Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Refund problem-unwilling to refund
Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf om een aanhoudend probleem met Leuven Lifestyle Fitness te melden met betrekking tot het niet verwerken van mijn verzoek om annulering van mijn sportschoollidmaatschap. Hier is een tijdlijn van de gebeurtenissen: 1. Achtergrond: - Ik was sinds oktober 2023 lid van Leuven Lifestyle Fitness onder een studentenplan. - Als internationale student eindigde mijn academiejaar op 30 juni 2024, waarna ik België verliet. - Toen ik het contract tekende, bevestigde en garandeerde Leuven Lifestyle Fitness dat er een terugbetaling zou worden gedaan nadat ik bewijs had geleverd van het einde van mijn academiejaar en mijn vertrek uit België. 2. Verzoek tot annulering: - 6 juni 2024: Ik heb een eerste e-mail gestuurd om mijn lidmaatschap te annuleren, waarin ik mijn situatie uitlegde en een bewijs van mijn vertrek leverde. - De sportschool bevestigde de ontvangst en zei dat de administratie binnen 5 werkdagen zou bevestigen. 3. Vervolgpogingen: - 3 juli 2024: Geen reactie ontvangen. Ik heb een vervolgmail gestuurd met het verzoek om een update. - 25 juli 2024: Nog steeds geen reactie. Ik heb een derde e-mail gestuurd, waarin ik de urgentie aangaf en om onmiddellijke actie vroeg. 4. Huidige situatie: - Tot op heden, 30/07/2024, heb ik geen reactie ontvangen op een van mijn e-mails. - Mijn lidmaatschap is niet geannuleerd. - Ik word mogelijk nog steeds gefactureerd voor een service die ik niet kan gebruiken, omdat ik niet meer in België ben. - De beloofde terugbetaling is niet uitgevoerd, ondanks het leveren van het vereiste bewijs. 5. Mijn zorgen: - Gebrek aan respons van het bedrijf - Mogelijke ongeoorloofde kosten na mijn gevraagde annuleringsdatum - Niet-naleving van de voorwaarden van het studentenabonnement, die annulering na voltooiing van de studie zouden moeten toestaan - Contractbreuk door het niet verstrekken van de gegarandeerde terugbetaling Ik heb meerdere pogingen te goeder trouw gedaan om dit probleem rechtstreeks met Leuven Lifestyle Fitness op te lossen, maar ben met volledige stilte beantwoord. Ik vraag uw hulp bij het oplossen van deze kwestie en het waarborgen dat mijn rechten als consument worden beschermd. Ik verzoek u daarom nogmaals om de extra betaling van 3 maanden binnen enkele dagen terug te betalen. Als ik geen restitutie heb ontvangen, zal ik alle nodige stappen ondernemen om mijn rechten veilig te stellen. Deze brief dient als kennisgeving van wanbetaling. Met vriendelijke groet,
Abonnementsduur & schriftvervalsing
Op 19 oktober 2020 heb ik een overeenkomst met life style fitness voor een periode van 24 maanden getekend. Op 30 december 2022 kreeg ik de mededeling dat ik mijn abonnement nog niet kon beëindigen omdat ik de overeenkomst op 09 juli 2021 getekend heb. Hierna heb ik een scan van mijn overeenkomst toegestuurd gekregen waarop aanpassingen zijn gemaakt. Aangezien de wijzigingen op een ondertekende overeenkomst zijn aangebracht zoals startdatum na ondertekening zonder mij hiervan op de hoogte te stellen en mijn akkoord is dit niet rechtsgeldig. Ik heb een kopie van de overeenkomst die ik ondertekend heb.Hierna werd er geargumenteerd dat het niet uitmaakt wat mijn startdatum van de overeenkomst is aangezien ik geen 24 maanden heb betaald. Op mijn overeenkomst staat er niet in de voorwaarden dat het gaat over 24 betaalden maanden. Aangezien ik nooit geen melding heb gekregen van een pauzering van mijn lidmaatschap, ben ik effectief 24 maanden lid geweest.
Probleem opzegging contract door fout Life Style Fitness
BesteOp 9 januari 2021 stuurde ik een mail om Life Style Fitness (LSF) op de hoogte te stellen over de stopzetting van mijn abonnement (zie afb. 9jan2021). De reden hiervoor was dat ik niet wou dat de domiciliëring tijdens de sluiting van Corona bleef doorlopen. Het cliënteel van LSF Sint-Katelijne-Waver (SKW) heeft mij op 1 februari 2021 een antwoord gestuurd en ze zeiden me dat mijn contract ENKEL gestopt kon worden aan de balie en dat ze hiervoor dus mijn handtekening nodig hadden (zie afb. 1feb2021). Ook zeiden ze dat de betaalde maanden terug te krijgen zijn na heropening.Op 3 juni 2021 kreeg ik een informatieve mail i.v.m. de opening op 9 juni en dat er nu 3 keuzemogelijkheden zijn omtrent de betaling van het lidmaatschap.- Keuze 1: Je blijft betalen en mag bij heropening een vriend meenemen voor de periode van alle betaalde lockdownmaanden.- Keuze 2: Je blijft betalen maar neemt alle betaalde lockdownmaanden nadien op als gratis periode (bevriezing).- Keuze 3: Je zet je betaling stop zolang de club gesloten blijft.Deze keuzes zijn mij eerder en op 1 februari ook niet meegedeeld toen ik hen er op wees dat de domiciliëring bleef doorlopen. Onmiddellijk op 3 juni 2021 (nog voor de heropening van het filiaal) heb ik LSF SKW uitdrukkelijk gemaild dat ik mijn abonnement niet ga stopzetten maar dat ik wel een terugbetaling eis zoals op 1 februari gezegd is geweest. Dit is te zien in de afb. met naam 3juni2021.De terugbetaling is dan uiteindelijk met heel veel moeite opgelost geweest door middel van een klacht via Test-Aankoop te sturen.Na de heropening ben ik steeds blijven trainen in LSF SKW tot ik plots op 22 november 2021 niet meer binnen kon. LSF SKW had een draaipoort die vanaf de heropening steeds defect was, hierdoor werd er door niemand in het filiaal zijn kaart gebruikt om binnen te gaan. Toen ik op 22 november 2021 niet meer binnen kon was dit doordat de draaipoort gemaakt was en we terug de ledenkaart moesten gebruiken om binnen te geraken. Ik dacht op die moment dat er dus gewoon een fout was met mijn ledenkaart en ben toen naar de balie gegaan.Blijkt dat op 17 juni 2021 mijn contract (dat ik al sinds 2017 had) is stopgezet. Geen idee hoe dit zelfs kan want ik heb zelf uitdrukkelijk (zoals ik kan staven) op 3 juni 2021 (nog voor de heropening) gezegd dat ik mijn abonnement niet wil stopzetten. Het personeel heeft me zelfs zwart op wit via mail laten weten dat dit trouwens niet kan via mail, ENKEL persoonlijk aan de balie EN dat er een handtekening nodig is (zie afb. 1feb2021).Ik ben op geen enkele moment op 17 juni 2021 gaan tekenen voor de stopzetting van mijn contract. Na even te denken kreeg ik een ingeving en herinnerde ik mij dat mijn Google locaties aan staan. Op 17 juni 2021 ben ik dus niet in LSF SKW binnen geweest. (Dit is ook te staven met screenshots van mijn locaties op die dag.)De persoon die op 22 november 2021 achter de balie stond heeft mij verzekerd dat mijn vorig contract gewoon verder gezet kon worden aangezien ik toch al zo lang klant ben geweest. Hij heeft mij een papier laten tekenen voor verderzetting (waar ik dan ook nog eens geen kopie van heb gehad). Deze verderzetting was voor mij belangrijk want na een contractuele termijn van 2 jaar is het abonnement pas maandelijks opzegbaar. Aangezien mijn contract al zo lang liep kon ik dus steeds ENKEL aan de balie maandelijks gaan opzeggen. Het was voor mij uiterst belangrijk dat ik nog steeds maandelijks kon opzeggen aangezien ik na een aantal maanden van fitness ging veranderen. Deze voorwaarden zijn mij dan ook beloofd door het cliënteel.Op 02 april 2022 wou ik mijn abonnement bij LSF stopzetten maar er werd mij gezegd dat dit pas vanaf 22 november 2023 kon. (Zie afb. apr2022). Blijkt dat er mij dus zonder mijn toestemming een nieuw contract is opgemaakt in plaats van een verderzetting van het huidig contract. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan.Via mail heeft LSF mij dan laten weten op 28 april 2022 dat een oud abonnement herstarten enkel kan binnen de 3 maanden na het aflopen van het contract. Dit is mij niet meegedeeld op 22 november 2021. Er is mij uitdrukkelijk gezegd dat ik tekende voor een verderzetting van mijn (al 4 jaar lopende) contract.Er is vanuit LSF al een fout gebeurd toen ze mijn contract op 17 juni 2021 zelf hebben stopgezet zonder mij in kennis te stellen. Ik heb voor die stopzetting zelf geen goedkeuring gegeven.Daarna hebben ze mij dan nog eens een foutief contract opgesteld zonder mijn kennis want er is mij uitdrukkelijk gezegd dat het over een verderzetting ging.Deze fouten die LSF zelf heeft veroorzaakt zou er dan voor zorgen dat ik 24 maanden €41 euro moet betalen aan een contract waar ik zelf niets aan heb. Begin april vlak voor de stopzetting bij LSF ben ik in een andere gym een nieuw abonnement aangegaan. Dit omdat er in LSF SKW is gezegd dat mijn huidig contract verder werd gezet en steeds maandelijks opzegbaar is.Er wordt hier in heel dit verhaal het ene gezegd en dan het tegenovergestelde gedaan. Zoals de stopzetting van dit contract en dan ook nog eens het opstellen van een ander contract dan dat beloofd was. Ze doen hier alleen maar wat voor hun het beste uitkomt.Vandaag op 3 mei 2022 terug contact gehad met LSF SKW waarin ze zelf zeggen mijn contract stop te hebben gezet op mijn vraag via vorige klacht en mails (uitdrukkelijk zelf gezegd dat mijn abonnement mag blijven lopen). Dit kan niet, ze hebben zelf gezegd dat dit enkel aan de balie kan dus ze geven hier hun eigen fout toe (zie afb. mei2022).Ze zeggen op mijn vraag over stopzetting uiteindelijk akkoord te zijn gegaan. Welke vraag? Heb gestuurd voor de heropening dat mijn contract niet stopgezet moest worden. Dan nog, dit kon toch alleen maar aan de balie?Er worden hier maar zaken verzonnen om hun eigen fouten te ontwijken. Vrij onprofessioneel!Dit foutieve contract met voorwaarden waar ik niet akkoord mee ben gegaan dient onmiddellijk stop gezet te worden.Yenthe
Contractbreuk
Beste, ik betaalde op 07/07/21 12 maanden lidgeld vooruit aan Viresco BVBA (Lifestyle Fitness) BE0478435474. Omdat ik geen gebruik wens te maken van een CST heb ik geen toegang meer tot het fitness centrum. Ik heb hen op 5/11 via mail verzocht om mijn abonnement te bevriezen tot ik er weer gebruik van kan maken en ze boden maximum 1 maand pauzering aan. Uiteraard is dit niet voldoende. Ik heb ondertussen 3 x contact opgenomen en ze blijven bij hun standpunt. Als ze hier niet mee akkoord kunnen gaan wens ik een terugbetaling van het lidgeld van de 7 maanden die ik nog niet heb opgebruikt en een verbreking van het contract.
Problemen met einde fitnesscontract Life Style Fitness Overijse
Beste, Ik heb op 12/08/2021 een rondleiding gehad in uw Life Style Fitness te Overijse en werd daarna aansluitend gevraagd een contract op een tablet te tekenen. Ik ervaarde druk om snel te tekenen. Ik kreeg op de tablet enkel een kader voor de handtekening te zien en zag verder geen tekst of algemene voorwaarden. Pas thuis zag ik op de toegestuurde versie in mijn mailbox dat het ging om een contract van bepaalde duur van 12 maanden. Uw onderneming heeft de algemene voorwaarden niet overlopen met mij.Ik ging daarop sporten en de machines bleken verouderd en in slechte staat. Dit was niet naar mijn verwachtingen: -ontbreken van verschillende dumbells zoals de 16 kg-gewichten en enkele lichte gewichten-zeer beperkte aanwezigheid gewichten voor de benchpress en het squatrek-kraken en niet vlot glijden van meeste machinesIk kon dit niet weten op basis van een rondleiding waarbij ik de machines enkel vanop afstand zag. De douches waren elke keer ik kwam sporten buiten dienst met een vreemde melding erbij geschreven op een blad. Tijdens de rondleiding werd mij, toen ik hierover een opmerking maakte, nochtans gezegd dat deze net op dat moment tijdens de rondleiding gepoetst werden. Dit was dus gelogen want reeds toen waren de douches waarschijnlijk niet bruikbaar. Daardoor kon ik echter ook niet genieten van de sauna die naast de douches gelegen is. Je gaat niet na een sauna doorheen de hele fitness om bij het kleine zwembad een douche te nemen.Ik wilde me aansluiten bij de fitness omdat er vlot werkende toestellen, een werkende douche én een sauna zouden zijn. Wist ik op voorhand dat de douches niet te gebruiken waren en daardoor de sauna ook niet, was ik nooit lid geworden.Ik zou vanaf ondertekening mij in een proefperiode of een gratis maand bevinden. Ik wilde als consument na mijn negatieve ervaringen dan ook meteen opzeggen tijdens deze bedenktijd. Mijn opzeg gebeurde tijdens de bedenktijd van één maand per aangetekend schrijven dd. 26/08/2021 en ik vroeg binnen de drie werkdagen na ontvangst reactie en bij gebreke hieraan zou ik dit als afgerond beschouwen. Er kwam geen antwoord, dus ben ik vandaag dan ook niet gebonden door een contract en is er voor mij ook geen noodzaak tot domiciliëring. Op 14/09/2021 krijg ik plots een mail waarin u zegt al jaren hierover geen klachten te hebben gekregen. Dit betekent niet dat mijn klacht niet legitiem is. U schrijft dat ik met de manager erover had kunnen praten zodat de organisatie de mogelijke gebreken zou kunnen oplossen. Doch uit mijn gesprekken met andere leden van de fitness bleek dat dit bij hen onsuccesvol was. Vandaar mijn correcte en wettige opzeg gezien ik geen lid wil zijn van uw fitness die niet voldoet aan mijn verwachtingen.U schrijft dat ik bij de ondertekening vragen had kunnen stellen, maar ik laat net weten dat ik daar geen ruimte voor voelde wegens de ervaren druk. Uw perceptie van mijn persoonlijkheid als persoon dit niet makkelijk onder druk te zetten is is irrelevant want u kent mij niet. Ik heb wel degelijk voor de ondertekening naar de douches gevraagd en er werd tegen mij gelogen. Er werden zo verkeerde verwachtingen in hoofde van mij gecreëerd zonder dewelke ik nooit had getekend. U schrijft tenslotte mij te houden aan de contractuele periode van 12 maanden, maar ik haalde in mijn aangetekend schrijven reeds de grond tot nietigheid aan, alsook mijn verbreking tijdens de bedenktijd en de grond tot ontbinding. Gelieve deze te aanvaarden. Dank bij voorbaat voor uw bevestiging hiervan.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten