Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Flivius aanvaard de geplaatste niet
Beste ik heb 24 zonnepanelen laten plaatsen door futech. Maar na de aangifte bij Fluvius is het probleem ontstaan want ik zet meer dan 5 KW maal 2 op het net en dat willen ze niet goedkeuren nochtans heb ik laten controleren door Acec een officiële keurder en alles is in orde !!!!! Een groot probleem want ik trek mijn premie niet plus mogelijkheid op brand . Van Fluvius krijg ik antwoord dat ik een Electricien moet aanspreken voor de aanpassing dan nogmaals een controle door Acec Dit zal natuurlijk een grote kost met zich meebrengen . Maar ik vindt dat dit niet op mijn kosten moet zijn
Geen enkele communicatie over uitblijven plaatsing thuisbatterij - bestelling van april 2022
Beste,Rekening houdende met:- de verkoper ons bij zijn offertebezoek zei dat een batterij en omvormer op de zolder (weg van de tellerkast op het gelijkvloers) geen probleem vormde- de besteldatum 24/04/2022 is- de uitvoeringstermijn in de offerte 6 weken beloofd (p 8 van de offerte)- Er in het meetverslag van Asbuilt duidelijk staat 'locatie omvormer + batterij -> zolder'. Er staat zelfs een foto bij van waar de batterij op de zolder moet komen- wij meermaals telefonisch als via mail vragen achter de stand van zaken mbt de levering en installatie van de batterijdat jullie de door ons bestelde DC batterij tot op heden nog steeds niet kunnen leveren- één medewerker telefonisch als alternatief de AC batterij heeft voorgesteld, duidelijk zonder te weten wat onze particuliere situatie was nl dat de batterij op de zolder geplaatst moet worden- wij in goed vertrouwen en als leek in deze materie deze aanbeveling gevolgd hebben- de geplande plaatsing van 25 oktober 2022 zomaar wordt afgelast omdat wij een kabel niet voorzien zouden hebben - waar wij geen enkele melding van hebben gehad - kan u mij bewijzen dat we deze melding via mail of dergelijke gehad hebben?- de plaatser van de batterij een alternatief zou hebben voorgesteld - net boven onze gas- en watermeter waardoor hier geen interventies meer aan zouden kunnen gebeuren - waarvan ook Asbuild zei dat dit absoluut geen optie was - wij willen wat wij besteld hebben en ook in het meetverslag staat- er een andere medewerker dd. 25 oktober 2022, gebeld via het algemene nummer, telefonisch beweert dat wij een werkdocument ondertekend hebben voor akkoord - wij hebben nooit zo een document gezien, laat staan ondertekend voor de batterij (wel voor de zonnepanelen)- er in de offerte niet vermeld staat dat wij zelf in bekabeling moeten voorzien p 8: voorzieningen klant: enkel extra dakpannen (geen melding van kabels)- er in de algemene voorwaarden niet vermeld staat dat wij zelf in bekabeling moeten voorzien- dat er in jullie offerte staat dat jullie garant staan voor een service van a tot z- dat een medewerker ons op 26 oktober 2022 terug gebeld heeft met de melding dat het inderdaad technisch niet mogelijk is om een AC batterij te voorzien en dat hij ons de huidige stand van zaken ging laten weten mbt de levertermijn van de DC batterij- ik een bevestigingsmail gevraagd heb van het telefoongesprek en wij tot op heden nog steeds niets ontvangen hebben- Ik op mijn vorige klachtenmail aan klachten@futech.be dd. 25 oktober 2022 geen énkele reactie mocht ontvangenwensen wij de uitvoeringsmodaliteiten te heronderhandelen:OF de plaatsing én keuring van de initieel bestelde DC batterij - de iLubat vóór het einde van 2022 (Wij hebben deze batterij besteld doordat er in 2022 een hogere premie is voor thuisbatterijen) - de bestelling gebeurde immers al tijdig in april 2022,OF ontbinding van de bijzondere overeenkomst en/of de schriftelijke orderbevestiging en enkel voor het gedeelte van de batterij, zonder enige vorm van schadevergoeding, boetes, intresten,...Wij geloven nog steeds in jullie producten en van de installateurs van de zonnepanelen (en ook de werking ervan) zijn wij zeer tevreden.Wij zijn als klant echter niet tevreden over jullie ontbrekende en soms tegenstrijdende communicatie en voelen ons misleid door de uitgebleven beloftes van de offerte met in het bijzonder over de uitvoeringstermijn, de DC batterij en de service van a tot z.Hopend op een correcte afhandeling,KristienOp mijn klachtenmail, met exact de bovenstaande punten, dd. 7 november 2022 aan klachten@futech.be + info@futech.be heb ik wederom geen enkele reactie mogen ontvangen.
einde contract
Beste,Wij hadden een offerte aangevraagd voor het plaatsen van zonnepanelen.We hadden een contract getekend voor deze te laten plaatsen.Het zou volgens de verkoper in onze kruipkelder geplaats worden we hadden verwittigd dat er vocht was in de kelder maar geen probleem het kon volgens de verkopen.Ze zijn langs geweest voor de opmetingen en alles was goed gekeurd voor het plaatsen in de kelder.Op het moment van de plaatsing heeft de elektrieker vermelddat de batterij die wij besteld hadden niet door kon in de kelder en het mag niet geplaats worden waar er vocht is.Ze laten ons 2 weken wachten zonder antwoord of oplossing eens we bellen en we vragen iemand van de directie kan opeens de verkoper meneer Mommen ons bellen en dat dit onlangs aangepast is dat een batterij niet mag geplaats worden in de kelder.Wij moeten ook een oplossing zelf vinden voor het plaatsen van de batterij en dit moet ik een deel van mijn berging opofferen.Daar gaat ik niet mee akkoord er zijn water leidingen.Meneer Mommen had beloofd om ter plaatsen te komen woensdag 16-03-22 om te zien voor een oplossing dit ging bevestigd worden per mail, nooit gekregen hij belt de dag zelf om langs te komen.Meneer was agressief om dat we niet verder met hun willen werken we vragen het einde contract smijt mijn wild te keer er is glas stuk maar niet van mij deur.Ik vraag om dit verder binnen te bespreken hij weigert en zegt dat mijn contract geannuleerd gaat zijn.Nu vragen ze mij om 30% te betalen voor contract breuk.Zij maken fouten bij de opmetingen en ik moet daarvoor betalen.Ik dank u voor de hulp en informatie.Sylvie Verstraete
dak niet meer waterdicht
beste, na plaatsing van zonnepanelen waren er verschillende lekken in mijn dak, na melding werden alle zonnepanelen er afgedaan en opnieuw geplaatst, maar toch blijven er lekken in mijn dak daarom vraag ik jullie om deze te herstellen zodoende dat mijn dak weer waterdicht is.Vroeger nooit problemen gehad met mijn dak, en het water komt vanonder jullie zonnepanelen.Jullie weigeren het te herstellen met als reden dat dit een oud dak is.
Aansmeren van standaardpakket ipv gevraagde tussenkomst
Het gaat dus vooral over het feit dat de firma je een standaardpakket aanbiedt, en verzwijgt dat er ook een echte oplossing voor je probleem is, via een goed geschoolde technieker in regie. Na protest, heb ik deze onnodige oplossing moeten aanvaarden, luister eens naar het gesprek met Lien, dat jullie opgenomen hebben, dan zullen jullie horen, dat ik inderdaad het instellen gevraagd heb, niets anders, niets meer. Mijn vraag was dus, wat David later aanbood in regie, instelling wijzigen van de parameters van de installatie, vermits er meerdere installaties op de straat zijn bijgekomen.willy.smeulders@telenet.be17:18:48 05-11-2019 Re: 20151211735 offerte nazicht zonnepanelenBeste Lien,Doe maar , laat dan zeker de boven grens spanningsinstelling voor afschakeling na kijken en eventueel hoger afstellen ( PV installatie huis ) . Ik heb deze middag ( 12:15 ) de spanning gemeten en die was 237 V, met natuurlijk geen zon, er zijn ook vele PV installaties op de straat bij gekomen, waar door die dan bij veel zon hoger zal zijn.Telefoon huurder : Michael Temme ( spreekt Duits ): 0483596322Groetjes,Ing. Willy SmeuldersIn de aanvaarding van de onnodige opdracht zien jullie duidelijk wat ik vroeg, instellingen, dus geef mijn telefoon gesprek met Lien maar vrij voor testaankoop, dan zullen je zelf horen wat ik gevraagd heb..De huurder wast regelmatig de PV-panelen, vermits hij een caravan heeft en dus dezelfde hulpmiddelen heeft als jullie, mijn water installatie heeft een waterverzachter ( idem wat jullie verleden keer gedaan hebben, twee waterverzachters ( mijne en jullie kleine ) na mekaar ). Reiniging was dus absoluut niet nodig, maar volgens Lien was het standaardpakket het enige wat jullie konden aanbieden. Verder wat is PID-coating ? Lien beweerde ook dat mijn omvormer, na navraag niet kon ingesteld worden, te oud 2009, ik zat op de trein naar een meeting met de EU-commissie, en vond op het web van SMA direct dat hij wel ingesteld kon worden. De volgende dag contact genomen met SMA-helpdesk om zeker te zijn en zij hebben me gedetailleerd de procedure beschreven, dus weer een leugen. De technieker had een niet geijkte meter met geldigheiddatum 2017, had geen materiaal bij voor de instelling, terwijl dit expliciet gevraagd werd aan Lien. Jullie geven als bedrijf een zeer onprofessionele indruk/of zijn het, of sommige medewerkers of onderaannemers, maar jullie zijn verantwoordelijk. Waarom zou ik dan na zoveel onwaarheden, jullie nog vertrouwen en ingaan op het aanbod in regie van David. Dus heb ik een andere zeer professionele bedrijf gecontacteerd, dat zonder enig probleem ook mijn ander installatie nog bijgesteld heeft binnen de normen van Fluvius.Dat is de klant bedriegen en dan verder niet geijkte apparatuur gebruiken en een standaard, niet op de installatie gericht rapport, met gegevens die je ook bij de KMI vindt, en aanbevelingen die je eigenlijk al geïnstalleerd hebt, zoals PID-Boxen. Moet ik nu twee maal betalen door de onbekwaamheid of bedrog van de firma?Groetjes,Ing. Willy Smeulders
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten