Terug

Defecte website Flibco: niet ontvangst van betaald ticket

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Flibco.com

06/10/2021

Het is niet de eerste keer dat ik een reis had geboekt op de flibco-website. Vanwege wat medewerkers van flibco op de luchthaven van Charleroi defecten op de flibco-boekingswebsite noemden, kreeg ik nooit een flibco-deur-tot-deur-ticket of bevestiging van flibco in ontvangst, maar werd wel een transactie van €39,99 van mijn PayPal-rekening gehaald. De flibco-medewerker kon mijn betaling op de flibco-rekening zien, maar het voertuig van deur tot deur was volgens hen volgeboekt. In plaats daarvan moest ik een nieuw flibco-ticket van € 17 boeken(waarvan € 2,30 omdat dit daar plaatselijk geboekt werd en niet online zoals ik oorspronkelijk gedaan had). Ook kon niemand mij vertellen dat ik het betaalde bedrag kon gebruiken voor een nieuwe boeking.Daarnaast (ondertussen al 01:17 's avonds aan €15.42) genoodzaakte ik me ook een uber van de bushalte naar mijn huis te boeken. Flibco is wettelijk verplicht om de schade veroorzaakt door hun fout te vergoeden zoals vermeld in artikel 1382 B.W.Flibco weigert in te gaan op mijn pogingen tot contact, behalve de automatische mails die ze mij gestuurd hebben. Waarbij ze €5 administratiekosten verwachten om mijn oorspronkelijke saldo terug te storten.

Berichten (5)

Flibco.com

Naar: T. V.

11/10/2021

Dear Mr. Van Hauwaert,Hereby we acknowledge the reception of your complaint.After verification, we could see that no Door2Gate booking was done and confirmed but you have a deposit of 39.99Eur on your Flibco.com account.We can refund you your deposit and this exceptionnally without fees, in order to refund you could you please contact us via e-mail atinfo@flibco.com . Regards,Customer CareFlibTravel International SA4, Rue BelairL-4514 Differdangeinfo@flibco.comwww.flibco.com

T. V.

Naar: Flibco.com

23/10/2021

Dear,It doesn't stop with a refund without the extra fee. The other costs are a direct result of this malfunction of the filbco website, and insufficient information at the flibco stand once I was there. So what I expect is to be Refunded the full original ticket of €39.99 without extra costs, the additional €2.30 fee charged for not paying online for my new flibco bus ride and €15.42 for the Uber that I had to pay as there was no door-to-door available as what was originally booked. So €57.71Kind regards,Tom Van Hauwaert

Flibco.com

Naar: T. V.

03/11/2021

Dear Mr. Tom Van Hauwaert,As the booking wasn't done you didn't receive any confirmation of your booking.We will of course refund you your deposit without fees.In order to do this can you send us which payment method did you use ?If you paid with PayPal, can you send us your PayPal e-mail address and if your paid with a credit card, can you send us the first 4 and 4 last numbers of your credit card ?Regards,Jonathan WauthierCUSTOMER CARE ADMINISTRATIVE OFFICERFlibTravel International SA4, Rue BelairL-4514 DifferdangeJonathan.wauthier@flibco.com info@flibco.com

T. V.

Naar: Flibco.com

09/11/2021

Dear,You're leaving my question unanswered.It doesn't stop with a refund without the extra fee. The other costs are a direct result of this malfunction of the filbco website, and insufficient information at the flibco stand once I was there.So what I expect is to be Refunded the full original ticket of €39.99 without extra costs, the additional €2.30 fee charged for not paying online for my new flibco bus ride and €15.42 for the Uber that I had to pay as there was no door-to-door available as what was originally booked. So €57.71Kind regards,Tom Van Hauwaert

T. V.

Naar: Flibco.com

10/12/2021

Dear,You're leaving my question unanswered.It doesn't stop with a refund without the extra fee. The other costs are a direct result of this malfunction of the filbco website, and insufficient information at the flibco stand once I was there.So what I expect is to be Refunded the full original ticket of €39.99 without extra costs, the additional €2.30 fee charged for not paying online for my new flibco bus ride and €15.42 for the Uber that I had to pay as there was no door-to-door available as what was originally booked. So €57.71Kind regards,Tom Van Hauwaert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform