Terug

Problemen met einde fitnesscontract Life Style Fitness Overijse

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: LIFE STYLE FITNESS

15/09/2021

Beste, Ik heb op 12/08/2021 een rondleiding gehad in uw Life Style Fitness te Overijse en werd daarna aansluitend gevraagd een contract op een tablet te tekenen. Ik ervaarde druk om snel te tekenen. Ik kreeg op de tablet enkel een kader voor de handtekening te zien en zag verder geen tekst of algemene voorwaarden. Pas thuis zag ik op de toegestuurde versie in mijn mailbox dat het ging om een contract van bepaalde duur van 12 maanden. Uw onderneming heeft de algemene voorwaarden niet overlopen met mij.Ik ging daarop sporten en de machines bleken verouderd en in slechte staat. Dit was niet naar mijn verwachtingen: -ontbreken van verschillende dumbells zoals de 16 kg-gewichten en enkele lichte gewichten-zeer beperkte aanwezigheid gewichten voor de benchpress en het squatrek-kraken en niet vlot glijden van meeste machinesIk kon dit niet weten op basis van een rondleiding waarbij ik de machines enkel vanop afstand zag. De douches waren elke keer ik kwam sporten buiten dienst met een vreemde melding erbij geschreven op een blad. Tijdens de rondleiding werd mij, toen ik hierover een opmerking maakte, nochtans gezegd dat deze net op dat moment tijdens de rondleiding gepoetst werden. Dit was dus gelogen want reeds toen waren de douches waarschijnlijk niet bruikbaar. Daardoor kon ik echter ook niet genieten van de sauna die naast de douches gelegen is. Je gaat niet na een sauna doorheen de hele fitness om bij het kleine zwembad een douche te nemen.Ik wilde me aansluiten bij de fitness omdat er vlot werkende toestellen, een werkende douche én een sauna zouden zijn. Wist ik op voorhand dat de douches niet te gebruiken waren en daardoor de sauna ook niet, was ik nooit lid geworden.Ik zou vanaf ondertekening mij in een proefperiode of een gratis maand bevinden. Ik wilde als consument na mijn negatieve ervaringen dan ook meteen opzeggen tijdens deze bedenktijd. Mijn opzeg gebeurde tijdens de bedenktijd van één maand per aangetekend schrijven dd. 26/08/2021 en ik vroeg binnen de drie werkdagen na ontvangst reactie en bij gebreke hieraan zou ik dit als afgerond beschouwen. Er kwam geen antwoord, dus ben ik vandaag dan ook niet gebonden door een contract en is er voor mij ook geen noodzaak tot domiciliëring. Op 14/09/2021 krijg ik plots een mail waarin u zegt al jaren hierover geen klachten te hebben gekregen. Dit betekent niet dat mijn klacht niet legitiem is. U schrijft dat ik met de manager erover had kunnen praten zodat de organisatie de mogelijke gebreken zou kunnen oplossen. Doch uit mijn gesprekken met andere leden van de fitness bleek dat dit bij hen onsuccesvol was. Vandaar mijn correcte en wettige opzeg gezien ik geen lid wil zijn van uw fitness die niet voldoet aan mijn verwachtingen.U schrijft dat ik bij de ondertekening vragen had kunnen stellen, maar ik laat net weten dat ik daar geen ruimte voor voelde wegens de ervaren druk. Uw perceptie van mijn persoonlijkheid als persoon dit niet makkelijk onder druk te zetten is is irrelevant want u kent mij niet. Ik heb wel degelijk voor de ondertekening naar de douches gevraagd en er werd tegen mij gelogen. Er werden zo verkeerde verwachtingen in hoofde van mij gecreëerd zonder dewelke ik nooit had getekend. U schrijft tenslotte mij te houden aan de contractuele periode van 12 maanden, maar ik haalde in mijn aangetekend schrijven reeds de grond tot nietigheid aan, alsook mijn verbreking tijdens de bedenktijd en de grond tot ontbinding. Gelieve deze te aanvaarden. Dank bij voorbaat voor uw bevestiging hiervan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform