BesteOp 9 januari 2021 stuurde ik een mail om Life Style Fitness (LSF) op de hoogte te stellen over de stopzetting van mijn abonnement (zie afb. 9jan2021). De reden hiervoor was dat ik niet wou dat de domiciliëring tijdens de sluiting van Corona bleef doorlopen. Het cliënteel van LSF Sint-Katelijne-Waver (SKW) heeft mij op 1 februari 2021 een antwoord gestuurd en ze zeiden me dat mijn contract ENKEL gestopt kon worden aan de balie en dat ze hiervoor dus mijn handtekening nodig hadden (zie afb. 1feb2021). Ook zeiden ze dat de betaalde maanden terug te krijgen zijn na heropening.Op 3 juni 2021 kreeg ik een informatieve mail i.v.m. de opening op 9 juni en dat er nu 3 keuzemogelijkheden zijn omtrent de betaling van het lidmaatschap.- Keuze 1: Je blijft betalen en mag bij heropening een vriend meenemen voor de periode van alle betaalde lockdownmaanden.- Keuze 2: Je blijft betalen maar neemt alle betaalde lockdownmaanden nadien op als gratis periode (bevriezing).- Keuze 3: Je zet je betaling stop zolang de club gesloten blijft.Deze keuzes zijn mij eerder en op 1 februari ook niet meegedeeld toen ik hen er op wees dat de domiciliëring bleef doorlopen. Onmiddellijk op 3 juni 2021 (nog voor de heropening van het filiaal) heb ik LSF SKW uitdrukkelijk gemaild dat ik mijn abonnement niet ga stopzetten maar dat ik wel een terugbetaling eis zoals op 1 februari gezegd is geweest. Dit is te zien in de afb. met naam 3juni2021.De terugbetaling is dan uiteindelijk met heel veel moeite opgelost geweest door middel van een klacht via Test-Aankoop te sturen.Na de heropening ben ik steeds blijven trainen in LSF SKW tot ik plots op 22 november 2021 niet meer binnen kon. LSF SKW had een draaipoort die vanaf de heropening steeds defect was, hierdoor werd er door niemand in het filiaal zijn kaart gebruikt om binnen te gaan. Toen ik op 22 november 2021 niet meer binnen kon was dit doordat de draaipoort gemaakt was en we terug de ledenkaart moesten gebruiken om binnen te geraken. Ik dacht op die moment dat er dus gewoon een fout was met mijn ledenkaart en ben toen naar de balie gegaan.Blijkt dat op 17 juni 2021 mijn contract (dat ik al sinds 2017 had) is stopgezet. Geen idee hoe dit zelfs kan want ik heb zelf uitdrukkelijk (zoals ik kan staven) op 3 juni 2021 (nog voor de heropening) gezegd dat ik mijn abonnement niet wil stopzetten. Het personeel heeft me zelfs zwart op wit via mail laten weten dat dit trouwens niet kan via mail, ENKEL persoonlijk aan de balie EN dat er een handtekening nodig is (zie afb. 1feb2021).Ik ben op geen enkele moment op 17 juni 2021 gaan tekenen voor de stopzetting van mijn contract. Na even te denken kreeg ik een ingeving en herinnerde ik mij dat mijn Google locaties aan staan. Op 17 juni 2021 ben ik dus niet in LSF SKW binnen geweest. (Dit is ook te staven met screenshots van mijn locaties op die dag.)De persoon die op 22 november 2021 achter de balie stond heeft mij verzekerd dat mijn vorig contract gewoon verder gezet kon worden aangezien ik toch al zo lang klant ben geweest. Hij heeft mij een papier laten tekenen voor verderzetting (waar ik dan ook nog eens geen kopie van heb gehad). Deze verderzetting was voor mij belangrijk want na een contractuele termijn van 2 jaar is het abonnement pas maandelijks opzegbaar. Aangezien mijn contract al zo lang liep kon ik dus steeds ENKEL aan de balie maandelijks gaan opzeggen. Het was voor mij uiterst belangrijk dat ik nog steeds maandelijks kon opzeggen aangezien ik na een aantal maanden van fitness ging veranderen. Deze voorwaarden zijn mij dan ook beloofd door het cliënteel.Op 02 april 2022 wou ik mijn abonnement bij LSF stopzetten maar er werd mij gezegd dat dit pas vanaf 22 november 2023 kon. (Zie afb. apr2022). Blijkt dat er mij dus zonder mijn toestemming een nieuw contract is opgemaakt in plaats van een verderzetting van het huidig contract. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan.Via mail heeft LSF mij dan laten weten op 28 april 2022 dat een oud abonnement herstarten enkel kan binnen de 3 maanden na het aflopen van het contract. Dit is mij niet meegedeeld op 22 november 2021. Er is mij uitdrukkelijk gezegd dat ik tekende voor een verderzetting van mijn (al 4 jaar lopende) contract.Er is vanuit LSF al een fout gebeurd toen ze mijn contract op 17 juni 2021 zelf hebben stopgezet zonder mij in kennis te stellen. Ik heb voor die stopzetting zelf geen goedkeuring gegeven.Daarna hebben ze mij dan nog eens een foutief contract opgesteld zonder mijn kennis want er is mij uitdrukkelijk gezegd dat het over een verderzetting ging.Deze fouten die LSF zelf heeft veroorzaakt zou er dan voor zorgen dat ik 24 maanden €41 euro moet betalen aan een contract waar ik zelf niets aan heb. Begin april vlak voor de stopzetting bij LSF ben ik in een andere gym een nieuw abonnement aangegaan. Dit omdat er in LSF SKW is gezegd dat mijn huidig contract verder werd gezet en steeds maandelijks opzegbaar is.Er wordt hier in heel dit verhaal het ene gezegd en dan het tegenovergestelde gedaan. Zoals de stopzetting van dit contract en dan ook nog eens het opstellen van een ander contract dan dat beloofd was. Ze doen hier alleen maar wat voor hun het beste uitkomt.Vandaag op 3 mei 2022 terug contact gehad met LSF SKW waarin ze zelf zeggen mijn contract stop te hebben gezet op mijn vraag via vorige klacht en mails (uitdrukkelijk zelf gezegd dat mijn abonnement mag blijven lopen). Dit kan niet, ze hebben zelf gezegd dat dit enkel aan de balie kan dus ze geven hier hun eigen fout toe (zie afb. mei2022).Ze zeggen op mijn vraag over stopzetting uiteindelijk akkoord te zijn gegaan. Welke vraag? Heb gestuurd voor de heropening dat mijn contract niet stopgezet moest worden. Dan nog, dit kon toch alleen maar aan de balie?Er worden hier maar zaken verzonnen om hun eigen fouten te ontwijken. Vrij onprofessioneel!Dit foutieve contract met voorwaarden waar ik niet akkoord mee ben gegaan dient onmiddellijk stop gezet te worden.Yenthe