Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterechte bedreigingen
Beste Ik had dus een pakket in het buitenland gekocht en ik had dan de optie dpd gekozen waar ik dus meer voor had betaal maar dus al automatisch de invoerrechten betaald werden op voorhand maar dpd heeft het pakket onderweg overgebracht naar fedex. Fedex heeft dus mijn pakket geleverd maar achteraf eisden ze wel invoerrechten kosten. Dat klopt niet want ik had deze al op voorhand betaald. Ik heb contact met de verkoper gehad en die zegt dat fedex mij helemaal geen kosten mag laten betalen. Uiteindelijk blijft fedex mij brieven sturen met dat ik moet betalen. Ik probeer al een tijdje fansoenlijk contact met hun op te nemen om dit op te lossen maar hun klantendienst is redelijk rampzalig en ik krijg een antwoord binnen de 4 weken zo kan ik niet tegoei communiceren met fedex om dit probleem op te lossen. Ondertussen had Fedex het International Collection Services Bv ingeschakeld. Zij kwamen eigenlijk heel agressief over met hun manier van brieven sturen en mails ook zeer onprofessioneel.Hun eisden ook nog een 20 euro extra kosten boven de douanekosten van 86 euro wat totaal onredelijk is en aangezien ok überhaupt niks van kosten aan iemand verschuldigd ben. Ik heb bewijs van betaling doorgestuurd naar hun en ik heb de verkoper mee betrokken in dit. Uiteindelijk kwamen wij tot een akkoord dat ik het ging betalen zodat ik een betalingsbewijs van hun ging krijgen en deze ging doorsturen naar de verkoper zodat ik deze terugbetaald zou krijgen. Echter sinds ik de betaling heb overgemaakt is het muisstil bij hun. Mijn telefoonnummer is geblokkeerd en ze antwoorden niet meer op mijn mailadress. Zeer raar tot dat ik het bedrijf op google opzocht en extreem veel klachtenreviews las van mensen die onterechte kosten moesten betalen en gefraudeerd zijn geweest door dit bedrijf. Ook is de communicatie niet bestaande meer tussen het bedrijf. Ik zou graag mijn geld terug willen aangezien dit een bedrijf is die mensen opligt inclusief mij. Ik heb onterecht deze factuur betaald. Jullie hebben gedreigd met juridische stappen als ik niet zou betalen wat mij bang heeft gemaakt en onder druk heeft gezet om toch de betalen. In bijlage is bewijs dat ik de verzendkosten Dpd heb gebruikt en het order heb betaald, dit wil dus zeggen dat het geld dat ze van mij ge eist hebben volledig onjuist is en ze mij misbruikt hebben door mij onder druk te laten betalen. Ik verwacht een terugstorting van het bedrag.
een niet gerechtvardige betalling eissen
Geachte Na mijn relaas met FEDEX heeft de ICS heeft een schrijven gedaan waarop staat geschreven een bedrag over te maken van 54 euro . ook daar heb ik mijn relaas gedaan . Dat als er kosten aan zijn verbonden nog vooralleer de ontvanger zijn Item ontvangt eerst het bedrag moet over maken een FEDEX. zo niet krijgt de klant zijn pakket niet en kan deze worden teruggestuurt . dat om te voorkomen dat klanten hun item duurder is dan de voorzien prijs met invoer recht en taks en nu vertellen . de ICS VRAAGT mij dat ze een bewijs nodig hebben waarop ik deze item teruggestuurd hebt . ik weet niet eens welk Item over gaat en dan nog EERTS de klant op de hoogte brengen en dan zijn pakket afleveren. want de klanthet recht heeft deze te weigeren aan FEDEX en FEDEX heeft het recht deze niet te leveren zolang de verschuldigddee bedrag niet betaald is. met vriendelijke groeten
Vordering incassobureau voor FEDEX EXPRESS
Via internet bestelde mijn dochter goederen. Deze werden geleverd. Er kwam ook een factuur van 9,41€ voor extra gemaakte kosten (douane/of zo iets). Dit leek vreemd en we hebben dat ook uit het oog verloren. Maanden later ontvang ik van dit incassobureau een vordering tot betaling van 39,57€ wegens nalatigheid. Ondanks dat ik geen andere communicatie (noch mijn dochter) heb gezien, kwam dit nogal dreigend over en heb ik de betaling uitgevoerd. Dit is echter allesbehalve klantvriendelijk en ik heb dat ook aan ICS laten weten. Toen ik op de website van FEDEX keek, zag ik dat er daar ook verkeerdelijk gebruik gemaakt wordt van hun logo (gevaar voor phishing mails). In de brief van ICS staat ook dat er niet wordt ingegaan op telefonische contacten, wat me vreemd overkomt. Graag onderzoek of deze betaling niet had moeten gebeuren en of er hier sprake is van frauduleus handelen van ICS. INdien het wel correct zou zijn, is er sprake van erg klantonvriendelijk handelen.
ik ken deze niet , weet niet waar dit over gaat
Ik wens u te informeren dat ik een brief heb ontvangen van incassobureau ICS, gevestigd Noorderlaan 98 b29 te 2030 Antwerpen ivm een zogenaamde openstaande factuur bij jullie ten bedrage van 40,47 euro, verhoogd met 30,72 kosten. Dit is mijns inziens een vergissing aangezien ik naar mijn mening nooit contact heb gehad met FEDEX, en al helemaal niet een factuur van FEDEX heb ontvangen. Het is niet totaal niet mijn stijl om facturen te negeren of niet te betalen voor geleverde diensten, vandaar dat ik ten zeerste (en onaangenaam) verrast was een schrijven van een incassobureau te ontvangen in opdracht van FedEx Belgium, en dan nog voor zo een luttel bedrag (40 euro).ik bestel dagelijks via internet, ook heb ik gebeld naar noorderlaan, schoten (ics) ,
valse facturen
ICS werd gevraagd door FedEx om 'voorgeschoten' btw en inklaringkosten te innen.Er werd echter niks besteld door het gezin, noch iets geleverd.enkel de factuur van betaling kwam.de naam van de ontvanger was trouwens verkeerd geschreven, de persoon die het pakket zogezegd heeft afgetekend is ook onbestaand, telefoonnummer op de invoice is onmogelijk,...reeds genomen acties:-gebeld met FedEx, daar is een factuur aanwezig in hun systeem-geen trackingnummer terug te vinden van de zending-de verzender in de USA gecontacteerd (mail en telefonisch) waaruit blijkt dat de door ICS geleverde documenten (commerciele invoice) niet door de verzender gemaakt zijn-verzender verscheept niks internationaal-verzender verkoopt zogenaamd verzonden artikel zelfs niet-ICS is telefonisch onbereikbaar-meegeleverde bewijzen zijn nogal vaag-Fedex gevraagd om alle documenten te bezorgen (trackingnummer, commerciele invoice, bewijs van levering, bewijs van effectieve overschrijving van de inklaring maw overschrijvingsbewijs van oa btw)volgende stappen:nogmaals ICS en FedEx contacteren aan nagaan hoe gemakkelijk het is om valse facturen in hun systeem te verwerken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten