Meest recente klachten

V. V.
18/04/2023

Prijsverhoging bij levering na aankoop nieuwe auto

Wij kochten op 30/1/2022 een nieuwe Discovery. Vooraleer we tekenden, is er nog gevraagd geweest - omdat dit over een tijdspanne van meer dan een jaar gaat - of er geen prijsstijgingen konden zijn. Dit werd stellig ontkend, dit was geen mogelijkheid, vandaar dat we ook tekenden. We hadden heel veel geduld, nl tot eind januari 2023, maar kom, dit was ok. Enkele maanden geleden hoorde mijn man dat er rare praktijken de ronde deden nl. prijsstijgingen ondanks een getekend contract. Ik belde de garage op om te vragen of dit kon gebeuren. Dit was niet mogelijk, werd mij bevestigd, 'wij zijn geen zo een garage'. Verleden week vrijdag kregen wij een mail van de garage met de mededeling: proficiat met jullie nieuwe auto, die is hier toegekomen en jullie moeten ongeveer 1500 euro meer betalen. Jammergenoeg vraagt de leverancier zoveel meer en dat moeten wij wel doorrekenen. Wij vielen omver! Ondertussen hebben wij aan de telefoon gehangen met de verkoper van de garage Spegelaere in Brugge, Johan, en die zegt ons dat er vanuit de garage geen tegemoetkoming kan zijn. MAAR... dit is toch puur bedrog! Tot 2 keer toe werd ons verzekerd dat een prijsverhoging onmogelijk is, toch is die er. Vertrouwen is volledig weg! Ook kunnen we alles afblazen, zodat men de auto een stuk duurder kan verkopen aan een ander als stockauto. Een jaar en 2-3 maanden wachten we op onze auto en dan dit, mét een contract die ok was.

Afgesloten
T. S.
8/08/2022

aanhoudende problemen met service

eerst een opsomming van de situatie Onze wagen is opgehaald na pech op 23/07/2022Wij hebben pas op 24/07/2022 een vervangwagen gekregen De wagen is op 23/07/2022 afgeleverd in Landrover Ter Steene Oostende Daar kregen we te horen dat er pas “ten vroegste” op 15/08/2022 een diagnose kon worden opgesteldNa telefonisch onderhoud met jullie en met de telefonische belofte dat er direct een diagnose zou kunnen worden uitgevoerd (door landrover asse) werd hij op 27/07/2022 afgeleverd in Landrover Asse Daar wij “NADIEN” pas te horen kregen dat er “OOK” geen tijd was om een diagnose te stellen , en wij voor zaken naar London moesten , en dit niet mocht met de vervangwagen van VAB land rover assistance , hebben wij de vervangwagen afgeleverd in Landrover Asse en een wagen van hen gebruikt Pas op 06/08/2022 hebben wij een diagnose gekregen van landrover Asse Deze luid dat er een hele opsomming met problemen zijn die onder garantie vallen (real garant) , deze werd dan ook aangevraagdNu op 08/08/2022 staan we nog nergens , geen vooruitzicht wanneer we onze wagen terug krijgen , ook krijgen we te horen dat de kosten van de verlenging en noodzaak van een vervangwagen (die gecreëerd is door slecht service , loze beloften , en serieuze kwaliteitsproblemen) door ons zelf zouden moeten bekostigd worden Wij willen daardoor officieel klacht indienen voor de overlast en problemen dat dit ons heeft bezorgd en willen ook de kost van de extra huurwagen vergoed zien .

