Terug

ingebrekestelling Kilroy

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. F.

Naar: KILROY - Reisbureau

01/03/2023

Geachte,Bij deze wil ik U aansprakelijk stellen aangaande de feiten die zich hebben voorgedaan tijdens het verloop van onze reis naar Chili, geboekt via Kilroy.Zonder toestemming, noch medeweten werden onze vliegtickets overgeboekt via Brussels Airlines. In dit proces moet iets misgelopen zijn, waardoor wij geweigerd werden onze vlucht (LA532) van Santiago naar New York JFK te boarden. Daardoor zijn wij 14 uur in de luchthaven moeten blijven, waar wij op de grond moesten slapen.De geleden schade kan worden begroot op 7898,44 euro wat betreft de nieuwe vliegtickets die moesten aangekocht worden, waarvoor wij U bij huidig schrijven uitdrukkelijk in gebreke stel. Dit bedrag is exclusief de kost van alle extra uitgaven die we daar ter plekke hebben moeten maken, geraamd op 237,34 euro, en de verwachte schadevergoeding. Bovendien hadden wij een annulatie- en wijzigingsverzekering afgesloten bij Kilroy. Wij hopen dat U inziet dat deze situatie voor een zeer vuile nasmaak zorgde van de via jullie geboekte reis. Niet alleen was de communicatie zeer gebrekkig, dit hoort gewoon niet bij de service die men via een reisbureau redelijk mag verwachten. Gelieve verantwoordelijkheid op te nemen en te voorzien in een minnelijke regeling. Bij gebreke aan minnelijke regeling zien wij ons genoodzaakt via onze raadsman verdere juridische stappen te ondernemen, deze situatie bij Testaankoop aan te kaarten en deze rampzalige ervaring uitvoerig via sociale media te delen.Voor meer duiding en details in verband met de vluchten, wordt U doorverwezen naar het dossier in bijlage. Voor verdere communicatie kan U ons steeds bereiken op onderstaande contactgegevens.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.Met vriendelijke groet en hopend op een constructieve verderzetting,C.F.

Berichten (2)

KILROY - Reisbureau

Naar: G. F.

01/03/2023

Beste reiziger,Bedankt voor je aanvraag! We doen ons uiterste best om je binnen 2-3 werkdagen een reisvoorstel door te mailen.Met vriendelijke groeten,Abel - Ellen - Elke - Joachim - Julie - HanneKILROY BelgiumSint-Pietersnieuwstraat 1059000 Gent+32 28 990 850gent@kilroy.be

KILROY - Reisbureau

Naar: G. F.

02/03/2023

Beste Geert,Bedankt voor uw feedback.Aangezien Brussels Airlines zijn diensten niet heeft kunnen uitvoeren, ligt de verantwoordelijkheid bij hun.Ik geef u graag hieronder meer informatie over wie wanneer verantwoordelijk is:De verkoop van een vliegtuigticket betreft een vervoerovereenkomst tussen een reiziger en een luchtvaartmaatschappij.Ook de vervoersvoorwaarden van de betreffende luchtvaartmaatschappij en de Europese Verordening inzake de Passagiersrechten en uiteraard het gemeenrecht zijn van toepassing.De wet voorziet enkel dat de professioneel (zoals wij als reisbureau) die vliegtuigbiljetten bemiddelt voor de gelden die hij hiervoor ontvangt zich moet indekken tegen insolventie.Deze reisbemiddelaar heeft enkel een beperkte bijstandsplicht en een informatieverplichting ten gunste van de reiziger en is nooit aansprakelijk voor de uitvoering of niet uitvoering van de vervoersdienstDe hogergenoemde Europese Verordening inzake de Passagiersrechten legt aan de luchtvaartmaatschappijen met zetel in de Europese Unie en de niet E.U. luchtvaartmaatschappijen die vluchten uitvoeren vanop een luchthaven in de E.U. een aantal verplichtingen op waaronder het terugbetalen van niet uitgevoerde vluchten.Gezien de directe band tussen de reiziger en de luchtvaartmaatschappij kan deze laatste eisen dat de reiziger zich rechtstreeks tot hem richt wat betreft de terugbetaling van de niet uitgevoerde dienstIk raad u dus aan om zo snel mogelijk een klacht in te dienen via hun website en een compensatie aan te vragen:Jouw rechten als passagier Brussels AirlinesMet vriendelijke groeten,ElkeKILROY Belgium Sint-Pietersnieuwstraat 105, 9000 Gent, BelgieTel: +32 25 887 180 (direct) +32 28 990 850 (general) Email: gent@kilroy.be www.kilroy.beFollow us on social:We respect your privacy. See our policyhere.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform