Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Onterecht gemarkeerde levering – pakket nooit ontvangen – geen bewijs van levering – ingewikkelde en
Beste, Ik wens een klacht in te dienen tegen de handelaar Jules en transporteur DPD/Chronopost betreffende een niet-geleverde bestelling, ondanks een foutieve leveringsmelding. Bestelnummer: HR639227894JF Partnertracking DPD/Chronopost: GEO/04761392278940M Waarde van het ontbrekende pakket: ± €500 Situatieschets: Mijn bestelling werd door Jules opgesplitst in drie pakketten. Twee pakketten zijn correct geleverd, maar één pakket werd volgens DPD op 10/11/2025 om 12:30 “afgeleverd”, onder de naam DDFG, op scanlocatie Lummen depot 0543. In werkelijkheid: het pakket is nooit geleverd. Ik was op dat moment niet thuis, geen van mijn buren heeft iets ontvangen, en de chauffeur die de andere twee pakketten wél bracht, bevestigde persoonlijk dat hij het derde pakket niet bij mij thuis afleverde, maar zogezegd bij het dichtsbijzijnde DPD punt heeft geplaatst. Deze laatste bevestigde mij dat zij geen pakket ontvangen hebben. Bovendien waren zij gesloten door de feestdag (brugdag), waardoor aflevering daar onmogelijk was. DPD toont geen foto, geen handtekening, geen bewijs van correcte aflevering. Het trackingrecord bevat bovendien onjuistheden (niet-bestaande ontvangersnaam, dubbele leveringsmeldingen, geen bewijs van ontvangst). Communicatie met Jules: Ik heb meerdere keren contact opgenomen. Reacties kwamen zeer laat of soms helemaal niet. Na meer dan een week ontving ik een verzoek om een “déclaration sur l’honneur” en kopie identiteitskaart in te vullen. Ik heb alle documenten correct bezorgd. Tot op heden kreeg ik geen duidelijke update, noch een tijdlijn voor terugbetaling of herlevering. Door deze traagheid en administratieve last moet ik veel tijd investeren in het oplossen van een probleem dat volledig te wijten is aan foutief handelen van de transporteur en onvoldoende opvolging door de handelaar. Waarom ik hulp vraag aan Test-Aankoop: Het pakket werd niet geleverd, maar wel als zodanig geregistreerd. Er bestaat geen enkel bewijs van effectieve aflevering. De chauffeur zelf tegenspreekt de trackinginformatie. De handelaar vraagt heel wat formaliteiten maar biedt geen oplossing. De situatie sleept intussen onnodig lang aan zonder vooruitgang. De financiële waarde is aanzienlijk. De bewijslast wordt onterecht bij de consument gelegd. Ik vraag ondersteuning om: Een correct en tijdig onderzoek te verkrijgen. Een snelle terugbetaling of vervanging af te dwingen. Duidelijkheid te krijgen rond de verantwoordelijkheid van DPD. Te vermijden dat een consument dit soort langdurige trajecten moet doorlopen bij een fout die niet bij hem ligt. Ik voeg reeds de relevante e-mailketen en documenten toe via de uploadfunctie. Gezien de waarde van de bestelling, de foutieve leveringsmelding, het gebrek aan bewijs, de tegenstrijdige verklaringen en de trage opvolging, vraag ik dat Test-Aankoop deze zaak helpt escaleren zodat er eindelijk een correcte oplossing (terugbetaling of herlevering) komt. Dank voor uw tussenkomst. Voor bijkomende informatie ben ik uiteraard steeds beschikbaar. Met vriendelijke groet,
Onjuiste prijs
Beste, Bij het ophalen van mijn bestelde producten hing er een andere prijs dan de online prijs die ik reeds betaalde aan mij producten. Er werd mij eerst al een compensatie beloofd voor het te laat leveren van de producten. Die heb ik niet gekregen en de tegemoetkoming naar de prijs op het etiket aan het kledingstuk heb ik ook niet gekregen. Ik betaalde €199,98 voor mijn bestelde producten terwijl ik bij het ophalen aan de kledingstukken 2 kaartjes zag hangen van €30 en van €50. Graag had ik hier toch het verschil van terug gekregen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