Afgesloten
M. C.
5/02/2021

Niet-professionele behandeling van klacht bij defect Jaguar F-Pace

Ik ben 3 jaar klant geweest bij uw garage (Jaguar Brussels East Zaventem) sinds ik mijn Jaguar F-Pace (1-SHL-004) nieuw aankocht in uw garage.In november 2020 geraakte mijn motor (slechts 3 jaar oude wagen) defect. In juli van hetzelfde jaar is mijn wagen nog bij uw garage in onderhoud geweest (met kostprijs rond de 1.000 EUR... !!). Uw naverkoopdienst zei me om gewoon even langs te komen. Toch kon dit niet omdat jullie geen werkvolk genoeg hadden... Toen het waarschuwingslampje van de motor ging branden, heb ik uw garage opnieuw gebeld. Ik kreeg te horen dat ik pas binnen 2 weken een afspraak kon krijgen... Ik heb naar jullie collega's Jaguar Leuven gebeld waar ik de dag nadien al terecht kon. Ik kreeg te horen dat mijn motor defect was en ik een nieuwe moest kopen.Toen ik dit meldde in uw garage kreeg ik doodleuk als commentaar dat mijn onderhoudsbeurten 2x te laat waren... Een objectieve parameter waar uw garage zich achter verbergt. De expertise van de verzekering heeft geen eenduidige oorzaak bevestigt, dus ik wil ook niet beweren dat de schuld bij uw garage ligt. Zeker niet bij mij, want het betreft geen ongeval en de twee laattijdige onderhoudsbeurten waren te verklaren doordat ik toen elke week naar Zwitserland ging werken (en omdat uw garage telkens 2 weken later pas een afspraak had...).Ik betreur de onverschilligheid en klantonvriendelijkheid van uw garage. En mijn ongenoegen werd nog erger.Het duurde lang om feedback te krijgen van uw garage over dit voorval, maar toen ik aangaf dat ik een nieuwe wagen wilde kopen in uw garage - toen werd ik ineens 3X opgebeld door verschillende personen van uw garage... Ineens was er wel interesse.Ik heb goede gesprekken gehad met een van uw verkopers (Martin) en kreeg een interessante offerte met de melding dat uw garage een extra effort voor mij deed omwille van deze vervelende toestand.Ik ben ook een offerte gaan vragen bij Jaguar / Land Rover Leuven en daar bleek dat dit helemaal geen speciale effort was, maar gewoon standaard condities.Ik verzocht eind december uw garage om nogmaals een laatste offerte te maken voordat ik de aankoopbeslissing zou nemen. Ik heb sindsdien niets meer gehoord van uw garage.Totaal gebrek aan klantvriendelijkheid ! Ik voel mij als klant helemaal niet professioneel behandeld.Door deze situatie met de defecte motor, moest ik mijn leasing vervroegd stopzetten en mijn wagen laten overkopen voor een sterk verminderde waarde. In het totaal leed ik een verlies van ongeveer 10.000 EUR.Ik ben nu een klant geworden bij Land Rover Leuven die mij wel professioneel behandelt.Ik heb meerdere malen gebeld met jullie naverkoopdienst omdat ik een vreemd geluid aan mijn motor hoorde. Jullie

Opgelost
M. G.
28/08/2020

Lange wachttijd voor onderdelen

Beste,Na een vermogen verlies van de auto, een Land Rover Evoque, op de autostrade (van 130 km per uur naar 60 km per uur) doe ik mijn auto binnen bij JLR in Hasselt op 20 juli.Het is erg druk en hij moet nagekeken worden war er juist aan schilt en 10 dagen later krijg ik het verdict dat de roetfilter moet vervangen worden, met een kostprijs van 2100,00 euro.Ik moet hier effe over nadenken want de levertijd is 14 dagen en de kostprijs is vrij zwaar.Na een gesprek met de garage, waar ze me deugdelijk maken dat de roetfilter moet vervangen worden want dat het probleem van het vermogensverlies anders niet kan opgelost worden.Ik zit in een moeilijk pakket, want vertrek op vakantie met de auto, een vervangwagen via mijn europ Assistance is slechts 5 dagen wat te kort is, enfin ik ben genoodzaakt om de auto van mijn auto le lenen voor de tijd het herstel van de wagen.Ik heb ondertussen ook mijn akkoord gegeven voor de herstelling waardoor de auto rond 20 augustus moet klaar zijn.We zijn ondertussen nog een weekje aan zee waardoor ik op 25 augustus bel of de wagen klaar is na herstelling.De communicatie met de garage loopt heel stroef want als je belt neemt er pas iemand op na 5 of 10 min de telefoon laten overgaan, en per mail duurt een paar dagen.Enfin, ze gaan het nakijken of hij klaar is en mij terugbellen maar ik hoor niets.Ik bel de dag nadien terug voor wanneer ik de wagen kan ophalen en daar vertellen ze mij dat het onderdeel, de roetfilter moet gemaakt worden in Engeland en deze pas kan geleverd worden eind september, er is vertraging blijkbaar.Ik van uit mijn stoel, contacteer Auto 5 en Midas en deze weten mij te vertellen dat een roetfilter enkel kan via de garage waar het voertuig is gekocht.Ik bel naar een andere garage van Land Rover en deze bevestigd mij dat de levertje inderdaad eind september is.Dus mijn wagen is binnen vanaf 20 juli en ik gangen terugkrijgen begin oktober en heb geen andere mogelijkheid om deze te laten maken dan via hun.Het lijkt mij bijna onmogelijk om een herstelling van een wagen met meer dan 10 weken te laten uitstellen omdat er geen onderdeel sneller kan geleverd worden.Moest ik een vervangingen huren, ze hadden er zelf geen ter beschikking, moest ik nog enkele duizenden euro’s betalen voor 10 weken huur.Ik ben ontzettend boos op deze gang van zaken e eis een deftige uitleg waarom dit zolang duurt en een compensatie voor het missen van mijn wagen voor 10 weken.Gielen MarcZaakvoerderBvba Giga

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform