Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
factuur Garage Mertens VW Sint Niklaas
Beste, de sensoren (achteraan) van mijn VW Golf werden volgens de vorige eigenaar gedeactiveerd. Ik wou die eigenlijk terug in werking laten stellen voor mijn veiligheid. De garage die steeds voor het onderhoud van mijn wagen gezorgd had was GARAGE Mertens VW Sint Niklaas. (aankoop auto : oktober 2008). Ik stuurde eind november / begin december een e-mail naar garage Mertens met de vraag hoeveel dit zou kunnen kosten. mail die wel gelezen werd door een zekere Dominique (wat later de bedrijfsleider blijkt te zijn), maar kreeg nooit antwoord. Half december maak ik een afspraak (op 09/01/2023), wéér met de vraag hoeveel het zou kunnen kosten waarop ik telefonisch het antwoord krijg dat ze dat op voorhand niet kunnen zeggen. Toch doe ik mijn wagen binnen. Bij ophaling van de auto gisteren avond krijg ik een rekening gepresenteerd van 143.57 euro (zie biljage) : DIAGNOSE.De sensoren blijken defect te zijn ! Een bestek wordt opgemaakt : kostprijs : 342.83 euro (exl. BTW)!!! (zie bijlage).Ik vind dit schrijnend : als ik de som maak zou het terug in werking stellen van de sensoren samen 342.83 euro (btw nog ongeveer 69 euro extra) + 143.57 euro (diagnose) al vlug 555 euro kosten. EEN DURE GRAP ! De rekening factuur van 143.57 EURO werd gisteren betaald : Ben er me van bewust dat ik daar wss niets van terug ga zien maar zulke praktijken noem ik WANPRAKTIJKEN. Ik zou toch graag om een commerciël tegemoetkoming verzoeken.
Abnormale slijtage/constructiefout
Beste, Mijn golf sportsvan had een versleten koppeling op 25.000km. Ondanks het feit dat ik al meer dan 55j met een wagen rijd heb ik nooit gereden met mijn voet op de koppeling en nooit een versleten koppeling gehad, ook niet na 200.000km. Uw advocaat raadde mij aan de garage in gebreke te stellen op basis van een constructiefout, wat ik dus ook gedaan heb. Ik heb voor deze wagen 4 VW golf gehad en nooit een probleem gehad met die auto's. Ondanks al deze argumenten blijven zij erbij dat ik de wagen verkeerd heb gebruikt. Gezien mijn jarenlange rijervaring met gelijkaardige wagens, kan dat niet. Een rijstijl heb je en die verandert niet zomaar na 55 jaar. De wagen is hersteld op 29/10/2019. Ik had de wagen nodig, m.a.w ik had geen andere keuze.. De kosten bedroegen 1.507,55€. De factuur is betaald. Ik wens minstens een ernstige tegemoetkoming, zo niet de volledige terugbetaling van de factuur.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten