover al klachten geformuleerd sedert de zomer van 2024, maar er gebeurt niets en er volgt weigering op weigering. Zo heb ik al deals of voordelen verloren ter waarde van minstens 50 euro (laatst nog een voucher van 10 euro, kwijt omdat de online betaling geweigerd werd). BPOST doet alsof de neus bloedt... Quid MasterCard?!

Afgesloten
J. G.
20/03/2024

Fraude Mastercard KBC

Beste,Maandag 18/03 ontdek ik fraude op mijn KBC Mastercard rekening. Rond 23uur is er op 4min tijd 2 keer 522 euro naar een onbekend bedrijf /persoon in Rusland overgemaakt ! Dit zonder mijn weten om! Mastercard of KBC hebben dit niet tegengehouden en mij niet gecontacteerd om te vragen of dit wel klopt. Ik heb direct een betwisting aangemaakt en mijn beide bankkaarten geblokkeerd. KBC schuift alle verantwoordelijkheid door naar Mastercard. Mastercard gaat dit bekijken…toch wist hier een medewerkerkster zeker dat als ik het niet was iemand van mijn familie dit gedaan heeft ?!? Tot 3 keer toe heeft ze dit herhaald! Dat kan toch niet. En wie gaat die 1000 euro begin volgende maand betalen? Ik ga uiteraard ook een klacht bij de politie indienen. Wat een povere service! Dit noemen ze dan veiligheid en betrouwbaarheid?! Ik hoop dat dit snel wordt opgelost zoniet zal ik dit ook aan vtm nieuws melden en bekend maken.

Afgesloten
J. V.
13/06/2023

Problemen kredietkaarten

Op 13/05 vertrok ik op reis naar de Verenigde Staten. Ter voorbereiding checkte ik de pincodes van mijn krediatkaarten via de bankautomaat, en zette de codes gelijk. Ik zette per app open dat ik ze kon gebruiken in de USA.Bij aankomst op 13/05 ging ik naar het kantoor van AVIS. Bij het proberen betalen van de waarborg met de Platinum Mastercard kreeg ik (3x) melding foute pincode. Alsook met de Gold Mastercard. Ondanks verschillende pogingen was reset niet mogelijk. Via de bank werden nieuwe codes aangevraagd, hiermee kon ik geld afhalen. Nadien zowel bij CVS pharmacy als CitizenM hotel in Boston voorgehad dat bij indrukken van de correcte en nieuwe pincode van de kredietkaart er de melding kwam dat de code incorrect was. Als bewijs heb ik enkele filmpjes gemaakt die het probleem laten zien.Bij geldautomaten was meestal geen probleem, dip and pay ging ook. Bij ingeven pin code heb ik enkele keren gewoon geënterd zonder pincode waarop ik verder kon, terwijl het ingeven van de pincode een foutmelding gaf.Door heel dit debacle heb ik meerkosten gemaakt voor deze reis. Deze lopen op tot bijna € 3 000. Graag had ik bekeken hoe Mastercard, tgv deze fouten, mij kan compenseren.

Afgesloten
P. N.
2/04/2023

Valse beloftes van Mastercard

Beste,Op 12/01/2023 wou mij dochter ook een account op de populaire app Vinted. Na meerdere mislukte pogingen om de app te downloaden kregen we een melding van Vinted dat we moesten opletten voor hackers. Ik heb uiteraard onmiddellijk mijn mastercard die we moesten gebruiken om een waarborg te stellen geblokkeerd.Later bleek dat er op dezelfde dag twee betalingen werden uitgevoerd via mijn Mastercard, samen ter waarde van 1102,- euro naar de firma pay.flutterwave.com.(Blijkbaar was ik niet de enige want het is zelfs in het nieuws gekomen.)Ik heb dit dan meteen doorgegeven aan Mastercard en kreeg de typische 'noreply-mail' ter bevestiging van ontvangst van mijn klacht op 17/02/2023.Daarna hoorde ik anderhalve maand niets meer van Mastercard en na zelf contact op te nemen eind Maart kreeg ik de doodleuke melding dat mijn klacht niet werd aanvaard omdat de hackers erin waren geslaagd om een betaling te laten doorgaan.Beste Mastercardmedewerkers, that's what hackers do!Daarom gebruiken mensen Mastercard, om zich toch een beetje beveiligd te voelen op het internet.Op de website van Mastercard werft men nochtans duidelijk klanten met schreeuwerige slogans dat wanbetalingen zonder problemen worden vergoed.Toch nog even vermelden:Bij een vorig probleem over een paar schoenen die ik bestelde op een zeer professionele Franse website en nooit geleverd kreeg, kreeg ik trouwens ook negatief antwoord van Mastercard omdat de initiële bedriegers uit China kwamen en dan kon Mastercard niet tussenbeide komen. Hoe zou ik in 's hemelsnaam moeten weten dat dit vanuit China gebeurt? Ik moet wel toegeven dat deze bedrieglijke smoes om niet te hoeven terugbetalen goed gevonden is. De landsgrenzen gebruiken om uw misleidende reclame te kunnen omzeilen en uw klanten in de kou te laten..Om nog te zwijgen over de discriminatie tov China (groen lachje).Graag uw standpunt in deze zodat de mensen kunnen begrijpen wat jullie bedoelen met veilig betalen.Een zeer teleurgestelde klant die zich nog meer bedrogen voelt door het misleidende Mastercard dan door deze duidelijk zeer professionele hackers.

Afgesloten
M. V.
20/12/2022

slachtoffer van phishing

Beste, op donderdag 15/12/2022 ben ik het slachtoffer geworden van phishing . Hoewel ik onmiddellijk mijn kaarten heb geblokkeerd en naar mijnkaart.be de betalingen heb betwist gaan deze toch doorgaan. Zeer ontgoocheld omdat ik toch zogezegd verzekerd was tegen internetfraude en dergelijke kan ik volgende maand 5490 € ophoesten om aan oplichters te betalen.Zoals steeds kan de kleine man voor alles opdraaien.Bedankt hiervoor, mijn kinderen en kleinkinderen gaan een mooie kerst tegemoet.Vriendelijke groeten

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform