Ik heb geboekt via de Kiwi app, maar tot nu toe heeft dit alleen maar stress opgeleverd - precies wat je niet wilt als je op reis gaat.
De medewerkers geven zeer beperkte en ontwijkende antwoorden op mijn vragen.
Eerder deze week heb ik een premium-service (€15) aangeschaft in de hoop dat dit zou helpen, maar later las ik dat ik eigenlijk recht had op deze service vanwege de Kiwi-garantie.
Daarnaast wil ik mijn reisverzekering annuleren (€58,7). Op de website staat dat dit mogelijk is tot 48 uur voor vertrek. Wanneer ik echter een refund probeer aan te vragen, krijg ik een foutmelding. Wanneer ik dit meld aan een medewerker, vertellen ze me dat ik de verzekering niet meer kan annuleren. Wanneer ik hen confronteer met de tegenstrijdige informatie op de website, adviseren ze me om zelf contact op te nemen met de verzekeraar.
Ik probeer momenteel mijn vlucht bij Kiwi.com te annuleren omdat ik geen vertrouwen meer heb in hun service en alle banden met hen wil verbreken. Mijn vlucht staat gepland voor 3 november 2024, meer dan 48 uur voor vertrek. Echter, telkens wanneer ik probeer te annuleren via de app, krijg ik een foutmelding. Toen ik hulp vroeg aan een medewerker, werd ik geadviseerd om de annulering via een webbrowser te proberen of uit te loggen en weer in te loggen- allemaal zonder resultaat. Ik heb zowel via de app als via de webbrowser geprobeerd mijn vlucht te annuleren, zowel op mijn telefoon als op mijn laptop, maar steeds krijg ik dezelfde foutmelding.
De luchtvaartmaatschappijen zelf kunnen mijn vlucht niet annuleren en zeggen dat Kiwi.com dit moet doen. Kiwi beweert echter dat ze om veiligheidsredenen de vlucht niet voor mij kunnen annuleren en dat ik dit via hun app/website moet proberen. Ze beweren dat de app correct werkt, maar ik blijf dezelfde foutmelding ontvangen.
Ondanks dat ik meerdere screenshots heb gestuurd van de foutmeldingen die ik op verschillende apparaten heb ontvangen, blijven ze volhouden dat de verantwoordelijkheid voor het annuleren van mijn vlucht bij mij ligt.
Het is opvallend dat het toevoegen van betaalde services via de app soepel verloopt, terwijl services waarbij je mogelijk geld terugkrijgt, niet correct functioneren.
Ik wil mijn vlucht annuleren om te voorkomen dat ik een no-show fee moet betalen, zelfs als ik daarvoor geen restitutie ontvang.