Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Foutieve Aangifte Zonnepanelen
In september 2016 heb ik zonnepanelen laten plaatsen door Futech. De voornaamste reden waarom ik voor Futech koos, was hun duidelijke belofte, zowel mondeling als schriftelijk, dat zij het volledige administratieve traject zouden afhandelen van de technische installatie tot en met alle nodige aangiftes bij de netbeheerder (toen Infrax, nu Fluvius) Dat stond ook expliciet vermeld in hun offerte en werd gepresenteerd als een volledige service waardoor ik mij nergens zorgen over hoefde te maken. Die belofte was deels doorslaggevend bij mijn keuze om voor hun te kiezen, ook al was Futech duurder dan andere aanbieders. Deze zomer 2025 liet ik een digitale meter plaatsen en tijdens het nakijken van mijn Fluvius-portaal ontdekte ik toen dat mijn zonnepanelen pas in 2024 officieel waren geregistreerd. Daardoor bleek ik niet langer in aanmerking te komen voor de premie van 3.750 euro, waarop ik nochtans wel recht zou hebben gehad als Futech hun aangifte correct en tijdig had uitgevoerd. Ik heb zowel Fluvius als Futech gecontacteerd: Fluvius bevestigde dat de panelen pas op 30/10/2024 door Futech waren aangegeven. Futech weigert verantwoordelijkheid te nemen en verwijst enkel naar de vermeende e-mail van 2017 dat ze naar mij zouden hebben gestuurd, zonder concreet bewijs of inhoud dat ik zelf de panelen alsnog moest aangeven, maar dit stelt en brengt alleen meer problemen en verwarring mee dan oplossingen of duidelijkheid, en ik ben nog niet geholpen. Een tijdlijn voor duidelijkheid; September 2016 Plaatsing van de panelen door Futech Oktober 2016 Volgens de toen geldende regels moesten zonnepanelen binnen één maand na ingebruikname aangemeld worden bij Infrax. Futech heeft klaarblijkelijk niet gedaan. Januari 2017 Futech zou mij een email hebben gestuurd op exact 13 Januari om 10u53 (die ik zelf niet vind) waarin stond dat ik nu toch zelf de panelen moest aangeven, voor verschillende reden zie ik hier al meerdere problemen. ze beweren ook dat ze dit zelf niet meer in 2017 konden doen en de klanten dit zelf moeten doen, Daarna sturen ze mij toch een soort logbestand waarin dit dan wel allemaal vermeld staat, met dan ergens mijn naam en mijn klantennummer maar dit bevat geen leesbevestiging of dergelijke, en ongeacht al deze problemen, één e-mail sturen voor zo iets belangrijk lijkt mij ook al niet voldoende. 2016–2023 – Geen enkele melding of opvolging Ik heb in al die jaren nooit enige communicatie ontvangen dat er iets niet in orde zou zijn met de aangifte. Ik ging er dus van uit dat alles correct was geregistreerd door Futech, zoals overeengekomen. 2024 Ik krijg bericht van Fluvius dat ik verplicht ben om een digitale meter te plaatsen maar door de plaatsing van mijn zonnepanelen in 2016 weet ik dat dit nog niet verplicht was voor mij, ik meld dit aan fluvius maar ze verteld mij dat ik zogezegd geen zonnepanelen heb, en zelfs boete zou krijgen? Heb hier direct op geantwoord en geprobeerd dit zelf correct aan te geven, dit lukte niet helemaal dus heb ik met Futech contact opgenomen dat mijn zonnepanelen niet aangegeven zijn en dit zo spoedig mogelijk in orde wou hebben om boetes te vermijden. Futech geeft dan ook aan en laat aan mij weten dat mijn installatie uiteindelijk pas op 30/10/2024 officieel aangemeld is bij Fluvius door hun. Juli 2025 Plaatsing van de digitale meter en ontdekking van de door laattijdige aangifte dat ik niet in aanmerking kom voor de premie zou mislopen door Futech, zonder verantwoordelijkheid van hun richting. Concreet; 1. Ze in het contract expliciet beloofd hebben de aangifte zelf te doen. 2. De vermeende e-mail te laat en/of onbewezen is, en simpel onvoldoende opvolging van hun kant met een hoop chronologische problemen. 3. Ze zelf in 2024 alsnog de aangifte hebben uitgevoerd, wat hun eigen standpunt tegenspreekt (als ze niet verantwoordelijk waren, waarom deden ze het dan 8 jaar later alsnog?). Ik vraag via deze klacht: Dat Futech aansprakelijk wordt gesteld voor hun nalatigheid en verplicht wordt om mij te vergoeden voor de misgelopen premie van 3.750 euro, of een gelijkwaardige compensatie te voorzien. Ik heb dan nog een hoop boetes/netkostten met terugwerkende kracht ook moeten betalen omdat ik al die jaren zogezegd nooit zonnepanelen heb gehad.
Flivius aanvaard de geplaatste niet
Beste ik heb 24 zonnepanelen laten plaatsen door futech. Maar na de aangifte bij Fluvius is het probleem ontstaan want ik zet meer dan 5 KW maal 2 op het net en dat willen ze niet goedkeuren nochtans heb ik laten controleren door Acec een officiële keurder en alles is in orde !!!!! Een groot probleem want ik trek mijn premie niet plus mogelijkheid op brand . Van Fluvius krijg ik antwoord dat ik een Electricien moet aanspreken voor de aanpassing dan nogmaals een controle door Acec Dit zal natuurlijk een grote kost met zich meebrengen . Maar ik vindt dat dit niet op mijn kosten moet zijn
Geen enkele communicatie over uitblijven plaatsing thuisbatterij - bestelling van april 2022
Beste,Rekening houdende met:- de verkoper ons bij zijn offertebezoek zei dat een batterij en omvormer op de zolder (weg van de tellerkast op het gelijkvloers) geen probleem vormde- de besteldatum 24/04/2022 is- de uitvoeringstermijn in de offerte 6 weken beloofd (p 8 van de offerte)- Er in het meetverslag van Asbuilt duidelijk staat 'locatie omvormer + batterij -> zolder'. Er staat zelfs een foto bij van waar de batterij op de zolder moet komen- wij meermaals telefonisch als via mail vragen achter de stand van zaken mbt de levering en installatie van de batterijdat jullie de door ons bestelde DC batterij tot op heden nog steeds niet kunnen leveren- één medewerker telefonisch als alternatief de AC batterij heeft voorgesteld, duidelijk zonder te weten wat onze particuliere situatie was nl dat de batterij op de zolder geplaatst moet worden- wij in goed vertrouwen en als leek in deze materie deze aanbeveling gevolgd hebben- de geplande plaatsing van 25 oktober 2022 zomaar wordt afgelast omdat wij een kabel niet voorzien zouden hebben - waar wij geen enkele melding van hebben gehad - kan u mij bewijzen dat we deze melding via mail of dergelijke gehad hebben?- de plaatser van de batterij een alternatief zou hebben voorgesteld - net boven onze gas- en watermeter waardoor hier geen interventies meer aan zouden kunnen gebeuren - waarvan ook Asbuild zei dat dit absoluut geen optie was - wij willen wat wij besteld hebben en ook in het meetverslag staat- er een andere medewerker dd. 25 oktober 2022, gebeld via het algemene nummer, telefonisch beweert dat wij een werkdocument ondertekend hebben voor akkoord - wij hebben nooit zo een document gezien, laat staan ondertekend voor de batterij (wel voor de zonnepanelen)- er in de offerte niet vermeld staat dat wij zelf in bekabeling moeten voorzien p 8: voorzieningen klant: enkel extra dakpannen (geen melding van kabels)- er in de algemene voorwaarden niet vermeld staat dat wij zelf in bekabeling moeten voorzien- dat er in jullie offerte staat dat jullie garant staan voor een service van a tot z- dat een medewerker ons op 26 oktober 2022 terug gebeld heeft met de melding dat het inderdaad technisch niet mogelijk is om een AC batterij te voorzien en dat hij ons de huidige stand van zaken ging laten weten mbt de levertermijn van de DC batterij- ik een bevestigingsmail gevraagd heb van het telefoongesprek en wij tot op heden nog steeds niets ontvangen hebben- Ik op mijn vorige klachtenmail aan klachten@futech.be dd. 25 oktober 2022 geen énkele reactie mocht ontvangenwensen wij de uitvoeringsmodaliteiten te heronderhandelen:OF de plaatsing én keuring van de initieel bestelde DC batterij - de iLubat vóór het einde van 2022 (Wij hebben deze batterij besteld doordat er in 2022 een hogere premie is voor thuisbatterijen) - de bestelling gebeurde immers al tijdig in april 2022,OF ontbinding van de bijzondere overeenkomst en/of de schriftelijke orderbevestiging en enkel voor het gedeelte van de batterij, zonder enige vorm van schadevergoeding, boetes, intresten,...Wij geloven nog steeds in jullie producten en van de installateurs van de zonnepanelen (en ook de werking ervan) zijn wij zeer tevreden.Wij zijn als klant echter niet tevreden over jullie ontbrekende en soms tegenstrijdende communicatie en voelen ons misleid door de uitgebleven beloftes van de offerte met in het bijzonder over de uitvoeringstermijn, de DC batterij en de service van a tot z.Hopend op een correcte afhandeling,KristienOp mijn klachtenmail, met exact de bovenstaande punten, dd. 7 november 2022 aan klachten@futech.be + info@futech.be heb ik wederom geen enkele reactie mogen ontvangen.
einde contract
Beste,Wij hadden een offerte aangevraagd voor het plaatsen van zonnepanelen.We hadden een contract getekend voor deze te laten plaatsen.Het zou volgens de verkoper in onze kruipkelder geplaats worden we hadden verwittigd dat er vocht was in de kelder maar geen probleem het kon volgens de verkopen.Ze zijn langs geweest voor de opmetingen en alles was goed gekeurd voor het plaatsen in de kelder.Op het moment van de plaatsing heeft de elektrieker vermelddat de batterij die wij besteld hadden niet door kon in de kelder en het mag niet geplaats worden waar er vocht is.Ze laten ons 2 weken wachten zonder antwoord of oplossing eens we bellen en we vragen iemand van de directie kan opeens de verkoper meneer Mommen ons bellen en dat dit onlangs aangepast is dat een batterij niet mag geplaats worden in de kelder.Wij moeten ook een oplossing zelf vinden voor het plaatsen van de batterij en dit moet ik een deel van mijn berging opofferen.Daar gaat ik niet mee akkoord er zijn water leidingen.Meneer Mommen had beloofd om ter plaatsen te komen woensdag 16-03-22 om te zien voor een oplossing dit ging bevestigd worden per mail, nooit gekregen hij belt de dag zelf om langs te komen.Meneer was agressief om dat we niet verder met hun willen werken we vragen het einde contract smijt mijn wild te keer er is glas stuk maar niet van mij deur.Ik vraag om dit verder binnen te bespreken hij weigert en zegt dat mijn contract geannuleerd gaat zijn.Nu vragen ze mij om 30% te betalen voor contract breuk.Zij maken fouten bij de opmetingen en ik moet daarvoor betalen.Ik dank u voor de hulp en informatie.Sylvie Verstraete
dak niet meer waterdicht
beste, na plaatsing van zonnepanelen waren er verschillende lekken in mijn dak, na melding werden alle zonnepanelen er afgedaan en opnieuw geplaatst, maar toch blijven er lekken in mijn dak daarom vraag ik jullie om deze te herstellen zodoende dat mijn dak weer waterdicht is.Vroeger nooit problemen gehad met mijn dak, en het water komt vanonder jullie zonnepanelen.Jullie weigeren het te herstellen met als reden dat dit een oud dak is.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten