Meest recente klachten

S. J.
19/09/2021

Problemen met terugbetaling Joker

Beste, in januari 2020 bestelde we bij joker online een rondreis met Camper in Florida voor de zomerperiode 2020 en betaalde we een voorschot van € 4.211 betaald op 21.01.2020.In mei 2020 hebben we contact gehad ivm onzeker situatie en kregen we bericht dat het geen probleem zou zijn om de vluchten om te boeken / camper zouden we kunnen annuleren. In juni 2020 hebben we bevestigd dat we niet naar Florida zouden reizen en hebben we gevraagd of we de reis konden omboeken naar een reis in Europa. 8 juni 2020 bericht gekregen dat reis naar Florida geannuleerd was en hebben we een voucher gekregen met melding dat deze kon gebruik worden voor vluchten of reis naar andere bestemming. Terugbetaling van de camper was niet mogelijk....Op 11 juni 2020 kregen we bericht dat lufthansa niet zo flexibel was in het verwerken van de vluchten en kregen we volgende melding:Zoals telefonisch besproken is de Lufthansa groep niet zo flexibel in het verwerken van de vluchten. Ik heb dit even met onze directeur besproken en hij stelt het volgende voor: • We behouden de ticketwaarde van de vluchten naar Miami voor een nieuwe reservatie volgend jaar naar eender welke bestemming. Hij heeft de tarieven van voorjaar 2021 al bekeken en is verbaasd dat deze zo laag zijn. Hij verwacht tarieven in dezelfde lijn voor de zomer. Binnen de Lufthansa groep zijn er sowieso veel mogelijkheden om het laagste tarief te zoeken. We zoeken dan een ticket dat ongeveer dezelfde waarde heeft als het huidige ticket.• We geven nieuwe tickets uit voor de vluchten naar Malaga. Hiervoor kunt u gedeeltelijk het voorschot van de camper gebruiken (812,65 euro). Dat betekent nog een opleg van 447.87 euro.• We proberen sowieso om toch nog een terugbetaling te bekomen voor de originele tickets via onze sales agent bij de Lufthansa groep, maar daar kunnen we geen garantie over geven. December 2020 hebben we terugbetaling gevraagd van openstaande bedrag en kregen we de melding dat er een verschil was tussen de corona vouchers en de goodwill voucher die we van Joker hadden gekregen en dat de goodwill voucher niet kon omgezet worden in contactenIn februari kregen we bericht dat ticket enkel kom omgeboekt worden tot 31.05.2021 en afreisdatum voor dec 2021 moest zijn. bij boeking moet ook volledige bedrag besteed worden..Op 08.03.2021 kregen we volgend bericht: wat we wel kunnen doen is jullie goodwill voucher omzetten naar een Joker reiswaardebon, zonder beperking van luchtvaartmaatschappij, deze is dan geldig tot 31/09/2022. Met deze voucher zijn jullie dan volledig vrij om te boeken wat jullie wensen, voor het bedrag van 3323.15 euroWe hebben enkele voorstellen laten uitwerken voor reis naar Florida in December.Gezien ik recent in een nieuwe functie ben gestart waardoor lange reizen de komende jaren niet mogelijk zijn - én de onzekere Corona situatie hebben we dir op 15.08 aan joker gemeld en gevraagd om het openstaande bedrag terug te storten. het Dossier werd overgemaakt aan de directie - en kreeg ik als reactie: echter momenteel hebben we nog niet meer nieuws wat betreft jullie dossier. We sturen een herinnering, echter hangen we ook af van derden.Zodra we meer nieuws hebben, brengen we jullie op de hoogte.We zijn ondertussen weer een maand verder zonder terugbetaling - in contact / overleg gaan met directie blijkt ook niet mogelijk.

Opgelost
C. V.
28/07/2020

problemen met terugbetaling

Beste,In de maand januari 2020 besluit mijn dochter met haar 3 zonen een rondreis te maken in canada. Als ouders beslissen we mee te gaan. Mijn dochter doet het benodigde schrijfwerk voor ons.Op 21/1 krijgen we een bestelbon met nr BL-31129 toegestuurd.Nadien kregen wij factuur 6/854 d.d. 29.1 voor 1933,11 euro op onze naam die we betaalden en gezien onze leeftijd ook voorzag in een annulatieverzekering bij allianz Global assistance.In de maand mei beslist mijn dochter om gebruik te maken van de voorgestelde voucher voor haar en de kinderen. Wij krijgen een gelijkaardig voorstel volgens onderstaande richtlijnen :Wat betreft de vluchten werkt Lufthansa met een openstaand credit.Dit wil zeggen dat zij het reeds betaalde bedrag van je vluchten opzij plaatsen tot je een nieuw vertrek kan inplannen.Dit krediet dient ten laatste 31 jan 2021 verzilvert te wordenTen laatste 31dec2021 dient de nieuwe reis te beginnen.Opgelet: indien de nieuwe tickets goedkoper zijn t.o.v. de originele boeking voorziet de maatschappij geen terugbetaling, indien de nieuwe tickets duurder zijn dient de reiziger het verschil bij te leggen.Om het credit te gebruiken, rekent Joker een transactiekost van 20 euro/ticket aan.Graag verneem ik of jullie hiermee akkoord gaan zodat ik de nodige stappen kan ondernemen.We gaan niet in op het voorstel en besluiten af te wachten.Toen Canada besloot om de grenzen dicht te houden hebben wij Joker om terugbetaling van de tickets gevraagd.Joker liet ons weten dat dat niet mogelijk was omdat mijn dochter, niettegenstaande dat ze een ander boekingsnummer had, een voucher had aanvaard en wij samen reisden wij automatisch ook een voucher moesten aanvaarden. Gezien onze leeftijd wij niet meer binnen de door hen gestelde termijn gingen vliegen vroegen wij of we de vouchers mochten doorgeven aan onze kinderen. Ook dat was niet toegelaten en ze bleven ons heel strikte richtlijnen opleggen.Hieronder hun antwoord :U hebt een verschillend Joker dossiernummer, dat klopt. Het boekingsnummer van uw vluchten is exact hetzelfde voor alle reizigers, u kan dit vergelijken via beide facturen in bijlage waar u bij de vluchten bovenaan kan zien staan: PO : 472REY voor zowel uw Joker dossier als dat van uw dochter. Uw dochter heeft deze reis geboekt als hoofdboeker en heeft dit besproken met mijn collega in mei. Wij hebben uw tickets niet geannuleerd zonder antwoord, wij hebben dit gedaan omdat dit zo was overeengekomen voor de hele boeking van jullie reis naar Canada. We zijn zeer hard verschoten van uw reactie om dit juridisch te laten ondersteunen aangezien wij telkens een goede service hebben verleend voor jullie dossier en dit nog steeds doen met de nodige transparantie & eerlijkheid. Wij volgen de maatregelen die wettelijk door de luchtvaartmaatschappijen zijn doorgegeven en dit werd ook zo toegepast voor jullie reis naar Canada.Moesten jullie tickets apart geboekt zijn geweest was dit een ander verhaal maar aangezien alles onder dezelfde reservatie is geboekt kunnen we geen verschillend alternatief per passagier aanbieden maar enkel 1 alternatief voor de volledige reservatie. Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen indien u vragen heeft.Mijn bedenkingen :Waarom sturen ze een voorstel naar mij als ik niet kan kiezen? Mijn dochter heeft voor haar gezin gekozen en heeft ook een voucher voor haar gezin gekregen. Ze wist dat wij ook een voorstel gingen krijgen maar niet dat ze nu ook voor ons beslist had.Ik had een apart faktuur en apart boekingsnummerHun reactie hierop was :Er bestaat maar 1 enkele boeking, geen 2 boekingen. Uw dochter heeft de hele reis naar Canada voor jullie mee gereserveerd en dit is in 1 boeking gebeurd.De opsplitsing van de facturen is omdat jullie dit hadden gevraagd om de betalingen te kunnen splitsen, maar de reservaties zijn voor iedereen te samen gemaakt dus de vliegtickets staan voor iedereen onder 1 reserveringsnummer. Naargelang de keuze van jullie dochter hebben wij het krediet aangevraagd bij Lufthansa voor jullie reservatie.Indien je een terugbetaling wenst is dit volgens de voorwaarden van het ticket maar bij jullie zijn de annulering kosten 100% zoals vermeld op de verkoopfactuur.De dag van ons vertrek stond de vlucht bij Lufthansa gecanceld. Ik heb voor alle veiligheid ook een refund aangevraagd bij Lufthansa op dezelfde dag.Kan iemand mij zeggen of dit juridisch klopt en wat ik kan doen om de terugbetaling te bekomen. Momenteel heb ik nog niets ontvangen.

Afgesloten
F. M.
6/04/2020

Problemen met terugbetaling

Beste In mei ging ik op groepsreis met de maatschappij Joker. Door de corona wordt mijn geld niet terug gestort en krijg ik een tegoedbon. Maar volgend jaar kan ik niet meer reizen door mijn nieuwe job en wil ik mijn geld terug. Ik had al 895 euro gestort, ik zou dat geld graag terug hebben. MvgFauve Malfait

Opgelost
A. C.
24/10/2016

Salkantay trekking - ondermaatse service

Beste,We wensen ook via deze weg een klacht in te dienen over onze trekking die we via Joker reizen hebben geboekt. Hierbij de inhoud van de twee mails die we hierover al gestuurd hebben. Mail 1 (11/10/2016)Beste,Wij zijn vandaag toegenomen in Kuzco, Peru, en zijn langsgegaan bij het lokale agency South America Planet zoals afgesproken. Laten we zeggen dat dat een onaangename verrassing was.Hoewel de mensen vriendelijk waren, kwam het kantoor niet bepaald professioneel over. Ten eerste hebben we eerst een half uur moeten wachten, ook al hadden we een afspraak gemaakt voor half twaalf en waren wij perfect op tijd.Ten tweede leek onze gids in de veronderstelling dat wij een privétour hadden geboekt en blijken we morgen de enige twee in onze groep te zijn. Nu hadden wij net bij jullie geboekt om in een leuke internationale groep van jonge gelijkgestemde mensen te zitten. Dat we op onszelf moeten wandelen drie dagen lang, was dus niet onze bedoeling en doet afbreuk aan de ervaring.Onze teleurstelling werd nadien enkel nog groter toen we in andere kantoren vaststelden dat de gemiddelde prijs voor 4D/3N Salkantay slechts een derde bedraagt dan wat wij bij jullie hebben betaald. Ons hostel biedt dezelfde trek bv aan voor 179 dollar. Nu vinden wij het niet erg om meer te betalen voor meer kwaliteit, maar in dit geval hebben wij het gevoel dat we gewoon afgezet zijn. Tenslotte hebben jullie ons enkel doorverwezen naar een plaatselijk kantoortje waar we zelf nooit iets zouden hebben geboekt.Zelfs vóór vertrek zijn wij al zwaar teleurgesteld in Joker, een bedrijf waarvan we dachten dat het betrouwbaar en kwaliteitsvol was. Wij stappen zo dadelijk nog rechtstreeks naar het kantoor in de hoop alsnog aan te kunnen sluiten bij een andere groep en nog iets te kunnen redden, maar vinden een gedeeltelijke terugbetaling niet meer dan logisch, gezien het gigantische prijsverschil en het gebrek aan kwaliteit.Daisy & SofieMail 02 (23/10/2016)We hebben bewust gewacht tot na onze trekking om een definitief oordeel te vellen en geprobeerd om er het beste van te maken. Omdat het lokale bureau ons had beloofd om ons samen te voegen bij een andere groep, zijn we toch met een positieve instelling vertrokken. Maar hoewel de Salkantay trek zelf heel mooi was, was onze ervaring met de organisatie er rond bijzonder teleurstellend. Wij hebben dit reeds aangegeven op het enquêteformulier dat we op het einde van de trek hebben ontvangen, en willen jullie hierbij ook op de hoogte stellen van onze klachten.Zoals in jullie laatste mail vermeld, heeft het lokale bureau ons de dag voor vertrek gezegd dat we zouden mogen aansluiten bij een andere groep van tien, met behoud van onze gids, dragers en kok. Dat vonden wij uiteraard een goed idee. Op de ochtend van vertrek sprak onze gids plots van een groep van vijf, die we bij aankomst van de eerste kampeerplaats zouden ontmoeten. Wij hebben de beloofde groep echter nooit ontmoet, ondanks ons herhaaldelijk aandringen (elke dag) en de herhaaldelijke bevestigingen van onze gids. We hebben de hele Salkantay uiteindelijk dus toch met zijn tweeën gedaan.Daarenboven hebben we moeten vaststellen dat South America Planet niet voldoet aan de door Joker gegarandeerde dienstverlening. We hebben rechtstreeks kunnen vergelijken met de andere groepen die op dezelfde kampeerplaatsen verbleven, en hebben een heel aantal tekortkomingen opgemerkt.1. De beloofde paarden/ezels waren de eerste dag nog niet besteld. Hoewel onze gids voorstelde om de eerste dag een voorsprong te nemen op de tweede (zwaarste) dag, kon dat niet door het gebrek aan paarden. Daardoor moesten we al vanaf half twaalf 's middags op onze slaapplaats blijven.2. Het materiaal van SAP liet zwaar te wensen over. Onze tent had duidelijk zijn beste tijd gehad een aantal ritsen waren kapot waardoor de tent moeilijk af te sluiten was. Ook de lunchplek op de tweede dag was allesbehalve comfortabel. Na zes uur non-stop wandelen, moesten we lunchen in een bouwsel met losse plastieken zeilen die nauwelijks beschermden tegen de wind, regen en hagel op dat moment. Als zitplaats waren er enkel smalle kapotte houten planken. Niet bepaald een plek om uit te rusten of op te warmen.3. Op de derde dag zouden we een auto hebben om ons naar Hydro Elektrica te brengen. Die auto bleek een taxi waarin we met vijf andere lokale passagiers werden samengepropt.4. Het eten was over de hele lijn ondermaats. Het was bijna altijd koud, bijna altijd smakeloos, we kregen nauwelijks groenten, fruit of vlees. Eén avondmaal bestond zelfs uitsluitend uit zetmeel: pasta zonder saus, rijst, gefrituurde aardappelen en yucca. De andere groep op onze kampplaats had zoveel medelijden met ons dat ze wat van hun eten hebben gedeeld. Bovendien was de kok onvriendelijk en weigerde hij de derde ochtend om water voor ons te koken.4. Hoewel de omgeving prachtig was, kregen we nauwelijks de tijd om ervan te genieten. De gids gaf onderweg amper uitleg en joeg ons voortdurend op, ook al kwamen we steeds ruim op tijd aan. Bovendien vertrokken we 's ochtends door zijn schuld steeds later dan het afgesproken uur en hebben we grote delen zonder gids moeten lopen (met hem ver achter of voor ons). Bij aankomst op de kampeerplaatsen, lunchplekken en zelfs in Aguas Calientes wist hij nooit waar we nu precies moesten zijn. Zo heeft hij een half uur naar ons hotel moeten zoeken. Ook wilde hij ons elk vijf sol extra aanrekenen voor het vervoer van onze bagage naar Aguas Calientes. Ook onze rondleiding in Machu Picchu was ontoereikend qua informatie.Het moet gezegd dat de concrete boekingen zelf (het hotel in Aguas Calientes, de bus naar Machu Picchu en de trein/auto terug naar Cusco) prima in orde waren, daar kunnen we echt niets over opmerken. Onze klachten gaan duidelijk over SAP, maar als eindverantwoordelijke zou Joker toch moeten nagaan dat de kwaliteit bij zijn partners naar behoren is, zeker voor het bedrag dat wordt aangerekend. Bovendien heeft onze gids ons toevertrouwd dat hij door SAP aanzienlijk slechter wordt betaald dan door het andere bedrijf waarvoor hij tours geeft. En dat terwijl Joker bekend staat om zijn verantwoordelijke en ethische reizen... Tot slot kan het geen toeval zijn dat de deelnemers aan de gelijktijdige Inca Trail, waarmee wij op de trein en het busje terug naar Cusco zaten, eveneens zeer ontevreden waren over de geleverde diensten van SAP. Toen een ander Vlaams koppel het logo van SAP op onze duffel bags zag, spraken zij ons spontaan aan om te vragen of wij een betere ervaring hadden gehad dan hen. Ook hun groep was van plan klacht in te dienen. Dringende reden om jullie partnership met SAP te heroverwegen, denken wij, want de klachten zullen ongetwijfeld blijven toestromen.Wij blijven dus bij ons eerder geformuleerde standpunt dat we recht hebben op een gedeeltelijke terugbetaling, gezien de slechte ervaringen met South America Planet. Wij zullen deze klacht overigens ook officieel indienen via onze collega's bij Test-Aankoop, en ook onze juridische dienst raadplegen over mogelijke verdere stappen. In afwachting van uw antwoord,Met vriendelijke groeten,Daisy en Sofie

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform