Meest recente klachten

C. C.
11/05/2025

QR code bij instappen ongeldig

Tickets geboekt en betaald op 17/4/25 Op de bus juiste dag en juiste uur bleek de bus overboekt en de code ongeldig. Waardoor we niet mee mochten. Geen andere optie. 2 andere reizigers idem. Samen geboekt en slechts 1 van hen had een correcte QR code. We eisen ons geld terug en een vergoeding voor de taxi.

Afgesloten
W. V.
27/06/2024

Laten klanten met medische problemen staan in de nacht, ondanks ticket

first ticket: 32414366 bus 00.30 second ticket: 39005879 bus 23.30 Mr/Mrs., On 24.06.2024 I came to Charleroi airport from Valencia, with a flight. To be sure to be alright, I prepared my way back home before i left, last week, i bought a ticket and insurance to make the trip back from Charleroi to Antwerp without any worry (i thought) as i have a medical condition and a medical bagage also with me for the first time. I also took the extra insurance to make sure to travel without stress. When I arrived it seemed that the after midnight hours get counted as next day already (which could be different from other booking or flight companies websites), which was not clear to me. In the airplane, i noticed the problem, as the ticket did not appear in my app anymore, so when i landed, close to 23h at night, i went to the office asking to please modify my booking so i would be able to take the bus now (23.30 on the 24th) or at the planned hour (01.30 on 25th), but they said they couldn't do anything there (!) and I had to buy a new ticket for the same day (!!!!) and email you. I am very disappointed, now that the company re-opened new lines in Belgium, and I took fast usage of it, as it did years back before covid, that your office couldn't  help me to use the booked ticket, as it was STILL (!!) the same day. This behaviour looks like a money grabbing machine not caring about regular clients and very asocial to let me stand at the airport at night, with the medical stuff i tried to prepare for. I hoped for you to reimburse me for one ticket at least, for a correct customer experience. But your customer service declined already on 26 jun 2024, 16:26 with a generic mail informing me about the conditions. The company assumes to act as if it were a low cost airplane carrier. Maybe there is a need to clarify to you, you are a bus-service, mostly with non full buses at those hours. Not high quality buses. Low Cost air companies mostly have good planen and for a plane a ticket can`t be changed, but as a bus company to provide bus tickets so strict, that you cant even use expensive tickets on the same day, with unclear information, and with insurance, for a regular customer, that no help is provided, and no care, I think is extremely short sighted, as if you do not want a good client base. Worse because of the medical stuff I had to carry. Please find attached the original ticket and the new ticket. both for 24 of june 2024. Please reconsider your decision, to provide a better quality of customer service and experience.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
T. V.
6/10/2021

Defecte website Flibco: niet ontvangst van betaald ticket

Het is niet de eerste keer dat ik een reis had geboekt op de flibco-website. Vanwege wat medewerkers van flibco op de luchthaven van Charleroi defecten op de flibco-boekingswebsite noemden, kreeg ik nooit een flibco-deur-tot-deur-ticket of bevestiging van flibco in ontvangst, maar werd wel een transactie van €39,99 van mijn PayPal-rekening gehaald. De flibco-medewerker kon mijn betaling op de flibco-rekening zien, maar het voertuig van deur tot deur was volgens hen volgeboekt. In plaats daarvan moest ik een nieuw flibco-ticket van € 17 boeken(waarvan € 2,30 omdat dit daar plaatselijk geboekt werd en niet online zoals ik oorspronkelijk gedaan had). Ook kon niemand mij vertellen dat ik het betaalde bedrag kon gebruiken voor een nieuwe boeking.Daarnaast (ondertussen al 01:17 's avonds aan €15.42) genoodzaakte ik me ook een uber van de bushalte naar mijn huis te boeken. Flibco is wettelijk verplicht om de schade veroorzaakt door hun fout te vergoeden zoals vermeld in artikel 1382 B.W.Flibco weigert in te gaan op mijn pogingen tot contact, behalve de automatische mails die ze mij gestuurd hebben. Waarbij ze €5 administratiekosten verwachten om mijn oorspronkelijke saldo terug te storten.

Afgesloten
T. G.
27/03/2019

Misbruik van monopoliepositie

Ik gebruik al jaren de Flibcobus om van Brussel naar het vliegveld van Charleroi te gaan en terug. Dit kan niet anders, want alleen Flibco rijdt deze verbinding.Volgens Flibco's website is de prijs van een ticket variabel en gaat het omhoog naar mate de bus voller raakt. Echter heb ik, na 30-40 keer boeken en zelfs wanneer ik maanden van te voren boek, nog NOOIT een prijs lager gezien dan de maximale prijs van 14,20 euro (vroeger 14,00). Zelf wanneer ik aangekomen bij de bus merkte dat deze vrijwel leeg was. Ik denk dat hier iets niet klopt en dat de prijs helemaal niet variabel is. Hier kunnen ze mee wegkomen omdat ze een soort monopolie hebben, maar dit zou de overheid moeten reguleren.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform