Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
garantie
WE HEBBEN EEN FATBIKE GEKOCHT maar al na 2 weken stuk. gemaild garantie werd uitgesteld door het opvragen van video's bestanden voor 1 of andere reden ook de gebruiksaanwijzing van de fiets .... normaal heeft de verkoper hier zelf bezit van. vervolgens neemt de verkoper via whatsapp in het frans contact op omdat hij de garantie voorwaarden(volgens mij niet direct wou naleven) hij kwam af met voorstellen voor de controller ( cpu) op te sturen en '100 euro" schade vergoeding. waarop ik meerdere keren duidelijk geantwoord heb dat dit het probleem niet is en het zowel mechanisch als technisch niet meer functioneert zoals het zou moeten. de verkoper blijft meerdere malen proberen de garantie te ontlopen en komt met betere voorstellen in de hoop dat ik hier zou in trappen (bv 200 euro schade vergoeding ... dan 200 euro en een controller ) etc etc etc uiteindelijk heb ik gezegd dat ik hiermee naar jullie wou stappen. vervolgens wilt hij de helft van het aankoop bedrag terug storten.. en achteraf komt hij pas er achter dat dit zou kunnen mis lopen voor hem dus stelt hij voor een retour bon te maken maar na enkele dagen heb ik alsnog deze nog altijd niet ontvangen. ik heb van alles bewijs op foto via whatsapp en via de aankoop website JOOM zelf van de klanten service die mij zogezegd zou verder helpen. alsook de gesprekken met de verkoper zelf. helaas krijg ik dit niet allemaal naar jullie verzonden is er een andere mogelijkheid waar ik jullie alles zou kunnen bezorgen buiten dit want op jullie website is helaas enkel pdf bestanden toegelaten en ook dan is het te groot wegens de meerdere gesprekken en het uitgestel van de verkopers. bv via whatsapp of mail zou ik dit wel kunnen doen normaal. ik heb hier onder helaas maar 1 voorbeeld van de zo vele die ik graag zou willen laten zien aan jullie voor duidelijkheid dit bestand gaat tussen mij en de verkoper die duidelijk de garantie wilt ontlopen met allemaal zever. Mvg Danny Reynkens
Pakket niet geleverd
Product besteld en staat geleverd maar ik heb niks ontvangen Nu zijn ze mij al 3 maanden aan het lijntje aant houden en nog steeds geen oplossing of geld terug het gaat over 466.71€ dus toch een behoorlijk bedrag Het laatste wat ze me nu zeggen is dat ik bij gls pakjes een verklaring moet krijgen van niet levering en ze moeten dat naar joom sturen maar ik heb gebeld met gls en zei zeggen : dat joom klacht moet indienen bij gls dat het pakket niet is afgeleverd en als ik dat dan zeg tegen joom is het voor de 10de keer 10 dagen wachten op hun antwoord en ze zeggen dan gewoon we kunnen niks doen
Geen 2 jaar waarborg, enkel 30 dagen retourrecht, wel vestigingen in EU?
Als een bij hen besteld toestel faalt, verwerpt Joom waarborg en/of retourzending omdat ze maar 30 dagen retourrecht hanteren (staat wel duidelijk vermeld) ipv de 2 jaren waarborg van de EU. Ze hebben toch vestigingen in de EU en moeten dan toch ook aan de EU wetgeving voldoen? Ik krijg op deze vraag ook geen reactie van Joom.
Pakket niet ontvangen
Klarna deed onderzoek naar dit niet ontvangen pakket.Uit hun onderzoek bleek dat er geen geldig afleveringsbewijs is.Ik bezorgde jullie hun mail hieromtrent.Ook op jullie site staat vermeld dat ik dit pakket niet heb ontvangen.Gelieve aan Klarna te laten weten dat het bedrag voor dit pakket van de factuur moet gehaald worden voor 4/8/2023.Wij zijn hierover al in communicatie sinds april 2023.
Pakket niet ontvangen
Jullie bezorgden een geldig afleverbewijs.Ik nam contact met Bpost.Zij geven aan dat de webwinkel enkel contact met hen kan opnemen.Jullie weigeren contact op te nemen met de Bpost.Ook jullie site vermeld dat ik dit pakket niet heb ontvangen.Gelieve dit pakket van de factuur te halen bij Klarna voor 4/8/2023.Wij zijn hierover reeds in gesprek sinds april 2023.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten