Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nalaten te reageren op aangevraagde informatie
Ik vroeg telefonisch 2 maal de factuur op van het bedrijf waar ik zogenaamd nog een onbetaalde factuur heb openstaan securex guichet dentreprises go-start asbl . Ik heb nog nooit van deze firma gehoord.
incasso
Geachte, betreft INTRUM nv/ HOIST FINANCE AB In 2017 zat ik in schuldbemiddeling dewelke ondertussen is beëindigt. Hoist Fin. is een bedrijf die schulden afkoopt bij schuldeisers en werd later door INTRUM NV overgenomen. Recent ontvang ik een schrijven vanwege INTRUM om een schuld uit 2017 alsnog te vereffenen met inbegrip van extra interesten. Nu, in het eindvonnis van de rechtbank zijn destijds alle schulden voldaan en mochten er ook geen extra kosten en/of interesten worden aangerekend. De praktijken van Hoist Fin. zijn reeds eerder in Nederland veroordeelt doch nu probeert Intrum dezelfde praktijk toe te passen. Ik vermoed dat ik niet de enige ben en ik vrees dat er mensen zijn die alsnog betalen, ten onrechte. Ik heb eerder Intrum te kennen gegeven dat ik dit pure maffiapraktijken vind en zij misbruik maken van hun dubieuze praktijken om schulden "over te kopen". In deze wachten zij circa 7 jaren om dan hun rekening te presenteren , blijkbaar zonder weet te hebben van de uitspraak van de rechtbank. Gezien het eindvonnis en dus het beëindigen van de schuldbemiddeling ben ik van mening dat Intrum hier, net als Hoist Fin. , misbruik maakt en zij een heel agressief bussinesmodel gebruiken om zich te verrijken. Vraag: zijn deze praktijken U gekend? Wat kan hier heel specifiek aan gedaan worden? Kunt U mij advies geven in deze? Moet deze praktijk niet een halt worden toegeroepen om leden hiertegen te beschermen? Dank bij voorbaat voor uw inzichten/advies terzake. In bijlage eindvonnis Vriendelijke groeten. H.Vermeulen e-mail: herman.vermeulen@outlook.be gsm: 0477764773
verdachte betalingsaanvraag
Beste, wij ontvingen voor de zoveelste maal een verdachte mail op naam van uw firma voor de betaling van een zogezegde openstaande schuld van 411.45 € + kosten en intresten voor een totaal bedrag van 564.75 € voor een zogezegde niet betaalde schuld aan uw bedrijf Intrum. Wij wensen u hiervan op de hoogte te brengen zodat u het nodige kunt doen om deze oplichterij te doen stoppen. Van onze kant hebben wij reeds de zaak doorgegeven aan safeonweb om anderen te beschermen tegen het misbruik van uw bedrijf. Mocht deze mail toch van een uw diensten afkomstig te zijn, wensen wij u er attent op te maken dat wij nooit een bestelling gemaakt hebben aan uw firma, noch enig product of dienst bekomen hebben, en zeker geen facturen ontvangen hebben. In dit geval verwachten wij binnen de 72 uur uw bevestiging dat deze mail een misverstand is van uwentwege. Indien wij deze bevestiging niet tijdig ontvangen hebben, zullen wij zonder verwijl de bevoegde diensten verwittigen van deze poging tot oplichting. Vriendelijke groeten, Dirk Casselein
problemen betalen schoolfactuur
ik ontving begin dit jaar via intrum een dossier voor onbetaalde facturen . Eerst had ik problemen om in te loggen . Na mailen dat ik niet kan inloggen , geen antwoord. Na enige tijd kon ik inloggen . Ik heb een aanvraag via de berichten knop gestuurd voor een afbetaling . omdat de voorgestelde afbetaling niet haalbaar zijn door ziekte . Vandaag bekijk ik na enige tijd waarom ik ng geen antwoord ontving en lees ik dat mij Dossier is overgemaak naar een deurwaarder , wegens niet betaling. Ik heb tot op heden daar ng niks van vernomen , maar het feit dat ik via mijn dossier een aanvraag van afbetaling heb gevraagd en geen antwoord mocht ontvangen ... dit lijkt me geen correcte behandeling van het dossier , maar eerder een duuw in de richting van meer kosten voor iemand die al in geldnood zit . Graag had ik hiervan nota gemaakt en aan jullie doorgegeven . In de hoop dat er wel eens een antwoord komt van de dienst Intrum.mvg
veel te veel gerekend
Wij namen enkele jaren geleden een voordeelabonnement van 6 euro bij het laatste nieuws, omdat we meer geen krant kregen dan wel, zegden we dat op, maar toen stuurden ze een rekening voor een jaarabonnement, dat wij nooit bestelden, wij kregen nooit geen krant meer, maar zouden nu toch voor een jaar moeten betalen, dit is al enkele jaren geleden maar ze blijven maar aanmaningen sturen en dreigen nu zelfs met een deurwaarder. Dat ze maar eerst bewijzen dat wij dat abonnement hebben besteld, dat hebben we nooit gedaan.
Aanaming voor onbekende aankoop
Ik krijg van intrum een laatste verwittiging voor een openstaand bedrag bij Paynovate SA van een zogenaamde aankoop op 31/12/2022. Op de aanmaning staat er ook nergens een vermelding waarvoor het bedrag verschuldigd is. Ook hebben wij van Paynovate SA nooit een betalingsherinnering ontvangen laat staan een factuur. We krijgen ook geen reactie op onze mail met de vraag waarvoor we dienen te betalen. Wij gingen er vanuit dat dit fishing was, aangezien het enorm aantal klachten over Intrum dat we online vonden. Het gaat over een aankoop van 8.84€ en we zouden inclusief schadevergoeding (90€) en interesten (0,50€) een bedrag van 99,34 dienen te betalen.We hadden daarom graag van Intrum willen weten over welke aankoop dit gaat alsook willen wij bewijzen van deze aankoop.
Onterechte aanmaning
Beste, Ik herhaal even de feiten:- het appartement werd verkocht - we hebben nooit een faktuur ontvangen over het geclaimde bedrag - vreemd dat dit niet per mail werd opgestuurd, want op het adres hadden we niets meer te zoeken wegens verkoop- ter goeder trouw hebben we de hoofdsom betaald, zonder zelfs maar te weten waar het echt om gaat (!)- de faktuur blijkt dan over een retour van materiaal te gaan (!)- hiervan hebben we op 26/6 het bewijs van inlevering aan u verstuurd, met uw bevestiging ontvangst en dat u ging checken met Telenet (maar zonder verdere actie/reactie)Ons inziens hebben we het hoofdbedrag (45€) van de claim ten onterechte betaald !! Graag terugbetaling hiervan en afsluiting van dit dossier.
dreigen tot burger een onjuiste aanrekening te laten betalen
Beste,ik kreeg op wo 24 aug. 08:31 een aanmaning voor een onbetaalde factuur, echter ben ik onlangs verhuisd en heb deze factuur niet mogen ontvangen.ik heb een mail gestuurd naar hen voor een bewijs van betaling maar kreeg het volgende antwoord Wij bevestigen u een goede ontvangst van uw schrijven. ''Bij het uitblijven van de facturen, heeft u zelf de verantwoordelijkheid om dit te melden of na te vragen. Om uw dossier verder te onderzoeken hebben wij een kopie van deze melding via aangetekend schrijven, per fax of per mail nodig. Enkel dit document, kunnen wij aanvaarden als een geldig bewijs.Zoniet blijven de kosten, conform de algemene voorwaarden, te betalen. Indien u ons dit bewijs niet kunt voorleggen, verwachten wij uw betaling binnen de 10 dagen.''waarop ik hen opnieuw vroeg om het juiste bewijs stukken te leveren daar ik nooit de kans had gehad om deze factuur te betalenik kreeg hier echter geen antwoord op, na 3 maal aandringen zonder antwoord heb ik contact opgenomen met MEDISCH LABO MEDINA BV,daar hebben zij direct opgemerkt dat ik inderdaad verhuisd was en de factuur naar mijn oud adres was gestuurd en ondertussen ook een juiste aanrekening heb gekregenik vind het dan ook wanpraktijken van intrum dat zij u afdreigen zonder enige vorm van controle ook al werd dit 3 keer gevraagd.had ik zelf geen contact opgenomen met de opdrachtgever had ik waarschijnlijk een foutieve factuur betaald...Principal amount :40.74 EUR (dit bedrag heb ik ondertussen betaald aan de opdrachtgever na akkoord via mail)Costs (compensation) :60.00 EURInterests:2.74 EURPaid:0.00 EURCurrent balance:103.48 EUR1620112159933Martelaarslaan 21 bus 1001B-9000 GentTel. : +32 (0)9 265 65 03Fax : +32 (0)9-218 90 60bo@intrum.behttps://www.intrum.beik vind het ongehoord dat een ''incassobureau'' zoon wanpraktijk gebruikt om de burger af te schrikken een onjuiste factuur te betalen, en verder enige vorm van communicatie weigeren.graag had ik dan ook jullie aangesproken om verdere stappen te nemen en indien mogelijk klacht in te dienenMvgMike De Meyer
Openstaand saldo EMESA B.V. - VAKANTIEVEILINGEN.BE
Beste,Ik werd door Intrum benaderd met de vraag 8,50 eur (hoofdsom) + 40,00 EUR (schadevergoeding) te betalen voor een artikel besteld bij Vakantieveilingen. Het is zo dat ik sinds begin maart opgenomen ben in het psychiatrisch ziekenhuis st. Jozef te Munsterbilzen. Waarschijnlijk is het betaalverzoek van Vakantieveilingen verstuurd via mail, en heb ik dit bericht niet kunnen raadplegen, of heb heb ik het over het hoofd gezien ik heb namelijk geen toegang gehad tot mijn mailbox gedurende één maand.Ik kan mij niet herinneren welk artikel ik zou besteld hebben, maar ben bereid hiervoor te betalen indien ik het daadwerkelijk mocht ontvangen hebben. Ik ben het echter niet eens met de schadevergoeding van 40 (!!!) euro, om eerder genoemde redenen.Ik reken op een spoedig antwoord,Paulien Briers
Onbetaalde factuur + onkosten
Beste, ik kreeg onlangs emails van Intrum NV, een incasso-bureau, dat mij vraagt om openstaande schulden bij Telenet te betalen. Als ik via Mijn Telenet naar mijn facturen ga kijken, waar ik in september 2021 al mijn diensten heb opgezegd, dan staan daar 0 onbetaalde facturen. Heb van Telenet zelf ook nooit een herinnering gekregen voor openstaande schulden, aangezien ik dit steeds zorgvuldig en tijdig betaalde. Graag had ik meer info gehad over Intrum en hun praktijken. Online lees ik enkel negatieve commentaren over hun wanpraktijken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten