Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Factuur die moet betaald worden
BesteTijdens de aankoop van onze nieuwbouwwoning hebben wij een Slimme thermostaat gekocht van Bosch bij het bedrijf GROTERM, die ook ons sanitair heeft gezet en alle loodgieterij werken heeft gedaan met onze bouwheer. Enkele weken geleden is het ons opgevallen dat we onze thermostaat niet meer kunnen linken met ons WI-FI netwerk. Hiervoor bellen wij naar GROTERM. Ze kunnen telefonisch niets oplossen en sturen een werkman om dit probleem op te lossen. Op 25 okt is de werkman ter plaatse en kijkt hij naar de thermostaat en ziet hij dat het inderdaad niet connecteert met het WI-FI netwerk. Hij zegt dat dit probleem al bij verschillende klanten is voorgekomen maar dat hij geen oplossing weet. Hij heeft enkel een telefoonnummer van BOSH naar waar we zelf moeten naartoe bellen. De werkman is hier 25 minuten binnen geweest en er is dus niets opgelost, waardoor we nog steeds hetzelfde probleem hebben.Op 8 november krijgen wij een factuur in onze brievenbus van 88,81 Euro. Daarin staat dat de werkman alles heeft omgezet van 5 GHZ naar 2,5 GHZ en dat er werkuren zijn voor aangerekend.Omdat er dus niets werd opgelost en wij die factuur kregen nam ik contact op met GROTERM zelf. Na heen en weer mailtjes te sturen kreeg ik opeens een oplossing voor probleem. Maar zelf kunnen we dit niet oplossen. Toch vreemd dat ze opeens wel een oplossing weten via mail, maar ter plekke konden ze het niet oplossen. Wij weigeren uiteraard deze factuur te betalen omdat de firma GROTERM niets heeft gedaan. Ze hebben zelfs de moeite niet gedaan om zelf te bellen naar BOSH. Eigenlijk is er niets gebeurd door GROTERM en moeten we toch een factuur betalen. Het heen en weer verkeer van mailtjes met daarin mijn vraag om de factuur te laten vallen gaf geen respons. Eerder hadden we al vele problemen gehad met GROTERM. Er was een lek in ons bad waardoor er water door het plafond kwam, er werd een verkeerde badstop geleverd, het handwasbakje in het toilet werd niet correct geleverd,... Hier stopt het dan ook voor ons.
Facturatie probleem
Op 13 feb kwam een werkman ter plaatse voor nazicht nav geen druk op de waterpomp. Druk viel weg tijdens wassen wasmachine. Groterm gevraagd om langs te komen om.probleem op te lossen. Werkman ter plaaste. Met melding pomp zal stuk zijn. Dus nieuwe ong 700 euro. Werkman belt naar bureau daar zeggen ze : wellicht lucht in leiding of vuil. Vuil uit regenput kan niet. Klaar water. Je ziet bodem. Lucht in leiding ?? Hoe is dit mogelijk ?? Put vol ... werkman giet meermaals water op in de pomp 2 keer doortrekken toilet. Zelfde probleem... na 2 uur water opgieten... lukt 2 keer doorsassen wel. Werkman vertrekt om 16 u. Om 18 u kom ik thuis wordt er twee keer doorgesast terug zelfde probleem. Ik meld het aan de werkman die mij raad geeft terug water op te gieten en lucht af te laten en nieuwe afspraak te maken met firma om terug lang te komen. Vrijdag heel dag water opgegoten en met emmer toilet doorgespoelt. Op zaterdag zelf verder gezocht. En na uithalen van de filters tussen wasmachine en pomp is er opeens wel druk. Naar gamma nieuwe filyers gaan halen. Ingestoken en sindsdien geen probleem meer met druk. Dus ook geen neiuwe afspraak met groterm gemaakt. Factuur groterm 207 euro ??? Voor ?? Water opgieten gedurende twee uur en zelf de link niet gelegd om filters te vervangen ??? Ikzelf heb het probleem gevonden. Vind factuur bij haren getrokken. Gebeld met facturatiedienst deze doorgestuurd naar baas. Uitleg baas. Het was opgelost als de werkman uw woning verlaten heeft. Wij kunnen er moeilijl dag en nacht bijblijven ?!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten