Terug

vragen ivm naleven garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Imacar

02/11/2020

Beste,op 25/09/2020, bestelden wij een Fiat 500 sport in uw vestiging te Sint-Niklaas. Dit betreft een jonge 2e hands, met eerste inschrijving 10/07/2019.De Fiat werd opgeleverd op 05/10/2020, door uw verkoper, Dhr. Closson.Tijdens de oplevering, werd ons verteld dat er een tire kit (compressor met vulpasta) aanwezig was.Eveneens werd ons gemeld dat er 1 jaar garantie op het voertuig zit (die grotendeels door de nog lopende fabrieksgarantie wordt gedekt).2 dagen na oplevering stellen we vast dat het voertuig een langere periode met een platte band (achteraan kant chauffeur) heeft gestaan, dat er condens in de koplampen komt na regenweer en dat deTire kit niet aanwezig is.Mijn vrouw is toen daags nadien bij u in de garage langsgekomen, en is daar met een kluitje in het riet gestuurd:- De band was naar eigen zeggen goed (niettegenstaande duidelijk enkel aan de binnenzijde drukschade te zien is)- de Tire kit zou niet standaard bij dit voertuig geweest zijn (niettegenstaande uw verkoper wel degelijk zei dat deze aanwezig was)- en u vindt het normaal dat er zich in de koplampen vrij veel condens vormt na een rit bij het kleinste beetje regen.ik heb u toen de dag dáárop een mail gestuurd, om mijn ongenoegen te uiten, en met mijn 30-jarige ervaring in de automobielbranche aangetoond dat uw uitleg - mijns inziens - niet correct was.U heeft toen deze mail 14 dagen laten liggen!!Het is pas na 2 herinneringsmails, 14 dagen nadien, dat u - opnieuw - de verantwoordelijkheid niet opneemt.Mijn vraag is: waarom dient een garantie dan??Ik ben zeer teleurgesteld in uw garage en uw aanpak van een nieuwe klant. Graag alsnog een passend voorstel!groeten,Chris Callant

Berichten (1)

C. C.

Naar: Imacar

19/11/2020

Beste,Niettegenstaande u mijn review gelezen hebt, en er zelfs op antwoordde dat u de zaak zou bespreken, hebt u echter nog niks concreets van u laten horen...Het staaft mijn stelling, dat het begrip "klantgerichtheid" bij u slechts een lege doos is.Nochtans meldt u dit als één van de kernwaarden van uw bedrijf, volgens uw site...Er is tot op heden nog een enkel spoor van bereidwilligheid of intentie tot het opnemen van verantwoordelijlheid.Garantie heeft in mijn woordenboek wel degelijk een andere invulling dan in het uwe...Chris.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform