Beste,Na een vermogen verlies van de auto, een Land Rover Evoque, op de autostrade (van 130 km per uur naar 60 km per uur) doe ik mijn auto binnen bij JLR in Hasselt op 20 juli.Het is erg druk en hij moet nagekeken worden war er juist aan schilt en 10 dagen later krijg ik het verdict dat de roetfilter moet vervangen worden, met een kostprijs van 2100,00 euro.Ik moet hier effe over nadenken want de levertijd is 14 dagen en de kostprijs is vrij zwaar.Na een gesprek met de garage, waar ze me deugdelijk maken dat de roetfilter moet vervangen worden want dat het probleem van het vermogensverlies anders niet kan opgelost worden.Ik zit in een moeilijk pakket, want vertrek op vakantie met de auto, een vervangwagen via mijn europ Assistance is slechts 5 dagen wat te kort is, enfin ik ben genoodzaakt om de auto van mijn auto le lenen voor de tijd het herstel van de wagen.Ik heb ondertussen ook mijn akkoord gegeven voor de herstelling waardoor de auto rond 20 augustus moet klaar zijn.We zijn ondertussen nog een weekje aan zee waardoor ik op 25 augustus bel of de wagen klaar is na herstelling.De communicatie met de garage loopt heel stroef want als je belt neemt er pas iemand op na 5 of 10 min de telefoon laten overgaan, en per mail duurt een paar dagen.Enfin, ze gaan het nakijken of hij klaar is en mij terugbellen maar ik hoor niets.Ik bel de dag nadien terug voor wanneer ik de wagen kan ophalen en daar vertellen ze mij dat het onderdeel, de roetfilter moet gemaakt worden in Engeland en deze pas kan geleverd worden eind september, er is vertraging blijkbaar.Ik van uit mijn stoel, contacteer Auto 5 en Midas en deze weten mij te vertellen dat een roetfilter enkel kan via de garage waar het voertuig is gekocht.Ik bel naar een andere garage van Land Rover en deze bevestigd mij dat de levertje inderdaad eind september is.Dus mijn wagen is binnen vanaf 20 juli en ik gangen terugkrijgen begin oktober en heb geen andere mogelijkheid om deze te laten maken dan via hun.Het lijkt mij bijna onmogelijk om een herstelling van een wagen met meer dan 10 weken te laten uitstellen omdat er geen onderdeel sneller kan geleverd worden.Moest ik een vervangingen huren, ze hadden er zelf geen ter beschikking, moest ik nog enkele duizenden euro’s betalen voor 10 weken huur.Ik ben ontzettend boos op deze gang van zaken e eis een deftige uitleg waarom dit zolang duurt en een compensatie voor het missen van mijn wagen voor 10 weken.Gielen MarcZaakvoerderBvba Giga