Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Scheeftrekken van wiel bij onderhoud
Ik heb mijn fiets op 21 januari via VAB binnen gedaan bij Raida Oostende. Toen hebben zij gekeken naar het oplaadprobleem en ook onderhoud gedaan. Er is een buitenband vervangen geweest, maar ze hebben toen de spaken ook aangespannen en 1 spaak vervangen. Mijn wiel is scheefgetrokken door het aanspannen van de spaken door Raida Oostende. Deze fout hebben ze zelf toegegeven. Maar na contact tussen KBC autoleasing en Raida wordt mijn wiel niet vervangen. Terwijl die bij het binnenbrengen minder dan 1 jaar oud was en in garantie viel. Verloop van de volledige case zit in bijlage. Ik begrijp niet dat de aansprakelijkheidsverzekering van Raida niet tussenkomt voor hun eigen fouten. Ik betaal nu bij KBC leasing een fiets af die niet optimaal functioneert. Het alternatief is om een volledig nieuw wiel te betalen maar 1) de fout is gemaakt door Raida 2) ik zit in de laatste 6 maanden ondertussen van mijn leasingcontract. Kunnen jullie mij helpen met advies wat ik moet doen?
Weigering garantie
Ik heb sinds februari een wagen aangekocht bij KBC Autolease, en onlangs had ik vastgesteld dat de brandstofindicator niet meer correct functioneert. Toen ik hiermee naar de Audi-garage ging, vonden zij het zelf ook bizar dat de brandstofindicator al niet meer werkte, gezien de beperkte kilometerstand van de wagen. KBC Autolease gaf echter aan dat het probleem niet onder de garantie zou vallen vanwege de kilometerstand van de wagen. (Normale slijtage volgens hen) Daarom werd mij gevraagd om een bedrag van 300 euro te betalen voor de reparatiekosten. De Audi garage vond de beslissing van KBC Autolease ook vreemd.
Hoge kosten aanvraag duplicaat inschrijvingsbewijs
Voor de aanvraag van een duplicaat van het inschrijvingsbewijs van mijn speedpedelec, kon ik niet anders dan handelen via KBC Autolease. (Zij zijn eigenaar, ik lease). De kosten om een duplicaat aan te vragen zijn 26€ bij DIV. Ik kreeg een afrekening van 217,8€. Met andere woorden, kostte het de KBC zogezegd 190€ om het attest van verlies in een nieuwe enveloppe te steken en te heradresseren. Ik had bij het tekenen van het lease contract geen idee dat zij zo een enorme winstmarge wilden hebben op het leveren van diensten waar ze de volledige macht over hebben. Ze vragen 7 keer de prijs van de werkelijke kost op een dienst waar ik nergens anders bij terecht kan. Als kers op de taart heb ik het attest van verlies 2 keer moeten opvragen en aangetekend opsturen omdat ze het eerste verkeerd hebben gelegd. Ik heb dus nog een kost van 10€ reeds op mij moeten nemen door hun fout.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten