Meest recente klachten

G. F.
1/03/2023

ingebrekestelling Kilroy

Geachte,Bij deze wil ik U aansprakelijk stellen aangaande de feiten die zich hebben voorgedaan tijdens het verloop van onze reis naar Chili, geboekt via Kilroy.Zonder toestemming, noch medeweten werden onze vliegtickets overgeboekt via Brussels Airlines. In dit proces moet iets misgelopen zijn, waardoor wij geweigerd werden onze vlucht (LA532) van Santiago naar New York JFK te boarden. Daardoor zijn wij 14 uur in de luchthaven moeten blijven, waar wij op de grond moesten slapen.De geleden schade kan worden begroot op 7898,44 euro wat betreft de nieuwe vliegtickets die moesten aangekocht worden, waarvoor wij U bij huidig schrijven uitdrukkelijk in gebreke stel. Dit bedrag is exclusief de kost van alle extra uitgaven die we daar ter plekke hebben moeten maken, geraamd op 237,34 euro, en de verwachte schadevergoeding. Bovendien hadden wij een annulatie- en wijzigingsverzekering afgesloten bij Kilroy. Wij hopen dat U inziet dat deze situatie voor een zeer vuile nasmaak zorgde van de via jullie geboekte reis. Niet alleen was de communicatie zeer gebrekkig, dit hoort gewoon niet bij de service die men via een reisbureau redelijk mag verwachten. Gelieve verantwoordelijkheid op te nemen en te voorzien in een minnelijke regeling. Bij gebreke aan minnelijke regeling zien wij ons genoodzaakt via onze raadsman verdere juridische stappen te ondernemen, deze situatie bij Testaankoop aan te kaarten en deze rampzalige ervaring uitvoerig via sociale media te delen.Voor meer duiding en details in verband met de vluchten, wordt U doorverwezen naar het dossier in bijlage. Voor verdere communicatie kan U ons steeds bereiken op onderstaande contactgegevens.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.Met vriendelijke groet en hopend op een constructieve verderzetting,C.F.

Opgelost
W. L.
20/01/2021

Boeking vlucht via reisbureau kan niet worden uitgesteld, terugbetaald, omgeboekt,...

Beste,In de maand juli wens ik met mijn voucher van een reeds geannuleerde reis nl. een cruise te boeken voor de maand april 2021, in de hoop op betere tijden. Helaas zitten we momenteel nog met hetzelfde scenario en heeft de cruise maatschappij de cruise geannuleerd.Op onze beurt hadden wij vliegtuigtickets geboekt via het reisbureau Kilroy Gent (online) met vertrek naar Martinique met Air Caraibes.Op de website van Air Caraibes krijg ik te lezen dat men zeer flexibel is gezien de huidige situatie. Men kan kosteloos annuleren, omboeken, boeken voor een later tijdstip, ...Niets in minder waar volgens het reisbureau, kunnen we eigenlijk helemaal niets... buiten mijn geld verliezen of toch de vlucht nemen. Alle communicatie dient te verlopen via het contactcenter in Denemarken dus in het Engels. Daar heb ik onder andere een voorstel gedaan om eventueel mijn luchthaven taxen die +- 800€ bedragen terug te storten. Kan niet liet men mij weten en deze bedragen amper 20€... Heel bizar daar er op mijn tickets wat anders staat. Ik denk dat wij reeds heel schappelijk zijn met deze vraag gezien wij bij het terugvorderen van deze taxen reeds een 750€ verliezen. Gezien dit geen optie was vroeg ik naar een voucher, kon ook niet.Volgende optie omboeken naar een andere bestemming volgens de site van Air Caraibes kan dit kosteloos met eventuele bijbetaling van een hoger tarief op een andere bestemming. Ok dat moet dan maar dachten wij. MAAR... Killroy helpdesk Denemarken liet weten dat wij dan 225€ per persoon dienen te betalen + kosten voor een andere bestemming samen goed voor nog eens +- 1500€ extra bovenop de reeds betaalde 1500€!!! Gezien ik dit moeilijk kon begrijpen heb ik ook een poging gedaan om met Killroy Gent contact op te nemen en deze bevestigde mij op mail dat een wijziging 100€ per persoon kost. Toen ik beiden confronteerde met de mail van hun support in Denemarken die spreken van 225€ kwam Killroy Gent hiervan terug en was het plots toch 225€ te betalen. Wij kunnen dus werkelijk geen kant meer op na 10-tallen mails is het duidelijk dat er voor hen geen oplossing te vinden is.Verder sturen ze ons ook van het kastje naar de muur. En krijg ik te horen dat dit de policy van Air Caraibes is. Dus heb ik ook contact opgenomen met Air Caraibes die op hun beurt lieten weten dat dit de policy van Killroy is en ik met hen tot een akkoord dien te komen.Welke stappen kunnen wij nog ondernemen? Bedankt!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform