Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 68
- Aantal klachten *
- 15
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 19 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Nalaten te reageren op aangevraagde informatie
Ik vroeg telefonisch 2 maal de factuur op van het bedrijf waar ik zogenaamd nog een onbetaalde factuur heb openstaan securex guichet dentreprises go-start asbl . Ik heb nog nooit van deze firma gehoord.
incasso
Geachte, betreft INTRUM nv/ HOIST FINANCE AB In 2017 zat ik in schuldbemiddeling dewelke ondertussen is beëindigt. Hoist Fin. is een bedrijf die schulden afkoopt bij schuldeisers en werd later door INTRUM NV overgenomen. Recent ontvang ik een schrijven vanwege INTRUM om een schuld uit 2017 alsnog te vereffenen met inbegrip van extra interesten. Nu, in het eindvonnis van de rechtbank zijn destijds alle schulden voldaan en mochten er ook geen extra kosten en/of interesten worden aangerekend. De praktijken van Hoist Fin. zijn reeds eerder in Nederland veroordeelt doch nu probeert Intrum dezelfde praktijk toe te passen. Ik vermoed dat ik niet de enige ben en ik vrees dat er mensen zijn die alsnog betalen, ten onrechte. Ik heb eerder Intrum te kennen gegeven dat ik dit pure maffiapraktijken vind en zij misbruik maken van hun dubieuze praktijken om schulden "over te kopen". In deze wachten zij circa 7 jaren om dan hun rekening te presenteren , blijkbaar zonder weet te hebben van de uitspraak van de rechtbank. Gezien het eindvonnis en dus het beëindigen van de schuldbemiddeling ben ik van mening dat Intrum hier, net als Hoist Fin. , misbruik maakt en zij een heel agressief bussinesmodel gebruiken om zich te verrijken. Vraag: zijn deze praktijken U gekend? Wat kan hier heel specifiek aan gedaan worden? Kunt U mij advies geven in deze? Moet deze praktijk niet een halt worden toegeroepen om leden hiertegen te beschermen? Dank bij voorbaat voor uw inzichten/advies terzake. In bijlage eindvonnis Vriendelijke groeten. H.Vermeulen e-mail: herman.vermeulen@outlook.be gsm: 0477764773
verdachte betalingsaanvraag
Beste, wij ontvingen voor de zoveelste maal een verdachte mail op naam van uw firma voor de betaling van een zogezegde openstaande schuld van 411.45 € + kosten en intresten voor een totaal bedrag van 564.75 € voor een zogezegde niet betaalde schuld aan uw bedrijf Intrum. Wij wensen u hiervan op de hoogte te brengen zodat u het nodige kunt doen om deze oplichterij te doen stoppen. Van onze kant hebben wij reeds de zaak doorgegeven aan safeonweb om anderen te beschermen tegen het misbruik van uw bedrijf. Mocht deze mail toch van een uw diensten afkomstig te zijn, wensen wij u er attent op te maken dat wij nooit een bestelling gemaakt hebben aan uw firma, noch enig product of dienst bekomen hebben, en zeker geen facturen ontvangen hebben. In dit geval verwachten wij binnen de 72 uur uw bevestiging dat deze mail een misverstand is van uwentwege. Indien wij deze bevestiging niet tijdig ontvangen hebben, zullen wij zonder verwijl de bevoegde diensten verwittigen van deze poging tot oplichting. Vriendelijke groeten, Dirk Casselein
problemen betalen schoolfactuur
ik ontving begin dit jaar via intrum een dossier voor onbetaalde facturen . Eerst had ik problemen om in te loggen . Na mailen dat ik niet kan inloggen , geen antwoord. Na enige tijd kon ik inloggen . Ik heb een aanvraag via de berichten knop gestuurd voor een afbetaling . omdat de voorgestelde afbetaling niet haalbaar zijn door ziekte . Vandaag bekijk ik na enige tijd waarom ik ng geen antwoord ontving en lees ik dat mij Dossier is overgemaak naar een deurwaarder , wegens niet betaling. Ik heb tot op heden daar ng niks van vernomen , maar het feit dat ik via mijn dossier een aanvraag van afbetaling heb gevraagd en geen antwoord mocht ontvangen ... dit lijkt me geen correcte behandeling van het dossier , maar eerder een duuw in de richting van meer kosten voor iemand die al in geldnood zit . Graag had ik hiervan nota gemaakt en aan jullie doorgegeven . In de hoop dat er wel eens een antwoord komt van de dienst Intrum.mvg
veel te veel gerekend
Wij namen enkele jaren geleden een voordeelabonnement van 6 euro bij het laatste nieuws, omdat we meer geen krant kregen dan wel, zegden we dat op, maar toen stuurden ze een rekening voor een jaarabonnement, dat wij nooit bestelden, wij kregen nooit geen krant meer, maar zouden nu toch voor een jaar moeten betalen, dit is al enkele jaren geleden maar ze blijven maar aanmaningen sturen en dreigen nu zelfs met een deurwaarder. Dat ze maar eerst bewijzen dat wij dat abonnement hebben besteld, dat hebben we nooit gedaan.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 19 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten