Beste, in januari 2020 bestelde we bij joker online een rondreis met Camper in Florida voor de zomerperiode 2020 en betaalde we een voorschot van € 4.211 betaald op 21.01.2020.In mei 2020 hebben we contact gehad ivm onzeker situatie en kregen we bericht dat het geen probleem zou zijn om de vluchten om te boeken / camper zouden we kunnen annuleren. In juni 2020 hebben we bevestigd dat we niet naar Florida zouden reizen en hebben we gevraagd of we de reis konden omboeken naar een reis in Europa. 8 juni 2020 bericht gekregen dat reis naar Florida geannuleerd was en hebben we een voucher gekregen met melding dat deze kon gebruik worden voor vluchten of reis naar andere bestemming. Terugbetaling van de camper was niet mogelijk....Op 11 juni 2020 kregen we bericht dat lufthansa niet zo flexibel was in het verwerken van de vluchten en kregen we volgende melding:Zoals telefonisch besproken is de Lufthansa groep niet zo flexibel in het verwerken van de vluchten. Ik heb dit even met onze directeur besproken en hij stelt het volgende voor: • We behouden de ticketwaarde van de vluchten naar Miami voor een nieuwe reservatie volgend jaar naar eender welke bestemming. Hij heeft de tarieven van voorjaar 2021 al bekeken en is verbaasd dat deze zo laag zijn. Hij verwacht tarieven in dezelfde lijn voor de zomer. Binnen de Lufthansa groep zijn er sowieso veel mogelijkheden om het laagste tarief te zoeken. We zoeken dan een ticket dat ongeveer dezelfde waarde heeft als het huidige ticket.• We geven nieuwe tickets uit voor de vluchten naar Malaga. Hiervoor kunt u gedeeltelijk het voorschot van de camper gebruiken (812,65 euro). Dat betekent nog een opleg van 447.87 euro.• We proberen sowieso om toch nog een terugbetaling te bekomen voor de originele tickets via onze sales agent bij de Lufthansa groep, maar daar kunnen we geen garantie over geven. December 2020 hebben we terugbetaling gevraagd van openstaande bedrag en kregen we de melding dat er een verschil was tussen de corona vouchers en de goodwill voucher die we van Joker hadden gekregen en dat de goodwill voucher niet kon omgezet worden in contactenIn februari kregen we bericht dat ticket enkel kom omgeboekt worden tot 31.05.2021 en afreisdatum voor dec 2021 moest zijn. bij boeking moet ook volledige bedrag besteed worden..Op 08.03.2021 kregen we volgend bericht: wat we wel kunnen doen is jullie goodwill voucher omzetten naar een Joker reiswaardebon, zonder beperking van luchtvaartmaatschappij, deze is dan geldig tot 31/09/2022. Met deze voucher zijn jullie dan volledig vrij om te boeken wat jullie wensen, voor het bedrag van 3323.15 euroWe hebben enkele voorstellen laten uitwerken voor reis naar Florida in December.Gezien ik recent in een nieuwe functie ben gestart waardoor lange reizen de komende jaren niet mogelijk zijn - én de onzekere Corona situatie hebben we dir op 15.08 aan joker gemeld en gevraagd om het openstaande bedrag terug te storten. het Dossier werd overgemaakt aan de directie - en kreeg ik als reactie: echter momenteel hebben we nog niet meer nieuws wat betreft jullie dossier. We sturen een herinnering, echter hangen we ook af van derden.Zodra we meer nieuws hebben, brengen we jullie op de hoogte.We zijn ondertussen weer een maand verder zonder terugbetaling - in contact / overleg gaan met directie blijkt ook niet mogelijk.