Terug

Misbruik van monopoliepositie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. G.

Naar: Flibco.com

27/03/2019

Ik gebruik al jaren de Flibcobus om van Brussel naar het vliegveld van Charleroi te gaan en terug. Dit kan niet anders, want alleen Flibco rijdt deze verbinding.Volgens Flibco's website is de prijs van een ticket variabel en gaat het omhoog naar mate de bus voller raakt. Echter heb ik, na 30-40 keer boeken en zelfs wanneer ik maanden van te voren boek, nog NOOIT een prijs lager gezien dan de maximale prijs van 14,20 euro (vroeger 14,00). Zelf wanneer ik aangekomen bij de bus merkte dat deze vrijwel leeg was. Ik denk dat hier iets niet klopt en dat de prijs helemaal niet variabel is. Hier kunnen ze mee wegkomen omdat ze een soort monopolie hebben, maar dit zou de overheid moeten reguleren.

Berichten (4)

Flibco.com

Naar: T. G.

28/03/2019

Dear Mr. Gijsenbergh,Hereby we acknowledge receipt of your mail.I'm writing you in English because my Dutch colleague is away this week.If you prefer, I can write this email in French too.Thank you for your understanding.There are a specific number of discounted tickets and the first people who book have this tickets, after this the price increase.As the tickets for the Brussels City Shuttle are valid for the whole day and not for a specific time, the prices don't depend on how fully booked the shuttles are.This condition applies only for the tickets flibco.com that you can book for a particular shuttle and hour.The first price is 5Eur then 10Eur and finally 14.20Eur.Do not hesitate to contact us again if you require further information.Best regards,Nathalie FONTESAgent Relations Clientsflibco.com4, Rue BelairL-4514 DifferdangeService Center:• Germany0-180 150 7570(0,55/min)• Belgium070 211 210(0,55/min)• France 0970 441 433(0,55/min)• Luxembourg900 75 700(0,55/min)• Portugal351 261 95 10 10 (0,55/min)• International352 50 55 62 1 (0,55/min)wecare@flibco.comwww.flibco.com

T. G.

Naar: Flibco.com

28/03/2019

Dear Flibco,This is what I have understood, after being in touch with your client service. However, my complaint remains. First, why isn't this clearly indicated? You are portraying the ticket pricing as being progressive, which is misleading. Secondly, how is it that I have NEVER had a ticket for less than 14,20 euro, even when the bus was quasi-empty? If you only sell 1 ticket for 5 euro and 2 for 10 euro, then its not much of a discount or a deal. Again, you are misleading consumers. I think your practices (or at least you system) are very questionable and need to change. Also, the reason why you can afford to this is because you have a monopoly on the service. However, this does not mean you can do whatever you want: there are laws against that.Best regards,T. Gijsenbergh

Flibco.com

Naar: T. G.

28/03/2019

Mr. Gijsenbergh,As explained for the Brussels City shuttle the price doesn't depend on how fully booked it is, as the ticket is valid for the whole day.Our price policy is clearly indicated on our conditions of sale, as well on thewww.flibco.com website as on the www.brussels-city-shuttle.com website.Best regards,Nathalie FONTESAgent Relations Clientsflibco.com4, Rue BelairL-4514 DifferdangeService Center:• Germany0-180 150 7570(0,55/min)• Belgium070 211 210(0,55/min)• France 0970 441 433(0,55/min)• Luxembourg900 75 700(0,55/min)• Portugal351 261 95 10 10 (0,55/min)• International352 50 55 62 1 (0,55/min)wecare@flibco.comwww.flibco.com

T. G.

Naar: Flibco.com

29/04/2019

I still think this is misleading (1) and an abuse of a dominant position (2). Hence, I will start a case against both practices.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform