Meest recente klachten

W. P.
14/10/2021

buitensporig bestek

BesteEind augustus viel ik met mijn auto in panne op de E17. Omdat mijn wagen werd getakeld door de FAST kon mijn wagen niet naar mijn eigen garage laten takelen. Met de pechverhelping kwam ik overeen dat mijn wagen naar Imacar Sint Niklaas zou worden gebracht aangezien het een Citroën is.Ik ontving van Imacar een bestek voor een bedrag van 2872 euro. Omdat dit toch wel heel veel is informeerde ik bij een andere garage.Daar werd mijn wagen gemaakt binnen de 2 dagen voor het ongelooflijke bedrag van 365 euro. Dit is toch wel een heel groot verschil. Op mijn bestek bij Imacar staat trouwens ook vermeld dat dit een dieselwagen is terwijl het over een benzine wagen gaat.Ik stel mij dus ernstige vragen over dit bestek. Werd er eigenlijk wel naar mijn auto gekeken of werd er zomaar een bestek afgeprint op mijn naam?Aangezien ik mijn wagen niet wenste te laten maken bij Imacar moest ik wel bestekkosten betalen. Op het bestek stond 3/4 uur vermeld. Op de factuur rekenden ze een volledig uur aan. Pas na een mailtje werd dit aangepast.Aangezien uiteindelijk in mijn garage enkel de thermostaat en nog één onderdeel waarvan de naam me nu ontgaat werd vervangen meen ik te stellen dat er van het bestek niet veel klopte.Ik vind dus dat ik recht heb op de teruggave van de bestekkosten.

Afgesloten
C. C.
2/11/2020

vragen ivm naleven garantie

Beste,op 25/09/2020, bestelden wij een Fiat 500 sport in uw vestiging te Sint-Niklaas. Dit betreft een jonge 2e hands, met eerste inschrijving 10/07/2019.De Fiat werd opgeleverd op 05/10/2020, door uw verkoper, Dhr. Closson.Tijdens de oplevering, werd ons verteld dat er een tire kit (compressor met vulpasta) aanwezig was.Eveneens werd ons gemeld dat er 1 jaar garantie op het voertuig zit (die grotendeels door de nog lopende fabrieksgarantie wordt gedekt).2 dagen na oplevering stellen we vast dat het voertuig een langere periode met een platte band (achteraan kant chauffeur) heeft gestaan, dat er condens in de koplampen komt na regenweer en dat deTire kit niet aanwezig is.Mijn vrouw is toen daags nadien bij u in de garage langsgekomen, en is daar met een kluitje in het riet gestuurd:- De band was naar eigen zeggen goed (niettegenstaande duidelijk enkel aan de binnenzijde drukschade te zien is)- de Tire kit zou niet standaard bij dit voertuig geweest zijn (niettegenstaande uw verkoper wel degelijk zei dat deze aanwezig was)- en u vindt het normaal dat er zich in de koplampen vrij veel condens vormt na een rit bij het kleinste beetje regen.ik heb u toen de dag dáárop een mail gestuurd, om mijn ongenoegen te uiten, en met mijn 30-jarige ervaring in de automobielbranche aangetoond dat uw uitleg - mijns inziens - niet correct was.U heeft toen deze mail 14 dagen laten liggen!!Het is pas na 2 herinneringsmails, 14 dagen nadien, dat u - opnieuw - de verantwoordelijkheid niet opneemt.Mijn vraag is: waarom dient een garantie dan??Ik ben zeer teleurgesteld in uw garage en uw aanpak van een nieuwe klant. Graag alsnog een passend voorstel!groeten,Chris Callant

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform