Meest recente klachten

Y. E.
9/09/2024

Retournering betaling

Beste , Op 1 september 2024 had ik 2 tickets geboekt via kiwi.com hier werd me uitdrukkelijk gezegd na het boeken dat ik binnen het half uur moest inchecken. Dit heb ik gedaan . Op de dag van vertrek kom ik op de luchthaven aan , en werd me verteld dat ik 70 euro per persoon moest bijbetalen omdat ik niet ingecheckt zou hebben. Medewerkster aan de balie zei me dat kiwi.com dieven waren en ze vaak klanten had die dit voorhadden. Ik zou graag mijn geld terug hebben die ik heb moeten betalen . Ik heb ze gecontacteerd via het klachten formulier heb tot op heden nog geen antwoord gekregen.

Afgesloten
S. N.
11/07/2024

Weigeren mijn vlucht te annuleren

Ik heb geboekt via de Kiwi app, maar tot nu toe heeft dit alleen maar stress opgeleverd - precies wat je niet wilt als je op reis gaat. De medewerkers geven zeer beperkte en ontwijkende antwoorden op mijn vragen. Eerder deze week heb ik een premium-service (€15) aangeschaft in de hoop dat dit zou helpen, maar later las ik dat ik eigenlijk recht had op deze service vanwege de Kiwi-garantie. Daarnaast wil ik mijn reisverzekering annuleren (€58,7). Op de website staat dat dit mogelijk is tot 48 uur voor vertrek. Wanneer ik echter een refund probeer aan te vragen, krijg ik een foutmelding. Wanneer ik dit meld aan een medewerker, vertellen ze me dat ik de verzekering niet meer kan annuleren. Wanneer ik hen confronteer met de tegenstrijdige informatie op de website, adviseren ze me om zelf contact op te nemen met de verzekeraar. Ik probeer momenteel mijn vlucht bij Kiwi.com te annuleren omdat ik geen vertrouwen meer heb in hun service en alle banden met hen wil verbreken. Mijn vlucht staat gepland voor 3 november 2024, meer dan 48 uur voor vertrek. Echter, telkens wanneer ik probeer te annuleren via de app, krijg ik een foutmelding. Toen ik hulp vroeg aan een medewerker, werd ik geadviseerd om de annulering via een webbrowser te proberen of uit te loggen en weer in te loggen- allemaal zonder resultaat. Ik heb zowel via de app als via de webbrowser geprobeerd mijn vlucht te annuleren, zowel op mijn telefoon als op mijn laptop, maar steeds krijg ik dezelfde foutmelding. De luchtvaartmaatschappijen zelf kunnen mijn vlucht niet annuleren en zeggen dat Kiwi.com dit moet doen. Kiwi beweert echter dat ze om veiligheidsredenen de vlucht niet voor mij kunnen annuleren en dat ik dit via hun app/website moet proberen. Ze beweren dat de app correct werkt, maar ik blijf dezelfde foutmelding ontvangen. Ondanks dat ik meerdere screenshots heb gestuurd van de foutmeldingen die ik op verschillende apparaten heb ontvangen, blijven ze volhouden dat de verantwoordelijkheid voor het annuleren van mijn vlucht bij mij ligt. Het is opvallend dat het toevoegen van betaalde services via de app soepel verloopt, terwijl services waarbij je mogelijk geld terugkrijgt, niet correct functioneren. Ik wil mijn vlucht annuleren om te voorkomen dat ik een no-show fee moet betalen, zelfs als ik daarvoor geen restitutie ontvang.

Afgesloten
W. V.
15/03/2024

Problemen met terugbetaling

Beste, Ik deed op 25 maart 2024 een vakantie cadeau aan mijn dochter. Dit is een reis naar Orlando Florida vanuit Brussel en terug. Dit via de kiwi website. Nadat de reis geboekt was kregen we via de app de melding dat de reis geannuleerd is door kiwi en de vraag om een rekeningnummer om het bedrag terug te storten. Er werd echter 200,98€ teruggestort en niet het betaalde bedrag van 2438,78€. Ik heb hierop gemaild om verheldering hiervan en daarop geen reactie terug gekregen. Pas toen ik naar het telefoonnummer in Engeland belde kreeg ik te horen dat het teruggestorte bedrag van een valies is die geannuleerd is en niet de reis. Er staat nochtans heel duidelijk op de site dat de reis geannuleerd is. (we hebben hier screenshots van genomen) Nergens wordt vermeld dat het om een valies gaat. Dus nogmaals de klantendienst gecontacteerd. Die beweerde dus weer dat de reis niet geannuleerd is. De eerste boeking was geannuleerd maar onze tweede boeking niet. Maar ik heb nooit een tweede boeking gedaan bij kiwi.com! Aan de telefoon had ik wel vermeld dat ik een nieuwe reis geboekt had maar niet dat dit bij een andere maatschappij was. kiwi.com heeft onze reis geannuleerd na enkele uren en weigert nu onze centen terug te betalen. Op de site verschijnt inderdaad iets anders dan we eerst geboekt hadden. Onze verzekeringen staan er niet meer bij. Geannuleerd staat er wel nog steeds bij. Ik wil mijn centen terug. met vriendelijke groet

In behandeling
V. S.
13/12/2023

Problemen met terugbetaling.

beste, op 19/11/23 hadden wij een vlucht van Zaventem naar Valencia. Geboekt bij Kiwi.com (€134,87)Door hevige mist is de luchthaven in Valencia gesloten en is onze vlucht omgeleid naar Madrid. Klacht ingediend bij Ryanair maar zij zeggen dat ik bij Kiwi moet aankloppen en Kiwi zegt dat ik bij Ryanair moet aankloppen. Verschillende mails naar betreffende maatschappijen leveren niks op. Ik probeer dan een document te verkrijgen voor mijn reisverzekering dat onze vlucht niet is geland in Valencia maar wel in Madrid maar ook hierop geen antwoord.Wij zijn onze eerste nacht hotel in Valencia (€90,00) kwijt en hebben een hotel moeten boeken in Madrid (€98,01). Omdat we onze auto n Valencia niet op tijd kunnen afhalen, zijn we onze auto ook kwijt. Was betaald (€95,68) voor 5 dagen maar de maatschappij Auto Europe wou ons niet terug betalen omdat we niet op tijd waren.bijkomende kost €56,58: trein naar Valencia.

Opgelost
G. D.
7/09/2023

valse site en dus bedrog en afpersing

geachte , ik deed gisteren een boeking via de website van KIWI.com en toen ik juist afgerekend had zag ik dat de datum niet klopte van mijn reservering , dan wou ik da via hun site oplossen maar da was niet mogelijk , nu vraag ik jullie vriendelijk om mij hierbij te helpen , mijn BOEKINGSNUMMER 437 710 812 dit betreft een vlucht met ryanair de 06/10/23 en terug de 07/10/23 ? daar is het fout gelopen da moest wel degelijk van 29/09/23 tot 06/10/23 zijn en ik betaalde hiervoor 746€ bij hun maar hoop dat jullie dit probleem kunnen oplossen voor mij , met de vriendelijke groeten Geert Denblinden .

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform